تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راهپیمایی روز جهانی قدس «نه» بزرگ جهان اسلام به «معامله قرن»

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، روز جهانی قدس مناسبتی جهانی است که از یک سال پس از انقلاب اسلامی ایران، در آخرین جمعه ماه رمضان و در حمایت از ملت فلسطین برگزار می‌شود. روز جهانی قدس به عنوان ابتکار بی‌نظیر بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران همواره در چهار دهه گذشته به عنوان روز وحدت مسلمانان علیه رژیم جعلی صهیونیست معروف بوده است. در واقع برگزاری مراسم روز قدس هر ساله باعث شده تا رژیم صهیونیستی از ترس واکنش جهان اسلام نسبت به هرگونه‌اشغالگری جدید و جدی بسیار محتاطانه رفتار کند.

راهپیمایی روز جهانی قدس «نه» بزرگ جهان اسلام به «معامله قرن»

بیشتربخوانید: ملت ایران هیچگاه از فلسطین به عنوان مسئله اول جهان اسلام غفلت نخواهد کرد

اما با خیانت ارتجاع عرب و روی کارآمدن دونالد ترامپ در آمریکا زمینه خیانت بزرگی در منطقه علیه فلسطین مهیا شده است. ترامپ طرح خود را معامله قرن نامیده که براساس آن قرار است قدس به صهیونیست‌ها واگذار، فلسطین خلع سلاح و حق بازگشت آوارگان برای همیشه لغو می‌شود. این طرح تاکنون با واکنش‌های بسیاری در جهان اسلام و حتی کشور‌های غربی نیز مواجه شده به گونه‌ای که سفیر فرانسه در آمریکا اعلام کرده که ۹۹ درصد این طرح شکست خواهد خورد. اما کشور‌های مرتجع عربی به دلیل وابستگی بیش از حد به آمریکا به دنبال آن هستند تا مقدمات اجرای معامله قرن را فراهم کنند. در این راستا قرار است نشست منامه در بحرین به عنوان مرحله اول معامله قرن در تیرماه ماه برگزار شود. در واقع خیانت بزرگ قرن در مورد فلسطین در حال وقوع است و در صورت سکوت یا انفعال جهان اسلام این طرح می‌تواند خطراتی را متوجه جهان اسلام کند.

در کنار مقاومت، یکی از راهکار‌های جهان اسلام برگزاری باشکوه راهپیمایی روز قدس است. این باور وجود دارد که چه بسا آمریکا عامدانه هنوز معامله قرن را به صورت رسمی اعلام نکرده تا واکنش و حساسیت جهان اسلام را بسنجد. البته زمان اعلام این طرح بعد از ماه مبارک رمضان اعلام شده است. بدیهی است در صورت محکومیت گسترده این طرح در روز قدس، دورنمای معامله قرن می‌تواند بسیار تیره و تار شود. به همین دلیل گروه‌های مختلف فلسطینی بر شرکت گسترده در این راهپیمایی تاکید می‌کنند.
«عبداللطیف القانوع»، سخنگوی حماس در این مورد گفته، روز جهانی قدس تأکیدی بر جایگاه قدس در قلب امت اسلام و ایستگاهی برای تصحیح مسیر تلاش‌های امت به سمت فلسطین برای مقابله با رژیم‌اشغالگر صهیونیستی است. بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، القانوع در ادامه گفته:

«ملت فلسطین برای مشارکت در راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز روز قدس خواهند شتافت تا بار دیگر تأکید کنند معامله قرن و تمام طرح‌ها برای نابودی مسئله عادلانه فلسطین، مردود است.» سخنگوی حماس این را هم گفته که، ملت فلسطین در این روز بزرگ به بسیج تمام توانایی‌های امت برای حمایت از مسجدالاقصی، یاری قدس و مقابله با یهودی‌سازی آن و نابود کردن هویتش چشم دوخته است.

