تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گلکسی فولد را فراموش کنید؛ آیا گلکسی رول‌شدنی در راه است؟

جدیدترین ایده‌ی ثبت‌شده‌ی سامسونگ، یک گوشی رول‌شدنی است که ظاهر نسبتا عجیبی دارد. آیا این ایده، عملی خواهد شد؟

عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند و تاشدنی گلکسی فولد سامسونگ (Samsung Galaxy Fold) تجربه‌ی چندان خوشایندی را رقم نزد. اما شرکت کره‌ای همچنان مشغول کار روی ایده‌هایی است که همگی به‌نوعی از نمایشگرهای انعطاف‌پذیر بهره می‌برند. جدیدترین پتنت منتشرشده‌ی آن‌ها مربوط‌به گوشی هوشمندی با اندازه‌ای معمولی (اما کمی ضخیم) است که با کشیدن به سمت بالا، اندازه‌ی طولی‌اش افزایش می‌یابد. این افزایش طول به‌خاطر بازشدن نمایشگر غلتان آن است که در پایین گوشی دور خودش لوله می‌شود.

مقاله‌های مرتبط:

مستندات کاملی درباره‌ی گلکسی فولد (Galaxy Fold) وجود دارد؛ اما شاید لولادار بودن و تاشوندگی نمایشگرها، چیزی نباشد که به درد گوشی‌های هوشمند آینده با نمایشگرهای بزرگ بخورد. شاید قابلیتی مانند آنچه در «گلکسی رول» سامسونگ (Galaxy Roll) به چشم می خورد، بیشتر به کار تولیدکنندگان بیاید (گلکسی رول نام رسمی این پتنت نیست؛ این نامی است که نویسنده‌ی مقاله‌ی اصلی در TechRadar روی آن گذاشته است).

پتنت جدید سامسونگ (Samsung) یک نمایشگر رول‌شدنی عمودی است که پس از غلتیدن دور خود، داخل بدنه‌ی گوشی قرار می‌گیرد. سامسونگ در تاریخ ۲۸ نوامبر ۲۰۱۸ این اختراع را ثبت کرده است؛ یعنی خیلی پیش از آنکه ماجراهای گلکسی فولد پیش بیاید. این خبر امروز در اینترنت منتشر شد.

در پرونده‌ی این پتنت آمده است که این ایده «مربوط‌به یک دستگاه الکترونیکی دارای نمایشگر انعطاف‌پذیر با فضای نمایشگر قابل توسعه است.» نمایشگر مزبور در این پرونده، نمایشگری انعطاف‌پذیر توصیف شده است که «به‌گونه‌ای روی یک نوار لغزنده نصب شده که حداقل یک بخش از آن در معرض دید باشد و بتوان مساحت نمایشگر را باتوجه‌به طول نوار افزایش داد یا آن را به روشی مشابه با توسعه‌ی آن، دوباره داخل غلاف داخلی‌اش جمع کرد».

تصویری که در ادامه آمده و برگرفته از پرونده‌ی پتنت سامسونگ است، جزئیات را دقیق‌تر نشان می‌دهد.

گلکسی رول / galaxy roll

وسیله‌ای که در بالا ترسیم شده است، دستگاهی را نشان می‌دهد که نمایشگر انعطاف‌پذیر آن روی یک غلتک قرار دارد و اندازه‌ی آن به‌صورت عمودی تغییر می‌کند و بزرگ‌تر می‌شود. چنین ویژگی این امکان را به کاربر می‌دهد که اندازه‌ی نمایشگر را تنظیم کند. برخلاف گوشی گلکسی فولد (که پس از باز شدن، مثل یک نمایشگر سنتی در تبلت‌های معمولی دیده می‌شود)، نسبت تصویری این پتنت در ابتدا مانند یک نمایشگر کوچک و نسبتا ضخیم است و پس از باز شدن، بسیار شبیه نسبت ۲۱ به ۹ در سونی اکسپریا 1 (Sony Xperia 1) است. این نمایشگر را هم به‌صورت دستی و هم به‌صورت خودکار می‌توان باز کرد و در حین باز کردن، لبه‌های گوشی ثابت باقی می‌ماند. گوشی رول‌شدنی شکل عجیبی دارد که عجیب بودن آن، به خاطر مکانیسمی است که برای پنهان کردن نمایشگر در آن به کار گرفته شده است.

هنوز کسی نمی‌داند چنین ایده‌ای در واقعیت چه شکلی به خود خواهد گرفت. هنوز مشخص نیست که چطور می‌شود آن را در دست نگه داشت یا داخل جیب گذاشت. مسئله‌ی گردوخاک و سایر ذرات موجود در هوا که روی عملکرد گوشی تاثیر می‌گذارد هم باید حل شود. برخی می‌گویند این ایده، صرفا یک پرونده‌ی ثبت اختراع است و بسیاری از ایده‌های این‌چنینی هیچوقت راهی به بازار پیدا نمی‌کنند؛ به هر حال، طرح یادشده ارزش بررسی را دارد؛ چرا که گویا به این زودی‌ها قرار نیست ایده‌ی گوشی‌های تاشونده کنار گذاشته شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گلکسی فولد را فراموش کنید؛ آیا گلکسی رول‌شدنی در راه است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..