تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خورش ارومیه | طرز تهیه خورش لوبیاچیتی خوشمزه + فیلم آموزشی

آنچه در این مطلب خواهید خواند

خورش لوبیاچیتی یکی از انواع خورش های خوشمزه و مجلسی می باشد که اصالتا متعلق به استان ارومیه است. مواد اصلی تشکیل دهنده این خورش لذیذ گوشت خورشتی، پیاز، غوره، بادمجان، لوبیا چیتی، روغن مایع، سیب زمینی، زعفران، نمک، فلفل سیاه و رب گوجه فرنگی است.

خورش ارومیه | طرز تهیه خورش لوبیاچیتی خوشمزه + فیلم آموزشی

در این رسپی از مجموعه آموزشی انواع خورش ایرانی میخواهیم آموزش طرز تهیه خورش لوبیاچیتی ارومیه را به شما عزیزان آموزش بدهیم. خورش لوبیاچیتی یک غذایی فوق العاده سالم و مقوی می باشد که در وعده نهار و شام می توانید برای خانواده تهیه و سرو کنید که امیدوارم از تهیه و میل آن نهایت استفاده را ببرید. از اینکه نظاره گر سایت ما هستید. کمال تشکر را داریم….

خورش ارومیه

مواد لازم جهت تهیه خورش ارومیه مواد لازم مقدار مورد نیاز گوشت خورشتی چهارصد گرم لوبیا چیتی دولیوان بادمجان دوعدد سیب زمینی دوعدد پیاز یک عدد غوره ۱/۲ لیوان رب گوجه فرنگی دو قاشق غذاخوری زعفران یکقاشق چای خوری روغن مایع به میزان لازم نمک به میزان لازم فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه خورش لوبیا چیتی خوشمزه

مراحل طرز تهیه خورش لوبیاچیتی (خورش ارومیه)
مرحله اول از یک روز قبل لوبیاچیتی را در ظرفی به همراه آب بریزید تا خیس بخورد. در طول یک روز دو الی سه بار آب آن را عوض کنید تا نفخ آن از بین ببرد. مرحله دوم گوشت خورشتی را قلیه کرده و بشورید. مرحله سوم پیاز را نگینی خرد کنید.

مراحل طرز تهیه خورش لوبیا چیتی

و در تابه ای بزرگ روغن مابع ریخته و پیاز را در آن تفت بدهید تا طلایی شود. سپس گوشت های خرد شده را به تابه اضافه کنید. اینقدر تقت بدهید تا رنگ گوشت تغییر کنند. مرحله چهارم لوبیاچیتی ها را آبکشی کنید و به مواد تابه اضافه کنید.

خورش لوبیاچیتی + تزیین

پنج لیوان آب درون تابه بریزید تا با حرارت ملایم مواد مغز پخت شوند. مرحله پنجم در تابه ای کوچک مقداری روغن بریزد. کمی که داغ شد رب گوجه فرنگی را داخل تابه اضافه کنید. و رب گوجه را درون روغن تفت بدهید تا بوی خامی آن از بین برود.

خورش لوبیاچیتی + فیلم آموزشی

مرحله ششم زعفران را به همراه کمی نمک و فلفل به رب گوجه فرنگی اضافه کنید و تفت بدهید. در ادامه غوره را نیز بیافزاید و مواد را خوب مخلوط کنید. و داخل خورش گوشت بریزید تا جا بیفتد. تا آماده شدن خورش بادمجان ها و سیب زمینی ها را پوست بگیرید.