مقاومت تنها راه‌حل

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز طی فراخوانی از فلسطینیان سرزمین‌های‌اشغالی و غزه خواسته جمعه در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور پرشکوهی داشته باشند. «حمیل علیان»، از رهبران سیاسی این جنبش اعلام کرده: «قدس قلب فلسطین، عربیت و اسلام است و ما با همه توان خود از آن دفاع خواهیم کرد.» وی بر ضرورت تحرک ملت‌های عربی و اسلامی در سرتاسر جهان برای حمایت از تاریخ و هویت اسلامی قدس هم تأکید کرده و گفته: «بازپس‌گیری قدس تنها با رویارویی و مقاومت محقق می‌شود و همه گزینه‌های پیشنهادی برای حل مسئله سرزمین‌های‌اشغالی، عادی‌سازی روابط عرب‌ها با رژیم صهیونیستی و قانونی کردن تعامل با این رژیم محکوم به شکست است و هرگز قدس را آزاد نخواهد کرد».

شعار یمنی‌ها؛ «نه به معامله قرن»

کمیته سازماندهی تظاهرات در یمن نیز سه‌شنبه شب فراخوانی را برای شرکت مردم این کشور به مناسبت روز جهانی قدس صادر کرده است. در این فراخوان از مردم یمن خواسته شده تا در تظاهرات روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، حضور گسترده داشته باشند. به گزارش المسیره، کمیته مزبور در فراخوان خود اعلام کرده شعار امسال روز جهانی قدس «نه به معامله قرن» است. مردم یمن هر ساله با حضور باشکوه در راهپیمایی حمایت از قدس و مسجدالاقصی ضمن سردادن شعار‌هایی مانند لبیک یا قدس، جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکا را محکوم می‌کنند.

تیر خلاص محمود عباس به معامله قرن

از سوی دیگر روزنامه رای الیوم در مطلبی نوشته، محمود عباس، رئیس‌تشکیلات خودگردان فلسطین، زمانی که اعلام کرد طرح معامله قرن و کنفرانس اقتصادی بحرین به جهنم واصل خواهند شد، تیر خلاص را به طرف معامله قرن آمریکا شلیک کرد. «عبدالحفیظ نوفل» سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در روسیه هم تأکید کرده که فلسطین «معامله قرن» با اسرائیل که به پیشنهاد آمریکا بوده است را نمی‌پذیرد و تمامی پیشنهادات اخیر «صلح» را رد می‌کند.

پیام اسماعیل هنیه

چهاردهمین نشست عادی سازمان همکاری‌های اسلامی روز جمعه در مکه برگزار می‌شود و «اسماعیل هنیه» رئیس‌دفتر سیاسی حماس در همین راستا پیام‌هایی به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و مقامات کشور‌های اسلامی فرستاد. بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، هنیه در پیام‌های مذکور به چالش‌های کنونی مسئله فلسطین که حال و آینده آن را نابود می‌کند، پرداخته و اعلام کرده: «جانبداری آشکار دولت آمریکا و ایستادن در کنار دستورکار‌های نژادپرستانه و مجرمانه، امروز با تیم سه‌گانه رئیس‌جمهور آمریکا یعنی «کوشنر-گرینبلات-فریدمن» شدت یافته است.

(جرد کوشنر و جیسون‌گرینبلات مشاوران دونالد ترامپ و دیوید فریدمن سفیر آمریکا در فلسطین‌اشغالی هستند.) هنیه از رؤسای کشور‌های اسلامی درخواست کرد که در نشست مکه، یک موضع واحد اسلامی برای ترسیم نقشه راه با هدف پایان‌اشغالگری رژیم صهیونیستی اتخاذ شود. وی همچنین خواستار تحرکات جدی ایرانی و اسلامی با هدف حمایت قدس، مسجدالاقصی، مقدسات اسلامی و مسیحی و مقابله با سیاست نژادپرستانه و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و سیاست‌ها برای یهودی‌سازی مقدسات اسلامی و آوارگی اجباری فلسطینی‌ها شد. هنیه بر مردود دانستن تمام پروژه‌های دولت آمریکا برای نابودی مسئله فلسطین از جمله «معامله قرن» تأکید کرد و درباره ضربه به حقوق ملت فلسطین هشدار داد.

منبع: روزنامه کیهان

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راهپیمایی روز جهانی قدس «نه» بزرگ جهان اسلام به «معامله قرن»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..