تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ماجرای تلاش‌های جلال آل‌احمد و برادرش برای بازسازی حرم بقیع +فیلم

ماجرای تلاش‌های جلال آل‌احمد و برادرش برای بازسازی حرم بقیع +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اطلاعات اندکی از تلاش‌های جلال آل‌احمد نویسنده نامدار زبان فارسی در دو سال اقامتش در مدینه عرضه شده است. به گفته شمس آل احمد، برادر جلال، به ‌رغم آن که وهابیان بازسازی قبور را بدعت می‌شمرند، وی در این دوره با حمایت‌های آیت‌‌الله بروجردی و تشویق بازاریان تهران کوشید تا قبرستان بقیع را بازسازی کند ولی توفیقی نیافت. (جلال از چشم برادر، ص۱۶۱)

جلال آل احمد نیز در کتاب «خسی در میقات» از اشتیاق برادرش و تلاش فراوان و خون دل خوردن وی برای سنگچین کردن پیرامون قبور ۴ امام مدفون در بقیع سخن گفته است. (خسی در میقات، ص۴۲).

پس از تخریب قبور ائمه بقیع افراد متعددی از شیعیان در صدد ترمیم و بازسازی قبور مطهر ائمه(ع)‌ برآمدند. مستند کوتاه زیر تلاش‌های جلال آل احمد نویسنده و منتقد ادبی در راستای بازسازی قبور ائمه بقیع(ع)‌ را به نمایش می‌کشد.

گفتنی است؛ هشتم ماه شوال مصادف با سالگرد تخریب  قبور ائمه بقیع (ع) وهابیون بود. عناصر وهابی دو بار، یکی در ۱۲۲۰ و دیگری در ۱۳۴۴ قمری با بدعت شمردن بنای قبور و زیارت، به تخریب اماکن و بقعه‌های بقیع پرداختند. تخریب بقیع اعتراضات شدیدی را در کشور‌های مسلمان از جمله ایران برانگیخت. هشتم شوال هرسال که با عنوان یوم الهدم شهرت یافته است، مجالسی در کشور‌های اسلامی برگزار می‌‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ماجرای تلاش‌های جلال آل‌احمد و برادرش برای بازسازی حرم بقیع +فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..