تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صحبت‌های نکونام درباره تیم ملی با ویلموتس و گفت‌وگوی ۵ ساعته با کی‌روش

روزنامه خبرورزشی نوشت: جواد نکونام سرمربی فولاد این روزها بیش از آن‌که مصاحبه کند روی تیمش تمرکز کرده. او می‌خواهد فولادی قدرتمند بسازد، اما در این راه دغدغه‌هایی هم دارد که در این گفت‌وگو مطرح می‌کند.

دنبال بازیکن خوب هستیم تا نامی
از حضور در فولاد خوشحال هستم ولی خیلی زود متوجه شدم کار سخت است، چون در نقل‌وانتقالات اتفاقات عجیبی دیدم. بازیکنی که با ما توافق کرده بود، به خاطر پول بیشتر به باشگاه دیگری رفت. متأسفانه این مشکل وجود دارد. الان بعضی از باشگاه‌ها هستند که به مراتب پول بیشتری نسبت به فولاد می‌دهند. دوست دارم هواداران در این باره بدانند و فکر نکنند ما اقدامی نمی‌کنیم. گرفتن بازیکن الان سخت است. چند باشگاه هستند که پول‌های خوبی می‌دهند. وقتی بازیکن پیشنهاد بهتر دریافت می‌کند معلوم است پیش ما نمی‌آید. با این حال از فعالیت‌های خود دست نکشیده‌ایم. چند بازیکن جوان و آینده‌دار گرفتیم. این را هم بگویم بیشتر دنبال بازیکن خوب هستیم تا بازیکن نامی. بازیکنانی می‌خواهیم که برای فولاد همه‌جوره مبارزه کنند. بازیکنی می‌خواهیم که وقتی به زمین می‌رود دغدغه‌ای جز موفقیت فولاد و شادی کردن دل هواداران نداشته باشد.

حضور پژمان...
پژمان منتظری؟ امیدوارم او را جذب کنیم. پژمان بازیکن خوبی است و قاعدتاً حضور او در فولاد به نفع تیم خواهد بود. باید ببینیم چه اتفاقی در آینده می‌افتد.

به آکادمی هم نگاه می‌کنم
تا الان یک‌سری بازیکنانی را که مدنظرمان بودند جذب کرده‌ایم. هر جا می‌روم به فکر آینده باشگاه هستم. به خاطر همین جوان‌هایی به خدمت گرفتیم که فکر می‌کنم طولانی‌مدت به باشگاه کمک می‌کنند. نیم‌نگاهی هم به آکادمی باشگاه داریم و در این زمینه هم اقداماتی کرده‌ایم. روز اولی که آمدم گفتم نگاهم به آکادمی فولاد است ولی این مستلزم آن است که قدم به قدم جلو برویم. باید بازیکنان را برای حضور در تیم بزرگسالان آماده کنیم و قطعاً بازیکنی که این شرایط را داشته باشد، کنار ما خواهد بود. در طول فصل سعی می‌کنیم این کار را انجام دهیم.

امیدوارم تعریف‌ها ادامه داشته باشد
درباره تیم ملی الان قضاوت زود است. باید کمی زمان بگذرد. تازه تیم ملی دو بازی کرده است. همه تعریف و تمجید می‌کنند. امیدوارم این تعریف و تمجیدها ادامه داشته باشد. به هر حال در ایران ما خوب از مربیان استقبال می‌کنیم ولی در ادامه این‌قدر از او انتقاد می‌کنیم که به مشکل می‌خورد. اجازه دهیم تا کادر فنی کارش را بکند. امیدوارم در آینده هم شرایط مثل همین حالا باشد.

نمی‌خواستم دستیاری کنم
پیشنهاد دستیاری ویلموتس؟ بله این پیشنهاد به دستم رسید ولی من به چیز دیگری فکر می‌کردم. در تیم ملی دستیار کارلوس کی‌روش یکی از بزرگ‌ترین مربیان دنیا بودم. چیزهای خوبی یاد گرفتم. به همین خاطر بعد از جدایی از تیم ملی تصمیم داشتم تا سرمربی باشم و دستیاری نکنم. به همین خاطر پیشنهاد را رد کردم.

