تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اولین صورت فلکی مصنوعی در جهان ساخته شد

پرتاب این ماهواره‌ها به وسیله موشک فالکون ۹ انجام شده و تنها یک ساعت پس از پرتاب ماهواره‌ها درمدار مورد نظر مستقرشدند و اتصال آن‌ها به شبکه جهانی اینترنت برقرار شد.


ماهواره‌ها اکنون در ارتفاع ۴۴۰ کیلومتری قرار دارند و به تدریج ارتفاع آن‌ها به ۵۵۰ کیلومتری خواهد رسید.

منجمان آماتور اعلام کرده‌اند در پرتاب ماهواره‌ها و استقرار آن‌ها درفضا ردی منحصربه فرد در آسمان به وجود آمده است که مشابه بارش شهابی و حرکت دنباله دارهاست.

هدف از پروژه استارلینک، دسترسی به اینترنت مقرون به صرفه برای افراد در سراسر جهان است؛ به گفته ماسک حدود ۴۰۰ ماهواره برای پوشش جزئی سراسر کره زمین و حدود ۸۰۰ ماهواره برای پوشش متوسط در آینده مورد نیاز خواهد بود.


کارشناسان اعلام کرده‌اند حرکت این ماهواره‌ها نوعی صورت فلکی مصنوعی منحصربه فرد به وجود آورده است. به گفته ایلون ماسک، کمیسیون ارتباطات فدرال اجازه دسترسی اسپیس ایکس برای ارسال ۱۲۰۰۰ ماهواره درمدار کره زمین را صادر کرده است.

اکنون بنا بر آمار‌های جهانی حدود ۲۰۰۰ فضاپیمای عملیاتی درمدار کره زمین وجود دارند.

مدار‌های کریپتون عملیاتی ماهواره‌ها از روز ۲۵ ماه می‌سال جاری هر ۹۰ دقیقه مدار حرکتی ماهواره‌ها را افزایش می‌دهد تا به نهایت ارتفاع از کره زمین برسند.

ماسک امیدوار است در صورت موفقیت این طرح، پروژه استارلینک هرساله برای شرکت اسپیس ایکس درآمدی درحدود ۳۰ الی ۵۰ میلیارد دلاردرپی داشته باشد که مبلغ قابل توجهی است.


اسپیس ایکس برای استفاده کاربران از صورت فلکی مصنوعی خود یک وب سایت راه اندازی کرده است.

هدف اسپیس ایکس از این طرح، کسب درآمد برای توسعه و ساخت سیستم حمل و نقل و ساخت پایگاه برای فضانوردان راهی سیاره مریخ، بهبود موشک فضایی سوپرهوی Super Heavy و اتمام ساخت سفینه فضایی starhopper است که می‌تواند ۱۰۰ نفر را به سیاره مریخ ارسال کند.


ماسک امیدوار است درمیانه دهه ۲۰۲۰ فضانوردان به سیاره مریخ ارسال شوند. استارلینک دارای رقیب‌های فراوان درعرصه بین المللی است که ازآن جمله می‌توان شرکت‌های وان وب، تله ست و آمازون را نام برد که درنظر دارند در طرح‌هایی مشابه ماهواره‌های ارائه کننده خدمات اینترنت به فضا پرتاب کنند.

منبع:Space
انتهای پیام/

ساخت اولین صورت فلکی مصنوعی در جهان به وسیله اسپیس ایکس



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اولین صورت فلکی مصنوعی در جهان ساخته شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..