تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رشد استخراج منابع طبیعی در ماه توسط ناسا

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  ناسا اعلام کرده مشغول توسعه فناوری‌های جدید است تا منابع طبیعی در ماه و سیارک‌های قابل دسترس را حفاری کند.

رشد استخراج منابع طبیعی در ماه توسط ناسا

درهمین راستا برنامه Innovative Advanced Concepts (NIAC برای بررسی قابلیت اجرایی استفاده از کاوشگر‌های رباتیک و فناوری‌های حفاری ارایه شده است. جیم رویتر یکی از مدیران ناسا در بیانیه‌ای دراین باره می‌نویسد: ما از فناوری‌های جدید برای کاوش در اعماق فضا و استفاده از منابع ماه و فراتر از آن استفاده می‌کنیم. طرح‌های انتخابی در فاز ۳ برنامه NIAC شامل تحقیقاتی نوآورانه است.

در همین راستا ناسا تاکنون دو طرح اولیه را تایید کرده است.

یک طرح پیشنهادی به نام Skylight با استفاده از تصاویر با کیفیتی که از سطح سیاره ثبت می‌شود، مدل‌هایی سه بعدی از دهانه‌های روی آن ساخته می‌شود. با کمک این تصاویر مشخص می‌شود دهانه مذکور امنیت لازم برای ارسال فضانورد یا کاوشگر به این منطقه را دارد یا خیر. این روند به دانشمندان کمک می‌کند قابلیت حفاری در منطقه را ارزیابی کنند.

کاوشگر‌ها و فناوری‌های آن‌ها می‌توانند چشم اندازی از نحوه ایجاد دهانه‌ها در سیارات و سیارک‌ها ایجاد کننند.

یک طرح پیشنهادی دیگر ابداع فناوری به نام «حفاری بصری» (Optical mining) را بررسی می‌کند. این طرح Mini Bee نام گرفته است. در طرح مذکور نور خورشید روی نقطه‌ای از سیارک متمرکز می‌شود. در مرحله بعد این فرایند در سطح سیارک فرسایش ایجاد می‌کند و هرگونه بقایا یا دور ریز به وجود آمده از عملیات در یک کیسه جمع آوری می‌شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

ناسا فناوری حفاری در سیارک و ماه را توسعه می‌دهد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رشد استخراج منابع طبیعی در ماه توسط ناسا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..