تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مخالفت صریح وزیر دولت اصلاحات با مذاکره با ترامپ/این دولت سم مهلک است

علی صوفی با بیان اینکه «در دیپلماسی مسیر خوبی را پیش گرفته‌ایم» اظهار کرد: پیش‌تر روال منطقی را حول محور مشترک منافع ملی در مذاکرات ۱+۵ طی کردیم که منجر به برجام و موفقیت‌های چشمگیری چون لغو ۶ قطعنامه ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل بود. آن قطعنامه‌ها تهدید جدی و مجوزی برای حمله نظامی به ایران بود که از بین رفت.

وی ادامه داد: علی‌رغم خروج آمریکا از برجام همچنان اعلام کردیم در برجام هستیم و خواهان پایبندی سایر کشورهای عضو برجام به تعهدات‌شان هستیم. آمریکا به خاطر دشمنی‌هایی که با ما داشت علاوه بر خروج از برجام، تحریم‌هایش را با شدت بیش‌تری پیش گرفت؛ اما این بار تهدیدها و موضع گیری‌هایش پشتوانه اجماع بین‌المللی را نداشته است.

وی گفت: بر اساس پیگیری اجرای تعهدات دیگر کشورها، ما باب مذاکره را هیچ وقت نبستیم؛ اما منطقاً نمی‌شد با کشوری که در زیر پا گذاشتن تعهدات بین‌المللی و خروج از برجام خیلی بی‌پروا است دوباره مذاکره کرد. تعبیر رهبری این است که آن‌ها روی نقاط قوت ما می‌خواهند مذاکره کنند، یکی از نقطه قوت‌های ما صنایع دفاعی و موشکی است. دیگری هم این است که آمریکا می‌گوید حوزه نفوذتان را در منطقه کم کنید. فراموش نکنیم این موضوعات به شدت ما را آسیب پذیر خواهد کرد.

وی ادامه داد: معلوم شده که مذاکره با آمریکا نتیجه‌ای ندارد و مذاکره با این دولت سم مهلک است. رهبری گفتند نه جنگ می‌شود و نه مذاکره می‌کنیم؛ راه سومی که ایشان پیش گرفتند مقاومت است. چاره‌ای جز مقاومت نداریم و تا الان هم این امر جواب داده است؛ البته که هزینه‌هایی هم برای ما دارد.

صوفی گفت: اگر طرف مقابل مانند زمان برجام منطقی بود می‌شد مذاکره کرد؛ اما وقتی قلدری می‌کند و از موضع بالا فرمان مذاکره می‌دهد یعنی می‌خواهد ایران تسلیم شود. مذاکره در چنین شرایطی یعنی از دست رفتن استقلال و حاکمیت ملی و خطر از بین رفتن تمامیت ارضی کشور را در پی دارد.

2727




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مخالفت صریح وزیر دولت اصلاحات با مذاکره با ترامپ/این دولت سم مهلک است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..