تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نقش شبکه‌های اجتماعی در هدایت نوجوانان به استعمال دخانیات/ دلایل کاهش سن شیوع مصرف قلیان و سیگار

معاون اجتماعی علوم پزشکی ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

مشارکت بالای خیرین سلامت در ساخت و تجهیز بیمارستان‌های ملارد، رباط کریم و شهریار/ استعمال دخانیات والدین سبب کاهش سن شیوع مصرف قلیان و سیگار در بین نوجوانانسید علی جواد موسوی معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران برنامه ریزی خوبی در زمینه فعالیت‌های اجتماعی و جلب مشارکت بیشتر مردم در کار‌های حوزه سلامت انجام داده است و امروزه  بیش از پنج میلیون نفر جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران هستند.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی ایران در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تعامل و همکاری خوبی با شهرداری و استانداری و سازمان مبارزه با مواد مخدر دارد و طرح‌های تحقیقاتی مختلفی در خصوص آسیب‌های اجتماعی، تدوین شده است.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد: طرح‌های تحقیقاتی که می‌تواند باعث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، خودکشی، خودسوزی و مبارزه با دخانیات شود مورد حمایت همه جانبه دانشگاه علوم پزشکی ایران قرار می‌گیرد و در این راستا پژوهشکده پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در این دانشگاه مصوب شده است.

موسوی بیان کرد: در زمینه جلب مشارکت‌های مردمی با سازمان‌های مختلف مردم نهاد همکاری و تعامل خوبی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: فاکتور‌های مختلفی در زمینه استعمال قلیان به وسیله نوجوانان وجود دارد که یکی از آن‌ها مصرف انواع مواد دخانی توسط خانواده‌ها مقابل چشم نوجوانان است؛ به طوری که رفتار‌های والدین در خانه می‌تواند سن شیوع مصرف قلیان و سیگار را در بین فرزندان کم می‌کند.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: خانواده‌ها در راستای پیشگیری از مصرف مواد دخانی از سوی فرزندان باید مراقب دوستان فرزندشان باشند و  در این راستا نظارت کافی بر انتخاب دوستان نوجوانان داشته باشند.

شبکه‌های ماهواره‌ای میل نوجوان به مصرف دخانیات را افزایش می‌دهد موسوی افزود: تماشای شبکه‌های ماهواره‌ای میل نوجوانان به مصرف قلیان یا سیگار را افزایش می‌دهد و من معتقدم که فرزندان نباید این شبکه‌های خارجی را نگاه کنند.

وی گفت: خوشبختانه خیرین حوزه سلامت در شهر‌هایی مانند ملارد، شهریار یا رباط کریم مشارکت چشمگیری داشته اند به طوری که در ساخت بیمارستان، شبکه‌های بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران را کمک و همیاری می‌کنند.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران در تهران مانند فیروزگر و حضرت رسول با مشارکت خبرین حوزه سلامت استفاده‌های بهینه انجام شده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نقش شبکه‌های اجتماعی در هدایت نوجوانان به استعمال دخانیات/ دلایل کاهش سن شیوع مصرف قلیان و سیگار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..