تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وزارت ارشاد نباید از ناشران دولتی و شبه دولتی خرید کند

مدیر مسئول انتشارات ارمغان طوبی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تاثیرخرید کتاب توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برخی ناشران/ کتاب خوب ناشران غیر مطرح هم خریداری شده است

علی حاجی تقی  مدیر مسئول انتشارات ارمغان طوبی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص خریدهای هیئت خرید کتاب از ناشران گفت: با اینکه در کل سیاست های یارانه ای را تایید نمی کنم اما در حال حاضر که سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه نشر مبتنی بر یارانه است.بهترین راه همین است که یارانه به جای اینکه به سمت مواد اولیه تولید برود، به خریدار نهایی یا محصول اختصاص یابد.خرید کتاب توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند برای برخی ناشران به خصوص ناشران کوچکی که کتاب خوب منتشر می کنند تاثیر گذار باشد به شرط آنکه به آفت های همیشگی سیستم یارانه ای دچار نشود.

وی افزود:امسال در لیست خرید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ناشران ، خرید کانون فرهنگی مساجد حذف شده است و تنها لیست خرید نهاد کتابخانه های عمومی دیده می شود، در صورتی که در گذشته کانون مساجد علاوه بر نهاد کتابخانه های عمومی از ناشران خرید می کردند و این کمک خوبی به ناشران بود.

مدیر مسئول انتشارات ارمغان طوبی با اشاره به خرید هیئت خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ناشران دولتی و شبه دولتی اظهار داشت: خرید هیئت خرید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ناشران دولتی و شبه دولتی کاملا اشتباه است؛ناشری که از بودجه های دولتی، عمومی یا هر بودجه دیگری استفاده می کند نباید در لیست خرید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیاید،بودجه این وزارت خانه برای خرید کتاب های ناشران محدود است و حتی اگر کتابخانه ها به این کتابها نیاز داشته باشند باید از بودجه و مآخذ دیگری اقدام شود.

حاجی تقی با رد این مطلب که در هیئت خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فقط کتاب های برخی ناشران خاص دیده می شود، بیان کرد: هر چند اسامی برخی ناشران بیشتر در لیست خریدها دیده می شود اما انحصاری بودن خرید کتاب را از برخی ناشران خاص رد می کنم.خودم بارها ناشران تازه کار و غیر مطرح را دیده ام که کتاب خوب تولید کرده اند،مراحل قانونی ارائه کتاب را بدون هیچ گونه ارتباط خاصی با مجموعه ارشاد طی کرده اند و کتاب از آنها خریداری شده است. این نشان می دهد که تمام کتاب ها صرف نظر از اسم ناشر در هیئت خرید کتاب وزارت ارشاد دیده می شود و آنهایی که شرایط خرید را داشته اند در لیست خرید قرار می گیرند.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وزارت ارشاد نباید از ناشران دولتی و شبه دولتی خرید کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..