تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اپل به‌دنبال خرید کسب‌وکار مودم‌های 5G اینتل است

طبق گزارش‌های منتشرشده اپل به‌دنبال خرید یک بخش کلیدی مربوط‌به تولید مودم‌های 5G از شرکت اینتل است.

طبق اخبار منتشرشده در خبرگزاری‌های حوزه فناوری، شرکت اپل به‌دنبال خرید بخش آلمانی اینتل، قسمت اصلی کسب‌وکار مودم این شرکت است.

دفتر آلمان اینتل شامل مهندسین بخش فناوری وایرلس اینفینئون (Infineon) است که این غول دنیای تراشه در سال ۲۰۱۱ و به قیمت ۱/۴ میلیارد دلار خریداری کرده است. این گروه از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ تراشه‌های بیس‌بند (Baseband، تراشه‌ای که عملکردهای مخابراتی دستگاه را مدیریت می‌کند) آیفون را تولید کرده است.

بنا به گزارش‌های منتشرشده، این مذاکرات از سال گذشته تاکنون ادامه داشته است. در صورت موفقیت‌آمیز بودن این مذاکرات، اپل صدها مهندس باتجربه در زمینه مودم را دور هم جمع می‌کند و هدف نهایی خود یعنی توسعه‌ی مودم‌های 5G را دنبال خواهد کرد.

یک سخنگوی اینتل گفته است:

ما مشاورینی از بیرون شرکت استخدام کرده‌ایم تا استراتژی‌های ممکن برای کسب‌وکار 5G گوشی‌های هوشمندمان را ارزیابی کنند. همچنین سهام مربوط‌به محصولات مودم وایرلس و همین‌طور مالکیت معنوی خود را ارزش‌گذاری کرده‌ایم. علاقه‌ی قابل توجهی به این کسب‌وکار وجود دارد ولی هم‌اکنون بیش از این نمی‌توانم چیزی بگویم.

مودم 5g اینتل

اگر این مذاکرات به نتیجه برسد، قرارداد شامل محصولات و همچنین حقوق مربوط‌به اختراع‌های شرکت خواهد بود. پیش از این نیز تعدادی از مدیران اجرائی اینتل که طی قرارداد اینفینئون جذب این شرکت شده بودند، به استخدام اپل درآمده‌اند. تعدادی از این کارمندان سال‌ها پیش استخدام شده و برخی نیز مانند استفان وولف، مدیر سابق تجهیزات مودم دفتر آلمان اینتل، در چند ماه اخیر به کوپرتینو آمده‌اند. در ماه فوریه‌ی سال جاری نیز اپل توانسته بود امشنکار تایاگاراجان، مهندس ارشد اینتل را که گفته می‌شود در توسعه‌ی مودم XMM 8160 5G نقش کلیدی داشته است، به استخدام خود درآورد.

مقاله‌های مرتبط:

اینتل در ماه آوریل از صنعت مودم گوشی‌های هوشمند خارج شد؛ به‌گفته‌ی این شرکت، پس از درگیری حقوقی کوالکام و اپل در مورد مالکیت معنوی و حق امتیاز محصولات، دیگر ادامه دادن فعالیت در این حوزه میسر نبود. درگیری حقوقی که با پرداخت ۴/۵ تا ۴/۶ میلیارد دلار، از طرف اپل در عوض چند سال تأمین تراشه‌ی مورد نیاز این شرکت توسط کوالکام و ۶ سال قرارداد اجازه‌ی استفاده، به پایان رسید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اپل به‌دنبال خرید کسب‌وکار مودم‌های 5G اینتل است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..