تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ناسا فرصتی دوباره برای فرستادن اسمتان به مریخ فراهم کرد

به نظر ناسا فرصتی دوباره فراهم کرده تا اسمتان را به سیاره ای دیگر بفرستید. این بار مقصد مریخ است و طبق برنامه ریزی ها سال آینده اسمتان همراه با مریخ نورد ناسا به نام Mars 2020 به سیاره سرخ خواهد رفت.

هدف Mars 2020 کشف علایم حیات بیگانه در مریخ است

هدف اصلی مریخ نورد ناسا یافتن پاسخ برای این سوال اساسی خواهد بود: اینکه آیا مریخ هیچوقت منزلگاه حیات بیگانه بوده است؟ این مریخ نورد به تجهیزات و وسایل مختلفی برای یافتن پاسخ این سوال مجهز شده است. همچنین قرار است به حفاری مریخ مشغول شده و نمونه های جمع آوری شده را روی سطح قرار دهد؛ به امید اینکه روزی توسط گروه یا مریخ نورد دیگری جمع آوری شده و به زمین بازگردانده شوند.

نکته هیجان انگیز ماجرا اینجاست که اسمتان می تواند در تمام این مراحل حضور داشته باشد. اگر ثبت نام خود را تا تاریخ 10 شهریور کامل کنید، مهندسان ناسا آن را به کمک پرتوهای الکترونی روی یک چیپ سیلیکونی قرار خواهند داد تا با مریخ نورد Mars 2020 عازم این سیاره شود. البته هر اسم ابعادی بسیار کوچک و در حدود یک هزارم ضخامت موی انسان خواهد داشت تا قرار دادن بیش از یک میلیون نام روی قطعه ای به اندازه یک سکه ممکن شود. البته گفته شده که ممکن است در نهایت بیش از یک چیپ برای این کار در نظر گرفته شود.

مریخ نورد ناسا

این اولین باری نیست که ناسا چنین فرصتی در اختیار عموم قرار می دهد، کما اینکه قبلا هم طی ماموریت های InSight که در سال 2018 به مریخ رفت یا OSIRIS-REx که به شهاب سنگ Bennu سفر کرده بود امکان ثبت نام علاقمندان وجود داشت. در این ماموریت نیز مانند گذشته برای کسانی که ثبت نام کنند بلیت مخصوص صادر خواهد شد و میزان کیلومتر سفر به امتیازاتشان اضافه می شود.

اگر فرستادن نامتان به مریخ برای شما هم جذاب است می توانید از طریق این لینک ثبت نام کنید. این کار برای کاربران هیچ هزینه ای در بر ندارد و تا زمان نگارش این مطلب بیش از پنج میلیون نفر در این سامانه نام نویسی کرده اند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ناسا فرصتی دوباره برای فرستادن اسمتان به مریخ فراهم کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..