تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سن اهدای خون در خراسان شمالی رو به پیری است

ساعت: 15:15 منتشر شده در مورخ: 1398/03/05 شناسه خبر: 1489735

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی با بیان اینکه بیشترین اهدا کنندگان خون در خراسان شمالی در سنین 31 تا40 قرار دارند، گفت: باتوجه به آمار موجود سن اهدای خون استان رو به پیری پیش می رود که بهبود این وضعیت، مشارکت جوانان را می طلبد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، حسین زارع، مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی اظهار کرد: نیاز به خون همیشگی است و در تمام ایام مورد نیاز بیماران است، در حال حاضر ذخایر خون خراسان شمالی تکمیل است.

وی ادامه داد: براساس آمار تا روز هجدهم ماه رمضان سال جاری یک هزار و 44 نفر داوطلب اهدای خون به مراکز ثابت وسیار خونگیری استان مراجعه کردند که از این تعداد 742 نفر موفق به اهدای خون شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 7.58 درصد افزایش داشته است.

زارع با اشاره به اینکه بانوان نقش بسیار مهمی در خانواده ایفا می کنند و می توانند الگوی مناسبی برای ترویج اهدای خون در خانواده و جامعه باشند، گفت: تعداد 40 نفر از اهدا کنندگان در ماه رمضان 98 را زنان به خود اختصاص داده اند که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 42.85 درصد رشد پیدا کرده است.

این مقام مسئول افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار هزار و 186 نفر داوطلب اهدای خون به مراکز سیار و ثابت اهدای خون استان مراجعه داشته اند که از این تعداد دوهزار و 933 نفر موفق به اهدا شدند که 147 نفر از این تعداد را زنان به خود اختصاص داده اند.

وی بیان کرد: در حال حاضر شاخص اهدای خون 70.1 درصد، شاخص اهدای بانوان 5.01 درصد، شاخص اهدای مستمر 73.64 درصد و شاخص جذب 15.12 درصد بوده است که نسبت به مدت مشابه 0.5 درصد در میزان اهدای خون، 1.3 درصد در میزان اهدای مستمر رشد و 1.7 درصد در اهدای بانوان کاهش پیدا کرده است.

زارع خاطر نشان کرد: قبل از اهدای خون، بانوان از نظر کم خونی بررسی می شوند و در صورت لزوم درمان خواهند شد.

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان شمالی اضافه کرد: بیشترین اهدای خون در بین گروه های سنی 31 تا 35 سال حدود 50 درصد و 36 تا 40 سال حدود 37 درصد می باشد که باتوجه به آمار موجود سن اهدای خون استان رو به پیری پیش می رود و مشارکت جوانان را می طلبد.

زارع با اعلام شاخص اهدای خون در کشور که ۲۶ نفر به ازای هر هزار نفر است، عنوان داشت:  این شاخص در خراسان شمالی به ازای هر یک هزار نفر جمعیت برابر با 19.82 درصد است.

وی با اشاره به اینکه مراکز خونگیری ثابت در استان تنها در دو شهرستان بجنورد و شیروان فعالیت دارند، گفت: در سال گذشته در شهرستان شیروان شش هزار و 622 نفر جهت اهدا مراجعه داشتند که از این تعداد چهار هزار و 289 نفر موفق به اهدا شدند  و 273 نفر از این تعداد زنان بودند.

زارع همچنین گفت: در سال ۹۷ تعداد مراجعین 24 هزار و 796 داوطلب اهدای خون بوده  و شاخص اهدای خون۶۹درصد، اهدای خون بانوان ۴.۴۹درصد و اهدای مستمر حدود۷۳ درصد و شاخص جذب  حدود ۲۳ درصداعلام شده است.

براساس گفته های  بشیر حاجی بیگی ، سخنگوی سازمان انتقال خون کشور خراسان شمالی با 74 درصد اهدای مستمر بعد از دو استان سمنان و بوشهر در لیست گروه سه استان برتر اهدای مستمر خون کشور قرار دارد.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سن اهدای خون در خراسان شمالی رو به پیری است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..