پیشنهاد سرمربی‌گری تیم امید به من شد
برای تیم امید هم با من صحبت شد ولی فکر می‌کنم شرایط در آن‌جا خوب نبود. از سویی پیشنهادات باشگاهی هم به من رسید. الان زمان را مناسب دیدم که در رده باشگاهی کار کنم و دوباره چیزهای زیادی یاد بگیرم ولی برای تیم امید هم آرزوی موفقیت می‌کنم و ان‌شاءالله به المپیک برسد.

فکر نمی‌کردند برویم جام جهانی
تیم فعلی واقعاً تیم قدرتمندی است. بازیکنان خوبی در اختیار داریم. همیشه این را گفته‌ام و الان هم می‌گویم؛ به نظرم فرق تیم ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ این بود که در دوره اول کسی فکر نمی‌کرد ما به جام جهانی برویم، مخصوصاً وقتی به ازبکستان در آزادی باختیم. بنابراین ما کار خیلی بزرگی کردیم. تیم فعلی قدرتمندتر است و بازیکنان زیادی هم در اروپا داریم.

امیدوارم دوباره یک ایرانی به رئال گل بزند
یک ایرانی دوباره در برنابئو به رئال گل بزند؟ چراکه نه. ان‌شاءالله این اتفاق رخ دهد و دوباره یک ایرانی در برنابئو گل بزند. من از ته دل دعا می‌کنم این اتفاق رخ دهد. هیچ‌وقت به این فکر نکرده‌ام که مثلاً فقط من تنها یک اتفاق را رقم بزنم یا رکورددار شوم. حتی در بازی‌های ملی هم اصلاً پی‌گیر این نبوده‌ام چند بازی کرده‌ام. همین حالا هم بپرسید می‌گویم دقیقش را نمی‌دانم ولی می‌گویند ۱۵۲ بازی کرده‌ام. رکوردها برای زده شدن هستند. امیدوارم دوباره روزی از راه برسد که یک ایرانی بتواند در برنابئو دروازه رئال را باز کند.

با کی روش خیلی حرف‌ها زدیم
روز آخر پیش کی‌روش رفتم، چون او به فوتبال ما خدمت زیادی کرد. به هر حال ما سال‌های زیادی در تیم ملی کار کردیم. راستش اگر اختلافی هم بود، دلیلی نمی‌دیدم پیش او نروم. خیلی حرف‌ها زدیم. نزدیک به ۵ ساعت با هم بودیم و نمی‌خواهم بگویم چه حرف‌هایی بین‌مان رد و بدل شد ولی درباره جدایی من از تیم ملی هم صحبت‌هایی داشتیم. شاید یک روز و به زمانش در این باره همه چیز را بگویم. فعلاً سرمربی فولاد هستم. دوست ندارم تمرکزم را از دست بدهم و زیاد درباره مسائل حاشیه‌ای حرف بزنم.

فلسفه کار خودم را هم دارم
از زمانی که بازی می‌کردم به فکر مربی‌گری بودم. شاید باورتان نشود همین حالا یادداشت‌های تمرینات اوساسونا را در طول سال به طور کامل دارم. یعنی می‌توانم به شما بگویم هر روز چه تمریناتی کردیم. از همان موقع دوست داشتم یاد بگیرم. خدا را شکر این افتخار نصیبم شد که با مربیان خوبی کار کنم. از کی‌روش و کاماچو بگیرید تا برانکو، مندیلیبار و دیگر مربیان. خیلی چیزها از آن‌ها یاد گرفتم. فلسفه کار خودم را هم در مربی‌گری دارم.

این مطلب را هم بخوانید: شرط استقلال برای استراماچونی

43503




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صحبت‌های نکونام درباره تیم ملی با ویلموتس و گفت‌وگوی ۵ ساعته با کی‌روش»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..