تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیشرفت چهارمین پروژه ساختمانی با روش تامین مالی نوین به ۳۰ درصد رسید


به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از رواط عمومی بانک مسکن: صندوق‌های سرمایه گذاری زمین و ساختمان به عنوان یکی از ابزار‌های تامین مالی در شرایط تنگنا‌های مالی طی چند سال گذشته یکی از روش‌های نوین تامین مالی است که شرکت‌های تابعه بانک مسکن در اجرای پروژه‌ها به کار می‌گیرند.

پیشرفت چهارمین پروژه ساختمانی با روش تامین مالی نوین به ۳۰ درصد رسید
هدف از فعالیت صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان به عنوان یکی از ابزار‌های نوین تامین مالی، جمع آوری پس انداز‌های خرد و کلان، اختصاص آن به ساخت پروژه ساختمانی مشخص، فروش واحد‌های ساختمانی پروژه و در نهایت تقسیم عواید ناشی از این فعالیت بین سرمایه گذاران است.

البته هر چند در قانون بودجه ۹۸ کل کشور، تاسیس صندوق‌های سرمایه گذاری زمین و ساختمان برای انبوه سازان و توسعه گران با چالش‌هایی مواجه شده و تاسیس صندوق‌های جدید منوط به مجوز از بانک مرکزی شده است، اما طی چند سال گذشته شرکت تامین سرمایه و همچنین شرکت گروه مالی بانک مسکن پروژه‌هایی را با این نوع از روش مالی اجرا کردند که موفق هم بوده است.

در همین زمینه پروژه‌های مسکونی صندوق زمین و ساختمان نسیم در منطقه ۲۲ تهران، پروژه مسکونی نارون در شهر اراک و پروژه مسکونی نرگس رشدیه تبریز سه پروژه‌ای هستند که با این روش از تامین مالی اجرا شده و به متقاضیان نیز واگذار شده است.

وجود ابزار‌های متنوعی مانند انواع اوراق بهادار اسلامی، صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله، صندوق‌های سرمایه گذاری نوآورانه، اسناد خزانه اسلامی و اوراق تجاری اسلامی در بازار سرمایه امکان دستیابی به اهداف تولید بدون آثار تورمی را فراهم می‌کند. علاوه بر این، شفافیت عملکرد و رقابت پذیری بازار سرمایه، ریسک‌های مترتب را به حداقل می‌رساند.
اما صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان شهرری همچون سایر صندوق‌های زمین و ساختمان با هدف جمع آوری وجوه از متقاضیان سرمایه گذاری و ساخت پروژه ساختمانی از محل وجوه دریافتی و در نهایت فروش و تقسیم عواید ناشی از این فعالیت بین سرمایه گذاران با دریافت مجوز از سازمان بورس اوراق بهادار، در حال اجرا است که بر اساس آخرین گزارش پیشرفت این پروژه به حدود ۳۰ درصد رسیده است.

زیربنای کل این پروژه ۳۴ هزار و ۶۰۷ مترمربع، زیربنای مفید مسکونی را ۲۰ هزار و ۶۸۳ مترمربع، زیربنای مفید تجاری هزار و ۲۳۴ مترمربع و زیربنای مفید درمانی نیز ۴۸۵ مترمربع است.

همچنین از ۲۹۹ واحد، ۲۹۵ واحد آن با کاربری مسکونی و ۴ واحد آن درمانگاهی و بهداشتی تعبیه شده است که شامل ۲۰ هزار و ۶۸۳ متر مربع مساحت مفید بخش مسکونی و ۴۸۵ متر مربع مساحت مفید بخش درمانگاه می‌شود.

در حال حاضر این پروژه در مراحل مختلف اجرا یعنی «تجهیز کارگاه»، «خاک برداری»، «فوندانسیون» و «اسکلت و سقف سازی» در حال فعالیت است که درصد پیشرفت پروژه به تفکیک هر مرحله اعلام شد به طوری که بر اساس آخرین گزارشات دریافتی از میزان فعالیت انجام شده، مجموع پیشرفت فیزیکی پروژه صندوق زمین و ساختمان نگین شهرری ۳۰ درصد است.


به رغم تلاش جهت در نظر گرفتن و بررسی تمام عوامل موثر بر جریانات نقدی پروژه، ممکن است برخی از عوامل موجب تغییر میان بازده پیش بینی شده و بازده محقق شده شود. از جمله عواملی که می‌تواند موجب تغییر در تحقق برآورد‌ها شود، بهای تمام شده و فروش پروژه است




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیشرفت چهارمین پروژه ساختمانی با روش تامین مالی نوین به ۳۰ درصد رسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..