تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پوشاندن چه قسمت‌هایی از پا در مقابل نامحرم و هنگام نماز ضروری است؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  یکی از احکام مربوط به بانوان حکم پوشش موضع پا در برابر نامحرم و هنگام نماز است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ به این سؤال که آیا پوشاندن پا از نگاه نامحرم برای خانم‌ها واجب است یا خیر؟ می‌فرمایند: «خانم‌ها در مقابل نامحرم باید پا‌ها را بپوشانند؛ تنها دو موضع برای پوشش خانم‌ها در حضور نامحرم استثنا شده است: «گردی صورت» و «دست‌ها تا مچ» البته به شرط اینکه آرایش و زیوری که جلب توجه کند و چشمگیر باشد نداشته باشند.».

پوشاندن چه قسمت‌هایی از پا در مقابل نامحرم و هنگام نماز ضروری است؟

بیشتربخوانید: آیا مقابله با حجاب از زمان رضاشاه آغاز شد؟

اما درباره حکم پوشش پا برای خانم‌ها در هنگام نماز در صورت عدم حضور نامحرم اشاره داشتند: «در نماز سه موضع استثناء شده که پوشاندن آن واجب نیست؛ «گردی صورت» به مقداری که در وضو شسته می‌شود، «دست‌ها تا مچ» و «پا‌ها تا مچ» به شرط اینکه نامحرمی نباشد». آیت‌الله مکارم شیرازی نیز در این باره همین نظر را دارند. این در حالی است که بعضی از افراد پوشش هنگام نماز و پوشش در مقابل نامحرم را اشتباه می‌گیرند، هنگام نماز، پوشاندن پا تا مچ واجب نیست که ارتباطی با پوشش در مقابل نامحرم ندارد.

بیشتر بخوانید
۴ رفتاری که غرب برای زدودن حجاب انجام داد

روح‌افزا: برنامه‌های سیما روابط بی‌ضابطه دختر و پسر را ترویج می‌دهند/ زالی: فلسفه حجاب عدم افتادن در ورطه گناه نیست

همچنین رهبر معظم انقلاب درباره حکم استفاده از جوراب سفید یا رنگی در مقابل نامحرم، آن را مشروط به عدم نازک بودن آن کرده و فرمودند: «استفاده از جوراب سفید و یا رنگی، به این شرط که نازک نباشد، در مقابل نامحرم جایز است» و در ادامه اشاره داشتند: «ولی مناسب است از پوششی که باعث جلب توجه نامحرم می‌شود استفاده نفرمایید.»

منبع: تسنیم

انتهای‌پیام/

آیا پوشاندن تمام پا مقابل نامحرم و هنگام نماز برای بانوان واجب است؟



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پوشاندن چه قسمت‌هایی از پا در مقابل نامحرم و هنگام نماز ضروری است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..