تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روستایی که ساکنانش از پرداخت مالیات معاف بودند+عکس

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نقشه کشور را جلوی دستم گذاشتم و با مروری بر بخش شمالی آن چشمم به نام روستایی افتاد که علاوه بر طبیعت زیبایش، وجه تسمیه نامش نیز برایم جالب و جذاب بود و این روستا جایی بجز روستای معاف نبود.

روستایی که ساکنانش از پرداخت مالیات معاف بودند

روستای معاف در بخش مرکزی شهرستان بندر انزلی قرار گرفته است. این روستا که در دهستان چهارفریضه قرار گرفته، از شمال به مرداب انزلی و از جنوب به جیره سر منتهی می‌شود.

روستایی که ساکنانش از پرداخت مالیات معاف بودند

روستایی که ساکنانش از پرداخت مالیات معاف بودند

روستای معاف از مشرق و مغرب به اشپلا و خمیران می‌رسد. اهالی این شهر در گذشته بیشتر سادات بودند بنابراین مقامات دولتی احترام خاصی به آن‌ها می‌گذاشتند و مالیاتی از آن‌ها دریافت نمی‌کردند بنابراین مردم روستای معاف در گذشته از پرداخت مالیات معاف بودند و این امر باعث شد که محل زندگیشان با نام معاف شناخته شود.

روستایی که ساکنانش از پرداخت مالیات معاف بودند

یاسنت لویی رابینو که در اوایل قرن بیستم سرکنسول دولت بریتانیای کبیر در شهر رشت بوده این چنین روستای معاف را توصیف کرده است: «دهکده معاف مسکن کردان معافی است که در اصل از زنجان یا خلخال به این منطقه آمده اند.»
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روستایی که ساکنانش از پرداخت مالیات معاف بودند+عکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..