تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




یک "سفارشی" باید رئیس

داستان فوتبال تهران قصه پردردی دارد. تهرانی که روزی روزگاری مهد تبلور ستاره های دوست داشتنی فوتبال این مرزو بوم بود اکنون به محلی برای دعوای سیاسی شده است.

درحالی که همیشه فوتبالی ها به اداره فوتبال کلانشهر تهران انتقاداتی داشتند و دارند این روزها شاهد این هستیم که مسئولان ورزشی پایتخت به جای اینکه راه را برای بهبود شرایط و بهسازی فوتبال تهران فراهم کنند به دنبال جنگ قدرت هستند. 

مدتهاست که فدراسیون فوتبال برای برگزاری انتخابات هیات فوتبال تهران دچار چالش های خاص است. بر اساس انتشار دو آگهی در یکی از روزنامه های ورزشی برای ثبت نام در انتخابات هیات فوتبال تهران 21 نفر برای پست ریاست هیات فوتبال تهران ثبت نام کردند. 

پس از این ثبت نام با یک فرایندی سخت و پیگیری های فدراسیون فوتبال سرانجام با معرفی نماینده اداره کل استان ورزش و جوانان تهران کمیته 3 نفره صلاحیت کاندیداها با حضور ملاجعفری، حسین آل اسحاق کارشناس حقوقی و عباس تیموری دبیر مجمع هیات فوتبال تهران تشکیل شد. 

این کمیته پس از بررسی مدارک و صلاحیت افراد ثبت نام شده گزارش این بررسی را برای کمیته امور استانها در فدراسیون فوتبال و سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال ارسال کردند و بعد از حدود یک ماه بررسی و از 21 نفر ثبت نام شده نام 5 نفر به عنوان تایید نهایی انتخاب شدند که البته به گفته حسین آل اسحاق کارشناس حقوقی کمیته صلاحیت به خبرنگار ورزشی فارس از این 5 نفر هم همگی مورد تایید واقع نشده اند و فقط 2 نفر تایید نهایی شده اند.

حبیب الله شیرازی، علیرضا یزدانی، عباسی، علی ایلکا و مهدی ملک آباد افرادی هستند که از آنها به عنوان تاییدشدگان نهایی نام برده می شود که البته سه نفر از آنها هنوز دچار نقص مدرک در صلاحیت خود هستند. 

اما این تمام ماجرا نیست. رضا گل محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران بعد از اعلام این شرایط به صورت ویژه ای در نامه نگاری هایی که با فدراسیون فوتبال نه هیات فوتبال داشته از شخصی به نام علی اصغر زرگر حمایت کرده و عدم صلاحیت زرگر که اکنون رئیس گروه توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای اداره کل هست را مورد نقد قرارداده و از فدراسیون فوتبال خواستار بررسی مجدد کرده است. 

اینکه چطور رضا گل محمدی با توجه به قوانین برگزاری انتخابات هیات فوتبال و شرایطی که یک کاندیدا باید داشته باشد اصرار به این دارد که فرد با سمت دولتی مورد تایید قرار گیرد جای سوال است.

حتی رضا گل محمدی پیش تر در نامه هایی که به فدراسیون فوتبال ارسال کرده از حضور حبیب الله شیرازی به عنوان یکی از کاندیداها معترض شده و اعلام کرده چطور امکان دارد کسی که خودش اکنون رئیس است به عنوان نامزد انتخاب شده است اما در این باره حسین آل اسحاق به خبرنگار ورزشی فارس گفت: در قانون انتخابات هیات فوتبال تهران منعی برای حضور کسی که اکنون رئیس هیات فوتبال است نیست و بهتر است چه آقای گل محمدی چه افراد دیگر نقصی یا انتقادی به برخی موارد دارند با استناد به مواد قانونی آن را عنوان کنند.

از اتفاق های جالب دیگری که اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در فرایند ثبت نام هیات فوتبال تهران داشته اصرار بر این بوده که از 5 نفر از اعضای ثبت نام شده به نام های جعفر زرنگار، علی ایلکا، علی اصغر زرگر، حسین صالح و حسین خبیری با توجه به اینکه از مدیران و کارشناسان هستند سوءپیشینه گرفته نشود. نامه درخواستی زرگر خطاب به گل محمدی برای چنین درخواستی در تاریخ 27 فروردین سال جاری ارسال شده است و گل محمدی نیز در تاریخ 14 اردیبهشت سال جاری خطاب به تیموری دبیر هیات فوتبال تهران عنوان می کند که این 5 نفر با توجه به اینکه از مدیران اداره کل ورزش و جوانان تهران هستند بنابراین مدارک و سوابق آنها مورد تایید این اداره کل است.

مسئله عجیب این است که اداره کل استان ورزش تهران درحالی که می‌داند یکی از شرایط احراز صلاحیت برای پست ریاست هیات فوتبال تهران دولتی نبود افراد و نداشتن پست سازمانی است چطور این نامه نگاری ها را انجام داده و چطور اصرار بر بودن افرادی در انتخابات هیات فوتبال داشته و دارد که اصلی ترین شرایط را نداشته اند. 

از سویی اصرار بر تایید شدن زرگر که سابقه مدیریتی او به 10 سال نمی رسد و از همه مهتر اکنون پست سازمانی دارد عجیب است.

در این خصوص حسین آل اسحاق به خبرنگار ورزشی فارس می گوید: من اصلا اسمی نمی برم و روی صحبتم با شخص خاصی نیست اما برخی از افرادی که رد صلاحیت شده اند دارای پست سازمانی در ادارات دولتی هستند و طبق اساسنامه هیات فوتبال تهران که ابلاغیه فدراسیون فوتبال است تکلیف برای احراز صلاحیت ر این مورد روشن است. اگر اصرار به حضور افرادی که دارای پست دولتی هستند باشد دخالت دولت به شمار می رود و فیفا در صورتی که این موضوع را متوجه شود می تواند بابت همین انتخابات فدراسیون فوتبال را تعلیق کند. 

حالا باید دید سرانجام تاییدشدگان نهایی انتخابات هیات فوتبال تهران چه می شود و آیا رنگ و بوی سیاسی دست از سر فوتبال پایتخت برمیدارد یا خیر.

251 251




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «یک "سفارشی" باید رئیس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..