تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خانم بازیگر از اقدام شهرداری در محوطه تئاترشهر انتقاد کرد/ لزوم حفظ امنیت یک پاتوق فرهنگی

تئاترشهر باید نماد آرامش باشدبه گزارش خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مشکلات اطراف تئاتر شهر تمامی ندارد و این مشکلات به بی تدبیری مسئولان برای محافظت از این بنای تاریخی و هنری باز می‌گردد. درست است که اتفاقات پیش آمده اخیر (حادثه تیراندازی) سبب ناراحتی و نگرانی بسیاری از اهالی هنر شده و هر شخصی اعتراض خود را به این موضوع اعلام می‌کند؛ اما مشکلات محوطه تئاتر شهر به یک معضل بزرگ تبدیل شده و هر نوع ناهنجاری در اطراف آن مشهود است. درست است که نمی‌توان ساختمان تئاتر شهر را به محلی بهتر جا به جا کرد، اما می‌توان محافظت و تدبیر بهتری از این مکان را پیش گرفت.

روزانه هنرمندان و اهالی هنر در محوطه تئاتر شهر و اطراف پارک دانشجو تردد دارند و این به سبب تمرکز ساختمان‌های هنری در اطراف چهار‌راه، ولی عصر (عج) است. با وجود این آمد و شد‌ها و ناهنجاری‌ها هنرمندان تا چه اندازه امنیت دارند؟ آیا اینگونه ناهنجاری‌ها سبب پراکنده شدن مخاطبان و اهالی تئاتر از قلب تئاتر تهران نمی‌شود؟

مریم کاظمی بازیگر و کارگردان تئاتر، در خصوص موضوع ناامنی محوطه تئاترشهر برای هنرمندان، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: امنیت چیزی نیست که شرایط کاری هنرمندان را جدا کند؛ اما تئاترشهر مرکز تئاتر ایران و محل گذر همه ما هنرمندان است. زمانی که ما در راهروها، پلاتو‌ها و سالن‌های تئاتر شهر آمد و شد داریم، بابت حراست، مدیریت و کارکنان آن خیالمان راحت‌تر است و همین سبب احساس امنیت می‌شود.

وی ادامه داد: هر مکانی که درب ورودی آن روی همگان باز باشد، مورد تعرض قرار می‌گیرد و زمانی که آسیبی اجتماعی در جامعه رخ دهد قطعاً اعتراض همگان را برمی انگیزد. همه ارگان‌ها و نهاد‌ها از محوطه پیرامون خود محافظت می‌کنند؛ مانند اینکه عکسبرداری، ایستادن در آن محیط و گاهی پاتوق شدن در محوطه آن ممنوع است و این موضوع سبب جلوگیری از تبعات بعدی آن می‌شود.

کاظمی با اشاره به اینکه محوطه تئاترشهر به شرایطی بدل شده که افراد آن را پایگاه و پاتوق خود قرار دادند، گفت: افرادی در محوطه تئاتر شهر هستند که کار، زندگی و تمام وقت خود را در آن محیط می‌گذرانند و این نیز سبب به وجود آمدن درگیری‌ می‌شود.

وی افزود: همه به تئاترشهر پناه می‌آورند و البته شاید قصد آسیب به آن را نداشته باشند؛ ولی، چون درب آن به روی همه باز است، وارد آن می‌شوند. من وارد بحث امنیتی موضوع نمی‌شوم؛ ولی هر مکانی حریمی دارد و باید آداب ورود به آن رعایت شود. به خاطر دارم زمانی دور تا دور تئاترشهر نرده‌ای کشیده بودند، ولی شهرداری و شورای شهر نرده‌ها را برداشتند و این اتفاق عجیب است. 

کاظمی با اشاره به اینکه در حال حاضر تئاترشهر با خیابان‌های اطراف و بازار یکسره شده، بیان کرد: محیط اطراف تئاتر شهر برای بازار و دستفروشی تعبیه شده و ناچار ازدحام زیادی در این مسیر ایجاد می‌شود؛ باید از رفت و آمد‌های پیچیده و زیاد در محوطه تئاتر شهر جلوگیری شود تا امنیت، فراغ بال، آرامش و سکون بهتری برای این مکان تاریخی ایجاد شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خانم بازیگر از اقدام شهرداری در محوطه تئاترشهر انتقاد کرد/ لزوم حفظ امنیت یک پاتوق فرهنگی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..