تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمار‌هایی جالب و خواندنی از فضانوردان مسافر ایستگاه فضایی بین‌المللی

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ایستگاه فضایی بین المللی در آخرین سال‌های فعالیت خود به سر می‌برد و آژانس فضایی آمریکا، ناسا در نظر دارد پایگاه قمری، گیت وی را در سال‌های آینده جایگزین آن کند، از این رو کار ساخت اولین قطعه‌های پایگاه قمری جدید که در مدار کره ماه ساخته می‌شود، به تازگی شروع شده است.

کار ساخت و ساز ایستگاه فضایی بین المللی در سال ۱۹۹۸ شروع شده است و بنابر آمار‌ها تاکنون ۲۳۶ نفر از ۱۸ کشور جهان در ایستگاه فضایی اقامت داشته اند که از این میان ۲۱۹ نفر از سال ۲۰۰۰ میلادی به ماموریت‌های فضایی درون آن پرداخته اند.


بودجه ساخت ایستگاه فضایی بین المللی حدود ۱۰۰ میلیارد دلار بوده است که بنا بر آمار‌ها گرانقیمت‌ترین دست ساخته انسان تاکنون است.

به طور معمول حدود سه الی ۶ فضانورد در ایستگاه فضایی حضور دارند و مدت زمان ماموریت آن‌ها ۶ ماه تا یک سال به طول می‌انجامد.

فضای کار و زندگی در ایستگاه فضایی اندکی بزرگ‌تر از یک خانه با ۶ اتاق خواب است.

رده بندی حضور فضانوردان از ملیت‌های مختلف در ایستگاه فضایی بین المللی به این شرح بوده است: کشور آمریکا ۱۴۹ نفر، روسیه ۴۹ نفر، ژاپن ۹ نفر، کانادا هشت نفر، ایتالیا پنج نفر، فرانسه چهار نفر، آلمان سه نفر، بلژیک یک نفر، هلند یک نفر، سوئد یک نفر، برزیل یک نفر، دانمارک یک نفر، قزاقستان یک نفر، مالزی یک نفر، آفریقای جنوبی یک نفر، کره جنوبی یک نفر، اسپانیا: یک نفر، بریتانیا یک نفر.

در تازه‌ترین آزمایش فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین المللی به ویرایش DNA در فضا پرداختند. در این آزمایش فضانوردان از ابزار ویرایش دی ان‌ای به نام CRISPR-Cas۹ استفاده کردند و به گفته محققان انجام این پژوهش می‌تواند به اصلاح دی ان‌ای انسانی آسیب دیده در اثر اشعه‌های کیهانی کمک کند.


کارشناسان در نظر دارند با استفاده از این طرح در آینده به ترمیم و بازسازی DNA سلولی در فضانوردان در سفر‌های طولانی مدت فضایی بپردازند.

این آزمایش همچنین به فضانوردان کمک می‌کند تا بتوانند از خود در برابر تابش‌های اشعه‌های کیهانی محافظت کنند. فضانوردان امروزه به مدت ۶ ماه تا یک سال درایستگاه فضایی زندگی می‌کنند که آن‌ها را به شدت در معرض خطر ابتلا به انواع بیماری‌های مرتبط با اشعه‌های کیهانی قرار می‌دهد. بنا بر آمار‌ها میزان اشعه‌ای که فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی دریافت می‌کنند ۳۰ برابر بیشتر ازمیزان اشعه‌ای است که یک فرد بر سطح زمین دریافت می‌کند.

فضانوردانی که در طرح ویرایش DNA در ایستگاه فضایی بین المللی حضور داشته اند کریستینا کوک و نیک هوگ بوده اند که با استفاده از ابزار مخصوص به ویرایش دی ان‌ای پرداخته اند.

نتیجه این آزمایش هنوز به طور رسمی منتشر نشده است، اما انجام آن نشان داد ویرایش DNA در فضا امکان پذیر است.

منبع: axios

انتهای پیام/

آمار تعداد فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمار‌هایی جالب و خواندنی از فضانوردان مسافر ایستگاه فضایی بین‌المللی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..