تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سامسونگ احتمالا اولین تراشه 5G واقعی را به بازار عرضه می‌کند

رقابت برای توسعه‌ی اولین پردازنده‌های 5G با قدرت ادامه دارد و احتمالا سامسونگ پیش از رقبا موفق به عرضه‌ی تراشه‌های کامل شود.

اخبار پیرامون گلکسی نوت 10 حاکی از آن هستند که سامسونگ گوشی جدید خود را در چهار نسخه با اندازه‌ی متفاوت صفحه‌نمایش و قابلیت اتصال 5G عرضه خواهد کرد. به‌همین دلیل می‌توان نتیجه گرفت که کوالکام مودم‌‌های خود یعنی X50 و X55 را هنوز به‌صورت مجزا از تراشه‌های اسنپدراگون عرضه می‌کند.

نسل بعدی پردازنده‌های موبایلی کوالکام یعنی اسنپدراگون 865 در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد. حتی در این محصولات نیز مودم‌ها به‌صورت یکپارچه عرضه نخواهند شد و کوالکام، دو نسخه از پردازنده (با و بدون قابلیت 5G) عرضه خواهد کرد. گلکسی S11 یکی از محصولات احتمالی با پردازنده‌ی آتی کوالکام خواهد بود. درنتیجه‌ی همه‌ی این برنامه‌ها، احتمالا اولین مودم یکپارچه‌ی کوالکام در گوشی‌های اپل سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد.

مقاله‌های مرتبط: سامسونگ و اولین تراشه‌ی 5G

رسانه‌های کره‌ای ادعا می‌کنند که سامسونگ احتمالا از تأخیرهای دیگر تولیدکننده‌ها استفاده خواهد کرد. آن‌ها می‌گویند غول کره‌ای دنیای گوشی‌های هوشمند، سرعت توسعه‌ی تراشه را برای عرضه‌ی اولین محصول با قابلیت کامل 5G افزایش داده است؛ محصولی که به احتمال زیاد در خانواده‌ی اکسینوس عرضه خواهد شد. مدیر بخش Samsung LSI که توسعه‌ی پردازنده‌های اکسینوس را بر عهده دارد، در کنفرانس TechWeek کره‌جنوبی ادعا کرد که تراشه‌های سیستمی 5G شرکت به‌زودی معرفی خواهند شد. او اشاره‌ای هم به معرفی مودم‌های 5G در ماه اوت گذشته داشت.

درباره‌ی زمان عرضه‌ی تراشه‌های 5G سامسونگ می‌توان پایان سال جاری میلادی را تخمین زد. چنین زمان‌بندی، کره‌ای‌ها را جلوتر از رقبایی همچون کوالکام و مدیاتک قرار می‌دهد که مشغول توسعه‌ی تراشه‌های یکپارچه هستند. هواوی نیز به‌خاطر جنگ تجاری شدید میان آمریکا و چین به‌نوعی از رقابت در این بخش خارج شد. درنتیجه سامسونگ می‌تواند از تأخیر موجود در تولید پردازنده‌ها توسط شرکت‌های دیگر، بیشترین بهره را ببرد.

5g

گوشی‌های پرچم‌دار سال جاری میلادی، عموما در دو نسخه عرضه می‌شوند و قابلیت اتصال 5G در نسخه‌های حرفه‌ای‌تر وجود دارد؛ چرا که مودم‌های کنونی 5G به‌صورت مجزا تولید می‌شوند و پردازنده‌ی یکپارچه‌ی 5G در بازار وجود ندارد. قطعات اضافه‌ی مودم، با وجود کوچک بودن ابعاد، بالاخره فضایی اضافی در گوشی‌ها اشغال می‌کنند. به‌علاوه قطعه‌ی اضافی به‌معنای خنک‌کنندگی اضافی، عایق‌بندی بیشتر و درنهایت فرایندهای بیشتری برای مونتاژ خواهد بود. درنتیجه‌ی همه‌ی این موارد، نسخه‌های پرو از گوشی‌های موجود در بازار عموما ابعاد بزرگ‌تر، وزن بیشتر، باتری‌های بزرگ‌تر و قیمت‌های بسیار بیشتر نسبت به نسخه‌های عادی دارند.

