تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آموزش تهیه کیک چای و دارچین هابیتون

۸۷۰۷۸۸

۲۸۴ 

برترین‌ها: کیک چای یکی از کیک‌های معروف انگلیسی است. این کیک کره‌ای و لطیف، به دلیل همراهی با چای به عنوان عصرانه به نام کیک چای معروف است.

کیک چای بسیار لطیف است که به خاطر وجود کره فراوان در این کیک است. من هر وقت به کیک چای فکر می‌کنم به یاد بیلبو بگینز مهمان نواز می‌افتم. مردی که همیشه در خانه‌اش غذا‌های فراوان داشت و حتی یک دسته دورف گرسنه می‌توانستند به راحتی داخل آن یک مهمانی شاهانه برگزار کنند. شاید به همین دلیل گندلف خاکستری ترجیح می‌داد که بیلبو را برای مهمانی غیر منتظره انتخاب کند.

افطاری کیک چای و دارچین هابیتون

تالکین نویسنده کتاب هابیت یک انگلیسی با‌ذوق بود که می‌دانست بیلبو را چگونه تفسیر کند. مردی خوش مشرب و محترم که همیشه کتری آب جوش را روی گاز می‌گذاشت و با یک کیک چای از دوستانش پذیرایی می‌کرد. اهالی هابیتون باید به خاطر وجود چنین مردی به خودشان افتخار کنند. شما نیز اگر دوست دارید با بیلبو بگینز همراهی کنید، با ما باشید تا یک چای لطیف از نوع دارچینی را بیاموزید، خب شاید گندلف پشت در باشد و بخواهد شما را به ماجرا‌های خارق‌العاده و سرزمین‌های دور ببرد. برای اینکه توانایی مقابله با اژد‌هایی طماع را داشته باشید باید توان کافی بدنی هم داشته باشید پس چه بهتر است که با یک کیک خوشمزه حسابی به خودتان برسید.

مواد لازم:

کره: ۶۵ گرم نرم شده شکر کستر: ۱/۳ پیمانه تخم مرغ: ۱ عدد آرد: ۱ پیمانه شیر: ۱/۳ پیمانه بیکینگ پودر: ۱ قاشق چای‌خوری

مواد رویه:

شکر: ۱ قاشق غذاخوری دارچین: ۱/۲ قاشق چای‌خوری پودر شده کره: ۲۰ گرم

افطاری کیک چای و دارچین هابیتون

طرز تهیه:

۱. ابتد اجازه دهید در مورد شکر کستر به شما توضیح دهم. ما معمولا شکر سفید را به صورت شکر معمولی و پودر شکر می‌شناسیم. خب شکر کستر چیزی بین این دو تا است. شکر قنادی یا پودر شکر از آسیاب شدن شکر به دست می‌آید که برای آیسینگ استفاده می‌شود من هم از پودر شکر استفاده کردم، اما شکر کستر یک شکر دانه ریز است که برای درست کردن کیک چای بهتر است خب چرا؟ چون وقتی که می‌خواهید کره را با شکر بزنید، شکر دانه درشت اصلا ظاهر جالبی ندارد. شما می‌توانید از شکر دانه ریز استفاده کنید که همه جا به وفور وجود دارد و یا مثل من شکر را پودر کنید تا خیالتان از بابت ظاهر کیک راحت باشد.

۲. فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سلسیوس گرم کنید. قالب کیک را چرب کنید.

۳. خب حالا که شکر مورد نظر را شناختید، آن را با کره نرم شده در کاسه بریزید. خوب آن را با همزن بزنید تا نرم شود. من ابتدا از قطعه خمیرگیر همزن استفاده کردم تا با هم ترکیب شوند، سپس قطعه همزن را نصب کردم تا خامه‌ای شود. قرار نیست کف کند و مثل باتر کرم شود، در حدی که یکدست شود و ظاهر آن کمی روشنتر شود کافی است.

افطاری کیک چای و دارچین هابیتون

۴. خب حالا تخم مرغ و وانیل را اضافه کنید و با همزن، مخلوط کنید.

افطاری کیک چای و دارچین هابیتون

۵. نیمی از آرد را اضافه کنید و مخلوط کنید. شیر را اضافه کنید و نیمی دیگر از آرد را اضافه کنید.

افطاری کیک چای و دارچین هابیتون

۶. مخلوط را با همزن بزنید تا یکدست شود در همین حد کافی است.

افطاری کیک چای و دارچین هابیتون

۷. حالا مخلوط را در قالبی که چرب کرده بودیم می‌ریزیم. شما می‌توانید هم از قالب گرد و یا مثل من از قالب لوف استفاده کنید.

افطاری کیک چای و دارچین هابیتون

۸. قالب را در فر قرار داده و به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه بگذارید تا کامل بپزد یا تا زمانی که وقتی سیخ چوبی یا خلال دندان در آن فرو می‌کنید، تمیز بیرون بیاید. بعد از خارج کردن از فر به مدت ۵ دقیقه بگذارید در قالب بماند.

افطاری کیک چای و دارچین هابیتون

۹. برای درست کردن رویه دارچینی، شکر و دارچین را مخلوط کنید. کیک را همان‌طور که داغ است با ۲۰ گرم کره برس بزنید. یعنی کره را روی آن بزنید تا ذوب شود. حالا شکر و دارچین را روی آن بپاشید تا طعم دارچینی بگیرد.

افطاری کیک چای و دارچین هابیتون

۱۰. در انتها کیک را برش بزنید و گرم سرو کنید. من برای اینکه نزدیکتر به نوع هابیتی باشد، چای بابونه درست کردم. این چای زرد رنگ با رنگ روشنش باعث می‌شود هم خستگی و کوفتگی روزانه از بدنتان بیرون برود و هم طبق تحقیقات علمی با نوشیدن آن خوابی خوب خواهید داشت و در ادامه هم رویا‌های روشن خواهید دید. نوش جان!

نکات مهم

کره باید نرم شده باشد نه ذوب شده. شکر نیز باید دانه ریز باشد البته می‌توانید از پودر شکر هم استفاده کنید. استفاده از شکر دانه ریز باعث پف خوبی در کیک خواهد شد. اگر از آرد سلف رایزینگ استفاده می‌کنید، بیکینگ پودر را حذف کنید. بگذارید کیک مدتی در قالب بماند سپس آن را جدا کنید، چون در غیر اینصورت خرد خواهد شد. نام کیک چای هابیتون، نامی‌ست که من برای آن انتخاب کردم نه اینکه نام واقعی آن همین باشد.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آموزش تهیه کیک چای و دارچین هابیتون»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..