تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تأثیر پویش‌های کتابخوانی بر افزایش سرانه مطالعه از نگاه یک شاعر

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

معرفی کتاب های خوب شرط خوب بودن پویش های کتابخوانی/ مجموعه ای از کتاب های ارزشمند در پویش های کتابخوانی معرفی شود

صابر قدیمی شاعر و طنزپرداز، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تأثیر پویش کتابخوانی بر افزایش سرانه مطالعه در کشور گفت: هر اقدامی که به افزایش میزان مطالعه مردم کمک کند ولو آنکه به میزان اندکی باشد، اقدام خوبی است. با توجه به اینکه در کشور با بحران مطالعه مواجه هستیم و هر روز هم این بحران شدیدتر می‌شود، کمترین کارها هم که برای افزایش سرانه مطالعه در کشور انجام شود، در جای خودشان خوب هستند. به شرط اینکه کتاب های مفید را در این پویش‌های کتابخوانی معرفی کنند. همه افراد خانواده حداکثر زمانی که از موبایلشان استفاده نمی‌کنند، ۱۵ دقیقه است. این نشان می‌دهد تا چه حد در فضای مجازی فعالیت می‌کنیم و تا چه میزان از مطالعه فاصله گرفته ایم.

وی افزود: باید کتاب‌هایی که در زمینه‌های مختلف از قبیل رواشناسی، مسائل زندگی، ادبیات و فلسفه مفید هستند، در پویش‌های کتابخوانی معرفی شوند. برای معرفی این کتاب‌ها به مخاطب باید وقت بگذاریم تا او برای مطالعه ترغیب شود. پویش‌های کتابخوانی تنها به برگزاری مسابقه کتابخوانی نپردازند؛ بلکه روی رواج فرهنگ کتابخوانی تمرکز کنند. اینکه محصولی در پویش‌های کتابخوانی معرفی شود، تنها جنبه تبلیغاتی دارد و کمکی به افزایش سرانه مطالعه در کشور نمی‌کند.

این شاعر با اشاره به لزوم معرفی مجموعه‌ای از کتاب‌های مختلف در پویش‌های کتابخوانی، اظهار داشت: باید مجموعه‌ای از کتاب‌های ارزشمند را در پویش‌های کتابخوانی معرفی کنیم. این کار بسیار ارزشمند است و جا دارد نهاد‌های فرهنگی کشور و بخش‌های خصوصی که می‌توانند از کتابخوانی در کشور حمایت کنند، کتاب را در اختیار مردم قرار دهند و ساز و کار‌های لازم را برای این کار در نظر بگیرند.

باید مانند همان مثل معروف عمل کنیم؛ ماهیگیری به مردم یاد بدهیم نه اینکه ماهی را در اختیارشان بگذاریم. کمک کنیم جریان کتابخوانی مستمر در کشور ایجاد شود و مردم از مطالعه کتاب خوب لذت ببرند و تک بعدی نباشند. بعضاً در پویش‌های کتابخوانی روی کتاب‌هایی مانور می‌دهند که بازاری هستند؛ در حالی که به جای این کار بهتر است یک مجموعه کتاب را به مردم معرفی کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تأثیر پویش‌های کتابخوانی بر افزایش سرانه مطالعه از نگاه یک شاعر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..