تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاهش ۴۰ درصدی قیمت میوه‌های نوبرانه در بازار

حسن صابری، رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار درباره دلایل افزایش قیمت سیب زمینی در بازار اظهار کرد: وقوع سیل در ابتدای سال در کنار صادرات محصول موجب شده است که عرضه نسبت به تقاضا کاهش یابد که همین امر عامل اصلی نوسان قیمت سیب‌زمینی در بازار به شمار می‌رود.

وی افزود: در حال حاضر سیب زمینی گرگان، کرمانشاه و دزفول به بازار عرضه می‌شود که متأسفانه میزان عرضه نسبت به تقاضا کافی نیست؛ اما پیش بینی می‌شود حداکثر تا یک ماه آینده با ورود سیب زمینی از استان اصفهان و همدان به بازار قیمت این محصول متعادل شود.

صابری نرخ هر کیلو سیب زمینی کهنه در میدان مرکزی را ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان و سیب زمینی نو را ۴ تا ۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: عرضه محصول با نرخ ۹ هزار تومان در خرده فروشی‌ها جای تعجب است.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار قیمت تمام شده هر کیلو سیب زمینی را ۲ هزار تومان اعلام کرد و افزود: اگر چه قیمت محصول با ورود سیب زمینی از استان‌های اصفهان و همدان تا حدودی تعدیل خواهد شد، اما به هیچ عنوان به نرخ‌های قبل باز نمی‌گردیم چرا که در بخش کشاورزی همانند سایر بخش‌ها هزینه‌ها افزایش چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به اینکه پیاز به میزان فراوان در میدان موجود است گفت: هم اکنون هر کیلو پیاز با نرخ یک هزار تا حداکثر دو هزار تومان در میدان خرید و فروش می‌شود که این نرخ جوابگوی هزینه تولیدکنندگان هم نیست و از طرفی تقاضای چندانی برای صادرات محصول از سوی عراق وجود ندارد چرا که پیاز کشور عراق در حال برداشت است.

صابری از کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی نرخ میوه‌های نوبرانه در چند روز اخیر خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو توت سفید ۴ تا ۷ هزار تومان، توت فرنگی سنندج ۷ تا ۱۲ هزار تومان، توت فرهنگی کرج ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان و توت فرنگی گرگان ۵ تا ۱۰ هزار، زردآلو ۶ تا ۱۸ هزار، گلابی جنگی ۶ تا ۱۸ هزار، گیلاس ۱۵ تا ۲۸ هزار تومان، هلو ۵ تا ۱۲ هزار، گوجه سبز شمال ۳ تا ۷ هزار، گوجه سبز برغان ۵ تا ۱۲ هزار، طالبی ۲ تا ۴ هزار، خربزه ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰، ملون ۲ تا ۴ هزار تومان و هندوانه یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار قمت میوه را تابع عرضه و تقاضا دانست و گفت: با توجه به فراوانی تولید کمبودی در عرضه محصولات نخواهیم داشت که با این وجود نوسان چندانی در بازار رخ نخواهد داد.

۲۲۳۲۲۵




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاهش ۴۰ درصدی قیمت میوه‌های نوبرانه در بازار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..