تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تغییر زمان برگزاری اختتامیه جشنواره چهلچراغ/ مسائل مالی سد راه برگزاری جشنواره ادبی

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تغییر زمان برگزاری اختتامیه جشنواره ادبی چهلچراغ/ مسائل مالی سد راه برگزاری باشکوه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی شد

رضا اسماعیلی دبیر کارگروه جشن چهل سالگی داستان انقلاب اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص این جشنواره ادبی گفت: قرار بود اختتامیه جشنواره ادبی چهلچراغ همزمان با روز قلم برگزار شود. در جلسه هیئت مدیره انجمن قلم ایران در این باره تصمیم گیری شد و به دلیل اینکه در این روز اختتامیه جایزه ادبی قلم زرین و بزرگداشت غلامعلی حداد عادل  برگزار می شود، تصمیم گرفتیم اختتامیه جشنواره ادبی چهلچراغ در دل اختتامیه جایزه ادبی قلم زرین برگزار نشود.

وی افزود: قرار شد برنامه مستقلی برای اختتامیه جشنواره ادبی چهلچراغ برگزار کنیم. لذا این اختتامیه خارج از اختتامیه جایزه قلم زرین برگزار خواهد شد. در این مراسم برگزیدگان جشنواره ادبی چهلچراغ معرفی می‌شوند و همچنین از کتاب برگزیده آثار شاعران و نویسندگانی که در این جشنواره ادبی شرکت کردند، رونمایی خواهد شد. تاریخ قطعی برگزاری اختتامیه مشخص نیست اما احتمالا یک ماه پس از اختتامیه جایزه قلم زرین برگزار شود.

دبیر کارگروه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی با اشاره به مکان برگزاری اختتامیه جشنواره ادبی چهلچراغ اظهار داشت: اختتامیه جشنواره ادبی چهلچراغ در یکی از سالن های نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار می شود. به دلیل اینکه سالن انجمن قلم ظرفیت لازم را برای برگزاری اختتامیه جشنواره ادبی چهلچراغ ندارد.

اسماعیلی در خصوص علت تاخیر در برگزاری اختتامیه جشنواره ادبی چهلچراغ بیان کرد: خودمان هم در کارگروه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی فکر نمی کردیم برگزاری اختتامیه جشنواره ادبی چهلچراغ با تاخیر زیادی برگزار شود. در ابتدای کار نهاد های مختلف فرهنگی به ما قول مساعدت در برگزاری برنامه های چهل سالگی انقلاب اسلامی دادند؛ امید زیادی داشتیم نهادهایی که با آن ها جلسه داشتیم و در این جلسات از آن ها خواسته بودیم در زمینه برگزاری برنامه های این جشن مشارکت کنند با ما همکاری کنند اما متاسفانه این امر تحقق پیدا نکرد. در این میان تنها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه کمک محدودی به انجمن قلم کرد.

وی با اشاره به اینکه طبیعتاً برنامه هایی که برای جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی پیش بینی کرده بودیم به مساعدت نهاد های فرهنگی از نظر مالی نیاز داشت، بیان کرد: در نهایت برنامه های جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی به  جشنواره ادبی چهلچراغ که انجمن قلم ایران فراخوان آن را منتشر کرده بود، محدود شد. در قالب این جشنواره به چهل داستان و چهل شعر برگزیده جوایزی اهدا خواهیم کرد.

دبیر کارگروه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه انجمن قلم ایران می خواست برنامه باشکوه تری را برای جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی برگزار کند، تصریح کرد: حتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری هم آنگونه که از آن ها انتظار داشتیم، جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی را در حوزه ادبیات برگزار نکردند. این مسئله به دلیل نبود اعتبار لازم اتفاق افتاد. بسیاری از برنامه های جشن چهل سالگی انقاب اسلامی فاکتور حذف و برنامه ها به برگزاری برنامه یک روزه یا شب شعر محدود شد. در نظر داشتیم یک همایش ملی سراسری با مشارکت تمام نهادهای فرهنگی برگزار شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تغییر زمان برگزاری اختتامیه جشنواره چهلچراغ/ مسائل مالی سد راه برگزاری جشنواره ادبی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..