تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اهمیت سفر آبه به تهران از نگاه وال‌استریت‌ژورنال

این رسانه روز شنبه در مطلبی خاطر نشان کرد که ژاپن به دنبال ایفای یک نقش فعال درکاستن از تنش ها میان ایران و آمریکاست این کشور نمی خواهد شاهد تشدید رویارویی و کشمکش ها میان دو کشور باشد.

وال استریت افزود که آبه می خواهد یک میانجیگر باشد او البته دارای روابط گرمی با دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا است و از یک مناسبات سنتی دوستانه با ایران هم برخوردار است که به او امکان می دهد بازیگری فعال در این عرصه باشد.

گزارش دیدارهای اخیر وی با ترامپ رییس جمهوری آمریکا و ملاقاتش با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در ماه گذشته میلادی را بخشی از تلاش های دولت ژاپن و نخست وزیر این کشور برای جلوگیری از بروز درگیری نظامی میان طرفین دانسته است.

تارنمای اف تی هم در گزارش مجزایی از این سفر آورده است که آبه اولین نخست وزیری است که از زمان انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ میلادی به تهران سفر می کند و دیدارهایی برای او با رهبر ایران و رییس جمهوری این کشور در نظر گرفته شده است.

این رسانه می افزاید که به دلیل ملاقات های اخیر آبه با مقام های ایران و آمریکا و با توجه به مناسبات گرمی که نخست وزیر با هر دو طرف دارد، امید است که بتواند یک فرصت ایجاد کرده و یک مسیر ارتباطی میان دو کشور باز کند.

اف تی تاکید می کند که البته دولت ژاپن نمی خواهد آبه را یک میانجیگر معرفی کند این کشور بیشتر تاکید می ورزد که توکیو خواستار ثبات و امنیت در خاورمیانه است کشوری که یکی از شرکای مهم تجاری ایران هم محسوب می شود و خواستار حفظ ارتباطات معمول تجاری با تهران است.

گزارش این رسانه حاکی است که کشورهای دیگر جامعه بین المللی از جمله فرانسه نیز از سفر آبه به ایران و تلاش های دولت ژاپن برای برون رفت از شرایط تنش را مثبت توصیف کرده و ابراز امیدواری کرده اند که راه برای گفت و گوهای بیشتر باز شود.
 

310311




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اهمیت سفر آبه به تهران از نگاه وال‌استریت‌ژورنال»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..