گوشی‌های 5G کنونی از مودم‌های مجزا بهره می‌برند

برای مقایسه‌ی نسخه‌های متفاوت گوشی‌های پرچم‌دار، گلکسی اس 10 و نسخه‌ی 5G، وان پلاس 7 پرو و پرو 5G و ال‌جی G8 و V50 را در نظر بگیرید. همه‌ی این گوشی‌ها، با ابعادی بزرگ‌تر و قیمتی ۲۰ تا ۳۰ درصد بیشتر از نسخه‌های پایه عرضه می‌شوند. دلیل اصلی نیز عدم استفاده از پردازنده‌های یکپارچه‌ی 5G است. سامسونگ قصد دارد تا به‌عنوان اولین شرکت، این روند را تغییر دهد. شایعات حاکی از آن هستند که یک گوشی پرچم‌دار از سامسونگ تا انتهای سال جاری میلادی عرضه خواهد شد که احتمالا از پردازنده‌ی یکپارچه بهره می‌برد. البته قطعا گلکسی نوت 10 چنین پردازنده‌ای ندارد و باید منتظر محصولی شبیه به گلکسی فولد باشیم.

برنامه‌ی اپل برای توسعه پردازنده 5G

اپل و کوالکام چندی پیش به اختلاف‌های خود در حوزه‌ی پردازنده‌ها پایان دادند. با وجود اتمام شکایت‌ها و تفاهم‌نامه میان دو شرکت آمریکایی، پیاده‌سازی قراردادهای همکاری هنوز به زمان نیاز دارد. آن‌ها هنوز اختلافات مهمی با یکدیگر دارند. دراین‌میان اپل تلاش می‌کند تا از چالش‌های آتی بر اثر اختلاف با کوالکام پیشگیری کند و این‌بار به‌نوعی با احتیاط بیشتر حرکت می‌کند. از طرفی وضعیت کنونی هواوی کاملا نامشخص و مبهم است. درنتیجه اپل یا باید با رقیب همیشگی یعنی سامسونگ همکاری کند (که البته اکنون نیز تولید بسیاری از قطعات کوپرتینویی‌ها را انجام می‌دهد) یا به‌صورت مستقل برای توسعه‌ی پردازنده تلاش کند.

5G

احتمالا اپل حرکت مستقل در بازار پردازنده‌های موبایلی را در نظر داشته باشد. آن‌ها به‌تازگی پیشنهاد خرید دارایی‌های شرکت Infineon را ارائه کرده‌اند که در صنعت نیمه‌هادی فعالیت می‌کند. این شرکت از سال‌ها پیش در صنعت طراحی مودم‌های وایرلس فعالیت می‌کند که چندی پیش به قیمت ۱/۶ میلیارد دلار توسط اینتل خریداری شد. غول دنیای پردازنده‌ها قصد داشت تا با خرید اینفینئون، توسعه‌ی مودم‌های 4G و 5G را به‌صورت جدی‌تر دنبال کند.

اپل در سال‌های اختلاف با کوالکام، ارتباطی موقت با اینتل داشت تا تراشه‌های مورد نظر خود را از این شرکت تأمین کند. البته پس از پایان چالش‌ها بین اپل و کوالکام، اینتل به‌صورت کامل از بازار 5G خارج شد. اکنون اخباری به گوش می‌رسد که کوپرتینویی‌ها قصد دارند کسب‌وکار اینتل در بازار 5G را در آلمان خریداری کنند.

هدف اصلی اپل از خرید شرکت اینفینئون می‌تواند دراختیارگرفتن پتنت‌های متعدد و همچنین مهندسان مودم در شرکت آلمانی باشد. همین دارایی‌ها برای تأسیس زیرمجموعه‌ی مستقل 5G در اپل کافی هستند. باتوجه‌به دارایی‌های قابل‌توجه کوپرتینویی‌ها، احتمالا آن‌ها به‌خوبی می‌توانند وابستگی به کوالکام و دیگر شرکت‌ها را پایان دهند.

تولید تراشه‌ی 5G از پایه، فرایندی زمان‌بر و دشوار محسوب می‌شود و قطعا دشوارتر از طراحی پردازنده‌های موبایلی کنونی خواهد بود. به‌هرحال اگر با خرید اینفینئون درصدد تولید و توسعه‌ی مودم 5G به‌صورت یکپارچه با پردازنده باشد، باز هم در آینده‌ی نزدیک شاهد محصولی مجهز به این پردازنده‌ها نخواهیم بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سامسونگ احتمالا اولین تراشه 5G واقعی را به بازار عرضه می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..