خورش ارومیه + تزیین

و به صورت مربع های متوسط برش دهید و در تابه ای سیب زمینی ها و بامجان ها را جداگانه سرخ کنید. در مرحله آخر خورش را بچشید و اگر ترشی آن کم بود آبغوره به آن اضافه کنید. سپس خورش را در ظرف مورد نظر بریزید و روی آن بادمجان و سیب زمینی های سرخ شده را قرار دهید. نوووش جان

خورش ارومیه + فیلم آموزشی

خواص و فواید درمانی لوبیا چیتی لوبیاچیتی سرشار از فیبر می باشد و مصرف آن از یبوست و IBS جلوگیری می کند. فیبر موجود در لوبیاچیتی میزان اضافی کلسترول بد را در روده شما جلوگیری‌ کرده و فقط کلسترول خوب را در بدن‌تان می‌گذارد. علاوه بر این فیبر موجود در لوبیاچیتی ترشح انسولین را کنترل‌ می‌کند. و همین مسئله، بر تثبیت سطح قندخون تاثیر می‌گذارد. خوردن لوبیاچیتی برای قلب عالی است و می‌تواند خطر حمله قلبی را کاهش‌ دهد.

خواص و فواید درمانی لوبیاچیتی

لوبیاچیتی سرشار از مواد معدنی مانند پتاسیم است. که می‌تواند میزان زیاد سدیم موجود در جریان خون را کنترل‌ کند. لوبیاچیتی منبعی عالی از پروتئین، مخصوصا برای گیاهخواران است. لوبیاچیتی باعث‌ می‌شود بدن‌تان سلول‌های قرمز خونی کافی برای توزیع اکسیژن در بدن داشته‌ باشد. مصرف لوبیاچیتی از خطر سکته قلبی کاهش و رگها و عروق قلب را باز می کند.

خواص لوبیاچیتی

لوبیاچیتی سرشار از آهن می باشد و از کم خونی جلوگیری می کند. لوبیاچیتی منبعی عالی از فولات است. که در دوره بارداری برای مادر مفید است. زیرا فولات در رشد مغز و سیستم عصبی نقش‌ دارد.

فواید لوبیاچیتی

مضرات و عوارض جانبی مصرف لوبیا چیتی افرادی که دچار سنگ کلیه هستند باید از خوردن لوبیاچیتی پرهیز کنند. زیرا لوبیاچیتی سرشار از کلسیم و پتاسیم است که می‌تواند وضع را بدترکند. لوبیاچیتی دارای مقدار نسبتا بالایی پورین است. بنابراین اگر شما به این ترکیب حساسیت دارید. بهتر است از خوردن لوبیاچیتی اجتناب‌ کنید.

مضرات و عوارض جانبی مصرف لوبیاچیتی

نکات تکمیلی در مورد خورش لوبیاچیتی خورش لوبیاچیتی جزو غذای ایرانی – محلی می باشد. زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا ۳۰ دقیقه است. و زمان پخت و انتظار آن در حدود ۳ ساعت می باشد.

نکات تکمیلی در مورد خورش لوبیاچیتی

خورش لوبیاچیتی را می توانید در وعده نهار – شام سرو کنید. همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان افطار – سحر میل کرد. توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای ۶ نفر مناسب می باشد.

فیلم آموزشی دستور پخت خورش لوبیاچیتی مجلسی

فیلم آموزشی دستور پخت خورش لوبیا چیتی ارومیه مجلسی

توجه داشته باشید: با توجه به اینکه تامین کننده ویدئو سایت نماگرد نیست، بنابراین امکان تفاوت جزئی بین مراحل کار  توضیح داده شده و ویدئو آموزشی وجود دارد و ویدئو آموزشی صرفا جهت آشنایی بیشتر قرار داده شده است. امیدواریم از این فیلم آموزشی دستور پخت خورش لوبیاچیتی ارومیه مجلسی نهایت استفاده را برده باشید و با میل آن در کنار خانواده سر سفره های افطاری لحظات خوشی را سپری کنید.

گردآوری: نماگرد

لطفا نظر خود در مورد این مطلب را با ستاره ها از یک تا ۵ مشخص کنید!!

مطالب مرتبط:



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خورش ارومیه | طرز تهیه خورش لوبیاچیتی خوشمزه + فیلم آموزشی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..