تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




2.5 برابر شدن خرید خانه ازسوی ایرانی ها درترکیه

2.5 برابر شدن خرید خانه ازسوی ایرانی ها درترکیه - ساعت24 بیمه سفر باتو انتالیا

ساعت 24- مساله این است: چه کسانی از ایران برای خرید مسکن به ترکیه رفته اند و انگیزه آنها چیست ؟ این را می توان با کمی پژوهش از آمارهای ارایه شده از تولیدات مرکز آمار این کشور به دست آورد. البته هدف از این کار نباید ایجاد محدودیت باشد بلکه می توان با این تحقیقات به این نتیجه رسید که شاید کمی مدارا با ایرانیان انها را متقاعد کند به جای خرید مسکن درآنتالیا به کیش بروند.

ایرانیان درسال 2018 500 میلیون دلار بری خرید مسکن در ترکیه هزینه کرده اند که اگر به کیش می رفت اقتصاد این منطقه را دگرگون می کرد. تا روزی که دراین باره به نتیجه ای برسیم گویا خواندن اخبار منتشر شده از سوی    مرکز آمار ترکیه  راه حل بهتری است. این مرکز درتازه ترین گزارش خود خبرداده است ایرانیان در چهار ماه ابتدایی سال ۲۰۱۹ نزدیک به  1280 منزل در این کشور خریداری کرده‌اند که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۲.۵ برابر شده است.شهروندان ایران بعد از عراق، دومین جایگاه را در میان خارجی‌هایی دارند که در ترکیه منزل مسکونی می‌خرند.خرید خانه توسط ایرانی‌ها از زمان خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت سال ۹۷ اوج گرفت.پارسال ۳۶۵۲ مسکن در ترکیه توسط شهروندان ایرانی به ارزش نیم میلیارد دلار خریداری شد که نسبت به سال ۲۰۱۷ بیش از ۴.۶ برابر شده بود.البته این آمار تنها مربوط به خرید مسکن است، نه همه انواع املاک مانند زمین و بنگاه‌های تجاری از قبیل کارگاه، فروشگاه و غیره. گزارش فروش انواع املاک در گزارش مرکز آمار قید نشده است. حدود ۱۳ هزار و ۳۳۸ مسکن در ترکیه طی چهار ماه ابتدایی سال فروخته شده است، بدین ترتیب سهم ایرانی‌ها از این رقم تقریبا ده درصد است.بعد از ایران بیشترین مشتریان خارجی مسکن در ترکیه، شهروندان عربستان، روسیه، افغانستان، کویت، اردن، یمن و آلمان هستند.فروش خانه در ترکیه به خارجی‌ها در چهار ماه ابتدایی سال نسبت به دور مشابه پارسال و ۲۰۱۷ به ترتیب نزدیک به ۸۰ درصد و ۱۲۴ درصد رشد داشته است.تقریبا ۴۵ درصد کل منازل فروخته شده به خارجی‌ها در شهر استانبول، قلب اقتصادی ترکیه که سهمی ۳۰ درصدی در تولید ناخالص داخلی کشور دارد، واقع شده است. منطقه توریستی آنتالیا و پایتخت ترکیه، آنکارا در ردیف بعدی هستند.اما برخلاف اوج‌گیری خرید خانه، ورود گردشگران ایرانی به ترکیه کاهش یافته است.بر اساس آمارهای وزارت گردشگری ترکیه در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۹ حدود ۴۴۷ هزار و ۱۰۳ توریست ایرانی راهی ترکیه شده‌اند که این رقم نسبت به دور مشابه پارسال نزدیک ۴۰ درصد افت داشته است.کل گردشگرانی که در سه ماهه امسال وارد ترکیه شده‌اند به دو میلیون و ۲۳۲ هزار نفر بالغ شده است که نسبت به دوره مشابه پارسال و سال ۲۰۱۷ به ترتیب بیش از ۴ درصد و ۴۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.همچنین تجارت ایران و ترکیه در سه ماهه ابتدایی به شدت کاهش یافته است.صادرات ترکیه به ایران نزدیک ۲۴ درصد افت کرده و به ۵۸۰ میلیون دلار رسیده، در حالی که واردات این کشور از ایران با افتی بالای ۱۶ درصدی به یک میلیارد و ۵۷۴ میلیون دلار رسیده است.بخش اعظم صادرات ایران به ترکیه شامل نفت است، اما این کشور از اول ماه مه، با پایان یافتن معافیت آمریکا به مشتریان نفتی ایران، کلا خرید نفت از ایران را قطع کرد.بدین ترتیب، انتظار می‌رود تجارت دو کشور در ماه‌های آینده با آهنگ بیشتری کاهش یابد.ترکیه در سه ماهه ابتدایی سال بیش از ۴۲ میلیارد دلار صادرات داشته که حدود سه درصد افزایش یافته، اما واردات کشور با کاهشی ۲۱ درصدی به ۴۹ میلیارد دلار رسیده است.

(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','https://www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-53492516-1', 'auto'); ga('send', 'pageview');

s




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «2.5 برابر شدن خرید خانه ازسوی ایرانی ها درترکیه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..