تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چماقِ فروش بر سر کاربری‌های خدمات شهری خراسان شمالی/مساحت بوستان های حومه بجنورد فراتر از استانداردهای بین‌المللی

ساعت: 15:14 منتشر شده در مورخ: 1398/03/05 شناسه خبر: 1489731

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: مشکلات اجرایی و تنگناهای مالی در سیستم مدیریت شهری 12 شهر استان موجب شدند که بخشی از اراضی تفکیک شده در سطح شهرها به منظور اجرای کاربری های خدمات شهری تعریف شده در طرح های جامع تفصیلی شهرها تغییریافته و فروخته شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، روزبه دادجو، معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی اظهار کرد: هر شهری باید یک سند توسعه داشته باشد که این سند توسعه، همان طرح جامع تفصیلی شهرها هستند که از آنها به عنوان اسناد فرادست شهرها یاد می شوند.

دادجو با اشاره به اینکه استان خراسان شمالی دارای 25 شهر است، بیان کرد: 12 شهر استان در حوزه عمل اداره کل راه و شهرسازی استان هستند که دارای طرح جامع تفصیلی هستند و دیگر شهرهای استان که روستا شهر هستند باید دوره گذار خود از طرح هادی به طرح جامع تفصیلی را پشت سر بگذرانند.

وی در ادامه درباره طرح های جامع تفصیلی شهرها نیز عنوان کرد: این طرح ها هر 10 سال بر اساس تغییرات و مقتضیاتی که در سطح شهرها رخ می دهند باید مورد بازنگری قرار گیرند که طی سال های گذشته در زمینه بازنگری این طرح ها در استان تعلل می شده، با این وجود، بازنگری این طرح ها پس از تهیه نقشه ها دوباره در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه بیان کرد: بازنگری طرح های جامع تفصیلی شهرها سبب کیفی بخشی به وضعیت شهرها در زمینه برخورداری از کاربری های خدمات شهری ( شامل ایجاد فضای سبز شهری، پارکینگ، فضاهای آموزشی، بهداشتی و ورزشی ) خواهد شد.

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی اظهار کرد: طبق طرح های جامع تفصیلی شهرها برای اجرایی شدن این کاربرهای خدماتی در سطح شهرها باید در زمان تفکیک اراضی برای ایجاد مناطق مسکونی، بخشی از اراضی نیز برای کاربری های خدماتی همان مناطق تفکیک شوند.

وی یادآور شد: این در حالی است که در گذشته در سطح استان در زمینه عمل به اجرایی کردن کاربری های خدماتی در سطح 12 شهراشاره شده، توجهی نشده است.

وی تصریح کرد: در گذشته اراضی فقط برای احداث مسکن و بدون در نظر گرفتن کاربری های خدماتی تفکیک می شدند و یا اینکه اراضی تفکیک شده برای اجرایی شدن کاربری های خدماتی این شهرها یا به علت مشکلات اجرایی و یا به علت تنگناهای مالی شهرداری ها با تغییر کاربری فروخته می شدند که در حال حاضر مشاهده می کنیم وضعیت کیفی 12 شهر استان در شان شهروندان نیست.

دادجو خاطر نشان کرد: به طور مثال سرانه استاندارد کاربری فضای سبز شهری داخل محلات در سطح کشور هشت متر مربع است درحالیکه که این سرانه در شهر بجنورد دو و نیم متر مربع است.

وی همچنین گفت: درحالی شهر بجنورد در زمینه برخورداری از سرانه فضای سبز داخل محلات در شرایط حداقلی به سر می برد که اراضی ای به مساحت دو میلیون متر مربع برای احداث و توسعه بوستاهای باباامان، بش قارداش، دوبرار و پیرامون کنار گذر شمالی بجنورد که در حومه این شهر واقع هستند، اختصاص یافته است.

وی افزود: این مساحت بوستان سازی در حومه این شهر حتی از استانداردهای بین المللی نیز بالاتر است.

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی عنوان کرد: برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی تفکیک شده به منظور اجرای طرح های جامع تفصیلی در سطح شهرها باید تابلوهای اطلاع رسانی در اراضی تفکیک شده و معرفی پروژه هایی که می بایست اجرایی شوند را نصب کرد.

دادجو تصریح کرد: عدم تغییر کاربری خدمات تعریف شده در سطح اراضی تفکیک شده شهرها باید به یک مطالبه عمومی و خط قرمز برای شهروندان تبدیل شود تا هیچ سیستم مدیریتی بر اثر فشار، تنگناهای مالی و مشکلات اجرایی نتوانند که به تغییر این کاربری ها اقدام کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چماقِ فروش بر سر کاربری‌های خدمات شهری خراسان شمالی/مساحت بوستان های حومه بجنورد فراتر از استانداردهای بین‌المللی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..