تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شیر سویا | طرز تهیه شیر سویای خوشمزه در منزل

آموزش طرز تهیه شیر سویا

دانه های سویا شبیه به دانه لوبیا هستند و لوبیای سویا نام دارد. با خیس کردن دانه های لوبیا سویا در آب و خرد کردن و فشار دادن سویاهای خیس خورده یک مایع بدست می آید که شیر سویا نام دارد. می توانید شیر سویا را در منزل استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه شیر سویا در منزل

اگ نیاز به 1 لیتر شیر سویا دارید بهتر است که در حدود 15 گرم لوبیای سویا داشه باشید.

شیر سویا

طرز تهیه شیر سویا در منزل

در ابتدا لوبیای سویا را خیس کنید و پوست آن را بگیرید.

در ابتدا لوبیای سویا را تمیر کنید و 15 ساعت در آب بخیسانید. پس از خیس خوردن دانه های سویا می توانید پوست آنها را به راحتی بگیرید. گرفتن پوست دانه های سویا باعث می شود مراحل تهیه شیر از سویا بهتر انجام شود. در روشی دیگر هم می توانید قبل از خیس کردن دانه های سویا یک شکاف بر روی دانه های ایجاد کنید تا وقتی پس از خیس دادن آن را می شویید براحتی پوسته از دانه جدا گردد. البته با این کار زمان خیس دادن سویا هم کمتر می شود و بین 6 تا 8 ساعت کافی است.

حرارت دادن دانه های سویا

برای اینکه طعم لوبیا از سویا گرفته بشود باید سویا را بعد از خیس دادن به مدت 2 دقیقه در مایکروویو یا داخل فر حررت دهید.

خرد کردن دانه سویا

لوبیاهای سویای خیس داده شده را با یک لیتر آب درون پارچ دستگاه مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید و یا آنها را آسیاب کنید و بعد با آب مخلوط کنید. سپس مایع مخلوط شده را از صافی رد کنید.

جوشاندن شیر سویا

مایعی که بعد از خرد کردن دانه های سویا از صافی رد شده همان شیر سویا می باشد که باید به مدت 1 دقیقه بجوشد. بعد از اینکه شیر سویا جوشید آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود. شیر سویای بدست آمده را می توانید 4 روز در خچال نگهداری کنید.

نحوه طعم دادن به شیر سویا

برای اینکه بتوان طعم شیر سویا را تحمل کرد می توانید از کمی نمک در آن استفاده کنید و یا با طعم دهنده های میوه ای یا شکلات و وانیل طعم آن را دلچسب کنید.

خواص سویا چیست؟ در کشور چین از سویا به عنوان یک ضد سم استفاده می کنند. برای افرادی که بنیه آنها ضعیف است سویا توصیه می شود. ترکیب شیر یا سویا می تواند برای ودکان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. مقدار تری گلیسیرین خون توسط سویا کاهش داده می شود. سویا به فعالیت های روده کمک می کند. برای داشتن موهای صاف و زیبا دانه سویا هم استفاده می شود.

امیدواریم از طعم شیر سویا لذت ببرید و روش تهیه آن را یاد گرفته باشید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شیر سویا | طرز تهیه شیر سویای خوشمزه در منزل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..