تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حقیقت شب قدر حقیقت سعادت انسان است/در مقابل مستکبران و دشمنان باید ایستاد

حقیقت شب قدر حقیقت سعادت انسان است/در مقابل مستکبران و دشمنان باید ایستاد/جامعه اسلامی باید عاری از فساد باشدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان همزمان با دومین شب از لیالی قدر در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی گفت: امشب شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان و شب شهادت مولای متقیان امام علی (ع) است و ما در کنار مضجع نورانی امام رضا برای عرض تسلیت اجتماع عظیمی کرده ایم و اینجا به شب زنده داری و عبادت می پردازیم.

وی تصریح کرد: زمان بسیار زمان مقدسی است و در این زمان و مکان بسیار مقدس امید به آن داریم که همه مشمول عنایات خاص وجود مقدس حضرت ولی عصر (عج) شویم.

رئیس قوه قضائیه در بخش اول سخنان خود با اشاره به ضرورت شناخت لیله القدر گفت: شب قدر نزول قرآن بر قلب مبارک نبی مکرم اسلام است برای هدایت انسان ؛ حقیقت شب قدر حقیقت سعادت انسان است در واقع حقیقت سعادت انسان امشب رقم خورده است و باید شب قدر را باور کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: ابوذر غفاری از پیامبر (ص) سوال می کند که آیا شب قدر فقط در زمان رسوالله است؟ پاسخ این بود که هر سال یک شب قدر دارد و در این شب واسطه بین انسان و پروردگار ولی خداست.

وی با بیان اینکه شب قدر با عظمت است تصریح کرد: شب قدر شب با عظمتی است و در واقع رمز شناخت امشب شناخت حضرت فاطمه (س) است؛ باید مقام ولایت آن بانوی بزرگ را درک کرد و شناخت ، کسی که رسالت رسول و ولایت ولی را حفظ کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وظایف ما در شب قدر گفت: امشب جایگاه عظیمی دارد و خدا را شاکریم که امشب می توانیم شب زنده داری کنیم؛ اگر قرار بود ما در سرنوشت خود دخیل نباشیم به این لحظات معنوی دعوت نمی شدیم و اما دعوت شدیم و فرمودند در این لیالی شب زنده داری کنید یعنی ما می توانیم در سرنوشت خود دخیل باشیم؛ در این شب ها باید ببینم چه اتفاقاتی در زندگی ما افتاده است و گذشته را چگونه گذرانده ایم ، باید ببینیم نزد خداوند در چه جایگاهی هستیم و جایگاه با عظمت خالق را هم ببینیم و بدانیم که او ارحم الرحمین است ؛ او نسبت به همه ما مهربان است و صفت خدا مهربان ترین مهربانان است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: خداوند از رگ گردن به بنده اش نزدیک تر است و هیچ کس حق ندارد با سو ظن در این ایام به خداوند نگاه کند در حقیقت لیله القدر شب امید است و خداوند متعال خودش ما را به درگاهش دعوت کرده ؛ ما دعوت شده ایم و باید خودمان را نسبت به حق الناس و دیگر خطاهایمان پاک کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: سوگواران امیرالمومنین باید بدانید امام علی (ع) در آخرین لحظات زندگی پاکشان چه می گویند؛
امیرالمومنین وصیت نامه ای دارد که در آن فرزندانش و همه انسان ها را مخاطب قرار داده است ؛ ایشان در بخشی از این وصیت نامه می فرمایند حسن و حسینم شما را توصیه به تقوا در همه امور می کنم گاهی دنیا به انسان ها روی می آورد اما نباید دنیا پرستی کرد و غرق در دنیا شد؛ برای پاداش اخروی تلاش کنید چون دنیا هیچ ارزشی ندارد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به بخش دیگری از وصیت نامه امام علی (ع) گفت: نسبت به ظالم دشمن باشید ، ما با تمام وجود نسبت به استکبار و ظالمان بغض و کینه داریم و باید نسبت به آنها دشمنی داشت.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: اگر قانون اساسی را مرور کنیم این سخن حضرت علی (ع) را در آن می یابیم که باید در مقابل ظالمان خشم و دشمنی داشت و در مقابل مظلومان خاشع و مهربان بود.

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی باید عاری از فساد باشد تصریح کرد: فساد و تبعیض هیچ نسبتی با جامعه اسلامی ندارد ؛ باید با همه وجود در مقابل فساد و کجی ها مقابله کرد و من مطمئن هستم مردم متعهد و متدین ما در مقابله با فساد و دیگر مشکلات موجود خوش خواهند درخشید.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه چرا این همه پرونده در دادگستری است؟ افزود: این در حالی است که در جامعه اسلامی ما بسیاری از موضوعات و مشکلات را می‌توان از طریق رسومی همچون رفتار کدخدامنشانه رفع کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امام علی (ع) فرمودند اگر دیدید در جامعه ای زشتی ها رواج پیدا کرد ببینید امر به معروف در وضعیتی قرار دارد ؟؟برای امر به خوبی ها و نهی از منکر باید مقابل همه مشکلات و تبعیضات و فسادها ایستاد.

انتهای پیام//ج.ر

برگزاری مراسم شب بیست و یکم ماه رمضان در حرم رضوی با حضور رئیس قوه قضائیه 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حقیقت شب قدر حقیقت سعادت انسان است/در مقابل مستکبران و دشمنان باید ایستاد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..