تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گوگل به رعایت نکردن حق کپی رایت متهم شد

گوگل به عدم رعایت حق کپی رایت متهم شدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به تغییرات انجام شده در موتور جستجوی گوگل و قسمت‌های دیگر آن اگر کاربر نام ترانه‌ای خاص را در مرورگر گوگل تایپ و جستجو کند، موتور جستجوگر گوگل جعبه‌ای همراه با متن ترانه را به او نمایش می‌دهد. بسیاری این اقدام گوگل را مفید و کاربردی دانسته‌ و مهم‌ترین نتیجه آن را سهولت در یافتن متن ترانه‌های مختلف بیان کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: نقض حریم خصوصی کاربران توسط گوگل‌پلی، معضلی که هنوز برای آن فکری نشده است

حال یک شرکت متخصص در زمینه متن ترانه‌های مختلف، گوگل را به نقض قانون کپی رایت متهم کرده و معتقد است گوگل سال‌هاست برای ارائه متن ترانه‌‌ها بدون کسب اجازه از پشتیبانی‌کننده‌‌ها و سرمایه‌گذاران اصلی آن را از سایت‌های معتبر، مانند Genius.com کپی می‌کند. سایت رسمی Genius.com از سال ۲۰۰۹ میلادی بال هدف انتشار متن ترانه‌های خوانندگان سبک‌های متنوع موسیقی و ایجاد محلی مناسب برای بحث و گفتگو پیرامون ترانه‌های جدید و قدیمی ایجاد شد.

این سایت با انتشار متن ترانه‌ها یکی از منابع اصلی علاقه‌مندان به مشاهده متن شعر آهنگ‌ها در هنگام گوش دادن به موسیقی مورد نظر و یا حتی بدون گوش دادن به موسیقی، محسوب می‌شود. بن گراس مدیر ارشد شرکت Genius می‌گوید: ما بارها و بارها شاهد آن بوده‌ایم که گوگل بدون ذکر منبع و کسب اجازه از منتشرکنندگان اصلی، متن ترانه‌های انتشار یافته در Genius.com را کپی و در موتور جستجو خود در معرض دید میلیون‌ها کاربر قرار داده است. این مسئله بسیار جدی محسوب می‌شود و گوگل باید در مورد آن پاسخگو باشد.

دست‌اندرکاران این سایت ادعا کردند گوگل تنها برای ایجاد تمایز بین ترانه‌های کپی شده و انتشاری خود، علائم نوشتاری مانند نقطه و ویرگول را جا‌به‌جا می‌کنند. گوگل در پاسخ به اتهامات مطرح شده گفت: ما متن ترانه‌ها را به صورت کاملاً قانونی منتشر می‌کنیم و تمام حقوق ناشران اصلی طبق توافقات صورت گرفته پرداخت می‌شود.

گوگل به عدم رعایت حق کپی رایت متهم شد

به هر روی با توجه به ادعاهای مطرح شده از سوی Genius.com و گستردگی ابعاد ماجرا، محاکم قضایی آمریکا وارد پرونده شده و در حال بررسی آن هستند.

انتهای پیام/

اقدام غیرقانونی گوگل در انتشار متن ترانه‌ها



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گوگل به رعایت نکردن حق کپی رایت متهم شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..