تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توصیه‌هایی برای اینکه بیشتر سبزیجات بخورید

۸۶۴۸۵۸

۳۱۲ 

برترین ها: تغییر عادت می‌تواند کار سختی باشد و نیاز به صبر و سازگاری و تلاش دارد. اما اگر این تغییر به نفع سلامتی باشد باید هر کاری که لازم است انجام دهیم تا هر چه زودتر آن را به عمل برسانیم. برای رسیدن به این منظور، نکات و توصیه‌هایی برای‌تان داریم تا بتوانید بیشتر سبزیجات بخورید.

چرا باید بیشتر سبزیجات بخورید؟

سبزیجات بخشی از رژیم غذایی سالم‌اند که مواد مغذی فراوانی دارند. مصرف سبزیجات حتی می‌تواند از برخی از بیماری‌های پیشگیری کند.

سبزیجات علی رغم فوایدی که دارند معمولا در خانه‌ها حضور کم رنگی سر میز غذا دارند. چرا اینطور است؟ شاید به این دلیل که غذا‌های کنسروی یا صنعتی غذا‌هایی هستند که سریع‌تر از سبزیجات آماده‌ی خوردن می‌شوند. اگر بچه‌هایی در خانه دارید خیلی مهم است که از همین سنین پایین آن‌ها را به خوردن میوه‌ها و سبزی‌ها عادت بدهید. شما باید از غذای کودک به عنوان راهی برای کشف تمام مزه‌ها و رایحه‌ها که انواع غذا ارائه می‌د‌هد استفاده کنید. با آشنا کردن بچه‌ها با انواع سبزیجات در همان سنین کودکی می‌توانید شرایطی فراهم کنید که بعد‌ها تغذیه‌ی سالم‌تری داشته باشند و این رژیم غذایی سالم را تا بزرگسالی با خود حفظ کنند.

توصیه‌هایی برای اینکه بیشتر سبزیجات بخورید

خوردن سبزیجات به معنی رژیم گرفتن یا گیاهخوار شدن نیست، بلکه برای داشتن احساس سلامتی و تندرستی نیاز دارید که خوردن سبزیجات را تبدیل به یک عادت غذایی کنید.
شما باید روزانه ۴۰۰ گرم سبزیجات برگ سبز مصرف کنید (درصورت امکان خام). شاید به نظر مقدار زیادی برسد، اما می‌توانید با مقدار کم شروع کرده و تدریجا مصرف‌تان را افزایش دهید. خودتان خواهید دید که با شروع این عادت (با حداقل مقدار توصیه شده) بدن‌تان مقدار بیشتری از شما طلب خواهد کرد.

رسپی‌های‌تان را تغییر دهید

غذا‌هایی که معمولا درست می‌کنید و هر روز می‌خورید می‌توانند کاملا تغییر کنند و مقدار بیشتری سبزیجات در تهیه‌ی آن‌ها به کار ببرید. مثلا می‌توانید به کوفته ریزه‌های‌تان هویج اضافه کنید، به پاستای‌تان بروکلی اضافه کنید، برای لازانیا از لایه‌هایی از بادمجان هم استفاده کنید و یا حتی می‌توانید با اسنفاج و قارچ و بروکلی، املتی خوشمزه درست کنید.

در شروع روز سبزیجات بخورید

چه کسی گفته که همراه صبحانه فقط باید میوه بخورید؟ هر چند میوه هم غذای سالمی است، اما می‌توانید سبزیجات نیز در کنار صبحانه مصرف کنید. مثلا می‌توانید چند برش خیار و گوجه فرنگی، آب کرفس با هویج و یا املتی از برگ‌های اسفناج همراه صبحانه میل کنید. اگر روزتان را با میوه و سبزی شروع کنید، تامین مقدار مواد مغذی مورد نیاز بدن‌تان بسیار ساده‌تر خواهد شد.

توصیه‌هایی برای اینکه بیشتر سبزیجات بخورید

سبزیجاتی بخرید که نمی‌شناسید

این بار که به تره بار رفتید حتما سراغ سبزیجاتی بروید که هرگز قبلا نخورده‌اید. لازم نیست یک کیلو از آن‌ها بخرید، فقط قدری بخرید که بتوانید طعم و مزه‌ی آن‌ها را در خانه امتحان کنید. این کشف، سورپرایز بزرگی برای‌تان خواهد بود. تنوع دادن به سبزیجاتی که استفاده می‌کنید فواید زیادی دارد، و یکی از آن‌ها این است که خواص جدیدی نصیب‌تان می‌شود. ضمنا از مدام یک چیز را خوردن دلزده نخواهید شد.

سوپ و اسموتی درست کنید

ما معمولا در فصل زمستان بیشتر هوس غذا‌های پُرکالری‌تر و سنگین‌تر را می‌کنیم، چون نیاز به غذایی داریم که وقتی از سرمای بیرون به خانه برمی‌گردیم بتوانیم خودمان را گرم کنیم و انرژی خوبی بگیریم. آیا راهی بهتر از یک سوپ سبزیجات خوشمزه سراغ دارید؟ البته منظور ما سوپ‌های آماده نیست، بلکه سوپ‌هایی شبیه سوپ مادربزرگ‌ها را می‌گوییم!

در فصل تابستان هم می‌توانید اسموتی‌های خوشمزه با سبزیجات خام یا پخته شده تهیه کنید. حتی می‌توانید مقداری میوه نیز با آن میکس کنید. سبزیجات برگ داری که برای اسموتی واقعا مناسبند شامل هویج، چغندر، کرفس، اسفناج و گوجه فرنگی می‌شوند.

توصیه‌هایی برای اینکه بیشتر سبزیجات بخورید

سبزیجات را در دسترس و جلوی چشم بگذارید

درست است که یخچال‌ها فضای مخصوصی برای نگهداری مناسب از میوه‌ها و سبزی‌ها دارند، اما جلوی چشم‌تان نیستند. اگر کسی نداند یا نبیند که داخل یخچال میوه و سبزی هست چطور می‌تواند سراغش برود؟ یک ایده‌ی خوب این است که حداقل مقداری از این میوه و سبزی را بیرون یخچال و جلوی دید قرار دهید.

از رسپی‌های جایگزین استفاده کنید

افرادی که تصور می‌کنند گیاهخوار‌ها فقط کاهو و کرفس و گوجه فرنگی می‌خورند اشتباه می‌کنند. میلیون‌ها رسپی وجود دارد که می‌توانید برای مصرف بیشتر سبزیجات از آن‌ها استفاده کنید. پاته کدو حلوایی، همبرگر عدس و چغندر، لازنیای بادمجان و ...، دنیای از انتخاب‌ها پیش روی شماست.

از سبزیجات به عنوان همراه غذا استفاده کنید

اگر عاشق گوشت گوساله و مرغ و ماهی هستید می‌توانید از سبزیجات به عنوان ساید دیش بهره ببرید. سالاد همیشگی و خسته کننده را فراموش کنید و به دنبال ایده‌های جدید و جالب باشید!

اسنک‌های سالم تهیه کنید

یک راه بسیار خوب دیگر برای بیشتر سبزیجات خوردن و ضمنا اجتناب از اسنک‌های شور و ناسالم این است که همیشه خلال‌های هویج، کرفس و یا حلقه‌هایی از خیار و فلفل دلمه‌ای و ... در دسترس داشته باشید.

منبع: steptohealth




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توصیه‌هایی برای اینکه بیشتر سبزیجات بخورید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..