تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علائمی جسمی که نشان می‌دهند شما انسان شادی نیستید!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  شادی علاوه بر این‌كه یك حالت روانی است، با فرآیندهای شیمیایی بدن ما از جمله تعادل و عملكرد هورمون‌ها نیز مرتبط است. علائم زیر نشان می‌دهد هورمون‌های شادی در بدن شما شرایط سالمی ندارد:

علائمی جسمی که نشان می‌دهند شما انسان شادی نیستید!

افزایش وزن: كمبود هورمون دوپامین یكی دیگر از هورمون‌های شادی می‌تواند به افزایش وزن منجر شود، زیرا كمبود این هورمون تمایل به پرخوری و مصرف شیرینی‌ها را افزایش می‌دهد و ممكن است در شما اعتیاد به مصرف شیرینی‌ها ایجاد كند.

بیشتربخوانید: قانون تلاش معکوس چیست؟

كاهش حس همدلی: مطالعات نشان می‌دهد میان احساس همدلی و سطح هورمون اكسی‌توسین، دیگر هورمون شادی‌آور در بدن، ارتباط وجود دارد. اگر احساس می‌كنید كمتر می‌توانید با دیگران احساس همدلی داشته باشید، احتمالا دچار كمبود اكسی‌توسین هستید.
سردرد: سردرد شما می‌تواند ناشی از كمبود هورمون پروژسترون -یكی دیگر از هورمون‌ها تقویت‌كننده روحیه -باشد. این نوع سردرد معمولا به شكل سردردهای میگرنی بروز می‌كند.

تمایل به خوردن شیرینی‌جات و چیپس: اگر تمایل زیادی به مصرف قندها و نشاسته‌ها دارید عامل آن می‌تواند پایین بودن سطح سروتونین یا هورمون شادی در بدن‌تان باشد. مصرف قندها و نشاسته‌ها باعث می‌شود روحیه بهتری پیدا كنید، اما این بهبود روحیه موقت است و پس از آن هورمون سروتونین به میزان بیشتری كاهش پیدا می‌كند و نیاز شما به مصرف قندها افزایش پیدا می‌كند.

بی‌خوابی: بی‌خوابی یكی از علائمی است كه نشان می‌دهد دچار كمبود سروتونین هستد. كمبود سروتونین با مشكلات خواب و تغییرات روحی همراه است. كسانی كه از استرس و افسردگی مستمر رنج می‌برند و سبك زندگی كم‌تحرك دارند معمولا دچار بی‌خوابی ناشی از كمبود سروتونین هستند.

لرزش دست‌ها: كمبود هورمون دوپامین می‌تواند حركات غیرارادی بدن بر اثر انقباض ماهیچه‌ها را به دنبال داشته باشد. این مشكل اغلب در دست‌ها بروز می‌كند. البته لرزش دست‌ها می‌تواند از بیماری‌های عصب‌شناختی نیز ناشی شده باشد.
منبع: روزنامه جام جم

انتهای پیام/

رنگ رخساره خبر می‌دهد از شادی درون!



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علائمی جسمی که نشان می‌دهند شما انسان شادی نیستید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..