تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتخابات هیات رئیسه مجلس؛ پالس مثبت به بدنه رأی اصولگرایان؟

نیلوفر مولایی: انتخابات هیات رئیسه سال آخر مجلس دهم یک پیروزی خوب برای اصولگرایان مجلس را رقم زد، پیروزی که در نتیجه ائتلاف لحظه آخری فراکسیون ولایی و مستقلین که دو سوی طیف اصولگرایی تعریف می شوند رخ داد. اما «نتیجه رخ داده می‌تواند پالس مثبتی به بدنه رای اصولگرایان در انتخابات اسفندماه باشد؟ آیا احتمال تکرار این نوع ائتلاف های انتخاباتی برای کارزار رقابتی اسفندماه هم وجود دارد؟»

حجت الاسلام سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز و از نمایندگان فعلی مجلس دهم در گفتگویی که در اینباره با خبرنگار خبرآنلاین داشت، گفت: انتخابات هیات رئیسه مجلس یک تصمیم درونی در داخل پارلمان بود، اینکه چه جریان بیرون پارلمانی پیروز این انتخابات تصور می شود و چه جریانی شکست خورده از نگاه من تحلیل های بیرون پارلمانی است.

وی افزود: آنچه در درون پارلمان رخ داد این بود که عملکرد هیات رئیسه مورد بررسی قرار گرفت، و براساس آن تصمیم گرفتند که به عارف و مطهری رای ندهند. در نتیجه این اصولگرایان مجلس بودند که پیروز این رقابت شدند و اصلاح طلبان شکست خوردند.

این عضو فراکسیون ولایی با تاکید براینکه مجلس با نگاه به عملکردها تصمیم گرفته، اظهار داشت: مجلس به اوضاع کشور نگاه کرد، به شرایط سختی که مردم بخاطر گرانی ها و تورم در آن گرفتار شده اند نگاه کرد. این آقایان اصلاح طلب مجلس هم در این سال ها همیشه مدافع دولت بوده اند و گاها مردم را دلخور و دلزده کرده اند. قطعا این پیروزی اصولگرایان در انتخابات هیات رئیسه مجلس می تواند پالس مثبتی به بدنه رای آنها باشد تا مردم ببینید که چگونه براساس عملکردها نمایندگان را انتخاب کنند.

سالک درباره ادامه یافتن این پیوند بین دو فراکسیون در سال اخر و احتمال تکرار چنین ائتلاف هایی بین طیف های مختلف اصولگرا در انتخابات اسفندماه، گفت: معتقدم دو فراکسیون و جریانات سیاسی پشت آنها که بیرون پارلمان هستند باید این وحدت را در جهت حل مشکلات مردم حفظ کنند. ما مردم شریفی داریم و اگر تلاش کنیم باری از دوش مشکلات آنها برداریم قطعا بازهم پای صندوق های رای خواهند آمد و به نفع اصولگرایان رای می دهند.

اگر اصولگرایان به دنبال رأی هستند با برنامه وار گود رقابت شوند

حسن بیادی، فعال سیاسی اصول‌گرا اما عملکرد اصولگرایان و اصلاح طلبان مجلس دهم را ناامید کننده می داند و به خبرآنلاین می گوید: چرا هیچ کسی از این آقایان پاسخی برای مردم ندارد؟ انتخابات هیات رئیسه چه دردی از مشکلات مردم را درمان خواهد کرد؟

وی ادامه داد: کاهش نفوذ و قدرت اصلاح طلبان در هیات رئیسه هیچ تاثیری در انتخابات اسفندماه ندارد. اگر اصولگرایان به دنبال رای گرفتن هستند باید با برنامه و عملکرد روشن وارد میدان شوند. همانطور که اصلاح طلبان با عملکرد خود کاری کردند که مردم دیگر آنها را قبول نداشته باشند.

دبیر کل حزب آبادگران گفت: من براین اعتقادم که عملکرد هر دو جناح در مجلس پاسخگوی انتظارات بدنه حزبی آنها در بیرون پارلمان هم نبوده است چه برسد به بدنه رأی مردمی آنها. برهمین اساس معتقدم اتفاقا در انتخابات بعدی بیش از آنکه شانس با اصولگرایان یا اصلاح طلبان باشد با مستقلین و میانه روهاست و می توانند بر انتخابات و مجلس بعدی اثرگذارتر باشند.

۲۷۲۱۵




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتخابات هیات رئیسه مجلس؛ پالس مثبت به بدنه رأی اصولگرایان؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..