تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گیریش کارناد چهره افسانه‌ای تئاتر هند درگذشت

گیریش کارناد چهره افسانه‌ای تئاتر هند درگذشتبه گزارش حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گیریش کارناد چهره غول‌آسای صحنه تئاتر هند که در مسیر حرفه‌ای کاری‌اش وارد حوزه‌های خلاقانه بسیاری شد و در نسل‌های متفاوت اثرگذاری بالایی داشت، در ۸۱ سالگی چشم از جهان فروبست.

او در درجه اول یک نمایشنامه‌نویس بود، اما در عین حال به عنوان یک بازیگر، فیلمساز، مترجم، مدیر اجرایی و یک متفکر محبوب مردمی هم فعالیت می‌کرد. این چندکاره بودن باعث شده بود او تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین چهره‌هایی باشد که بعد از استقلال هند در سال ۱۹۴۷ به ساخته شدن سنت‌های لیبرال کشورش کمک کرد.

کارناد در دوران ریاست‌جمهوری استعماری هند در شهر کوچک دارواد که حالا در منطقه کارناتاکا قرار دارد در یک خانواده طبقه متوسط به دنیا آمد. پدرش دکتر و مادرش پرستار بود.

او توانست بورسیه مهم رودز را از آن خود کند تا در آکسفورد به تحصیل ریاضیات بپردازد. وی آنجا رشد کرد و رییس اتحادیه دانشجویان آکسفورد شد. کارناد می‌توانست در هر بخشی شروع به زندگی و فعالیت کند، اما وارد حوزه هنر شد که به گفته خودش در یکی از مصاحبه‌های قدیمی «انتخابی دیوانه‌وار» به حساب می‌آمد.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گیریش کارناد چهره افسانه‌ای تئاتر هند درگذشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..