تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مناطق استقرار نیروهای جدید آمریکا در لهستان تعیین شد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و آندژی دودا، همتای لهستانی وی، طی هفته پیش توافق کردند که آمریکا یک اسکادران هوایی متشکل از جنگنده‌های بدون سرنشین "ام کیو-۹" در لهستان ایجاد کند و نیز ۱۰۰۰ نیرو به جمع ۴۵۰۰ ارتشی آمریکایی در این کشور بیفزاید. لهستان نیز در قبال این توافق متعهد شده است که تمام هزینه‌های زیرساختی و اسکان این نیروها و همچنین جنگ‌افزارها را برای ساخت پایگاه هوایی پرداخت کند.

ماریوش بواشچاک، وزیر دفاع لهستان در اظهارات خود به رادیو لهستان، از تعیین شش مکان در خاک این کشور برای استقرار نیروهای آمریکایی به عنوان بخشی از قرارداد خبر داده است. این مکان‌ها طبق صحبت وی، طی هماهنگی دوجانبه تعیین خواهد شد. کشور لهستان از اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، به شمار می‌رود.

وی افزود: ما در تصمیم گیری دخیل خواهیم بود. من فعالانه و همراه ارائه طرح‌، روی جزئیات بحث می‌کنم. تقویت نواحی شرقی ناتو بسیار مهم است که طی آن شرق کشور ما نیز تقویت می‌شود و از هجوم متجاوزان احتمالی بازداری می‌کنیم. ما روی این موضوع تمرکز کرده‌ایم.

طی ماه‌های اخیر که گمانه زنی درخصوص تأسیس پایگاه نظامی توسط آمریکا و افزایش حضورش در لهستان بالا گرفته‌ بود، مقامات این کشور شرق اروپایی، "تهدید حمله روسیه" را دلیل احداث این پایگاه توسط آمریکا عنوان کرده‌اند.

این در حالی است که روسیه بارها اعلام کرده است که هیچگاه به کشورهای عضو ناتو حمله نخواهد کرد. طبق اظهارات سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، ناتو به خوبی از عدم اقدام به حمله از سوی روسیه خبر دارد و این ادعاها را بهانه‌ای برای اعزام نیرو و تسلیحات بیشتر به مرزهای همسایگان روسیه قلمداد می‌کند.

23310311




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مناطق استقرار نیروهای جدید آمریکا در لهستان تعیین شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..