تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیمودن راه صد ساله در لیالی قدر/ امضای حضرت حجت (عج) بر نامه اعمال توبه کنندگان

حجت‌الاسلام ریاضت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

حجت‌الاسلام محمود ریاضت محقق علوم قرآن و حدیث در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص شب های قدر گفت: شب قدر به گونه‌ای است که انسان در آن می‌تواند ره صد ساله را به راحتی طی کند و اتفاق خاصی که در این شب رخ می‌دهد آن است که ۳۶۴ شبانه‌روز دست تمام هستی به سوی آسمان است، اما در شب قدر دست همه عوالم به سمت زمین دراز خواهد بود و این اتفاقی خاص است که در شب قدر رخ می‌دهد.

در شب قدر باید با اعمالمان، خود را در تقدیر مقدّرات دخیل بدانیم

وی با اشاره به تقدیر تمام مقدرات هستی در شب قدر اظهار کرد: امیرالمومنین (ع) در حدیثی می‌فرماید: «برای هر چیزی ظاهر و باطنی است». ماه رمضان نیز ظاهر و باطنی دارد، ظاهر آن بر اساس روایات امام زمان (عج) و باطن آن، معرفت حضرت فاطمه زهرا (س) است. شب قدر نیز ظاهر و باطنی دارد که ظاهرش تقدیر مقدّرات یک ساله عالم و عالمیان است و برای آن آدابی نیز بیان شده که از جمله آن احیا گرفتن به معنای بیدار شدن است نه بیدار ماندن. در شب قدر باید با اعمالمان، خود را در تقدیر مقدّرات دخیل بدانیم، لذا شایسته است احیا بگیریم، دعا کنیم و مراقب حال و هوای معنوی خود باشیم.

وی در ادامه افزود: در روایتی از معصوم (ع) چنین نقل شده: «باطن الصلاة ولایتنا اهل بیت و باطن الصوم معرفة علی‌ بن ابی طالب (ع)»، بر همین اساس، اگر به کُنه ولایت دست یابیم شب قدر را درک کرده‌ایم و تنها کسی که به این مرحله رسید، حضرت فاطمه (س) است. لذا فرموده شده آنطور که سزاوار حق معرفت فاطمه زهرا (س) به ایشان معرفت پیدا کنید تا به درک شب قدر برسید.

در شب قدر باید با اعمالمان، خود را در تقدیر مقدّرات دخیل بدانیم

حجت‌الاسلام ریاضت تصریح کرد: ما به اندازه‌ای که از ظاهر ماه مهمانی الهی به باطن این ماه عزیز می‌رسیم، به همان اندازه معرفتمان نسبت به شب قدر افزایش پیدا می‌کند، اما اگر صرفاً در ظاهر روزه‌دار باشیم، بهره بسیاری نخواهیم برد، اگرچه خداوند لطف می‌کند و در همین حال نیز نعمات و محبت‌هایی را برای ما جاری می‌کند. اگر به باطن ماه رمضان دست یابیم، می توانیم این امید را داشته باشیم که در تمام طول سال در مهمانی خاص خداوند باشیم.

در شب قدر باید با اعمالمان، خود را در تقدیر مقدّرات دخیل بدانیم

حجت‌الاسلام ریاضت با بیان اینکه شب قدر موسم بیدار شدن است، خاطرنشان کرد: ظاهر شب قدر تقدیر مقدّرات یک ساله عالم و عالمیان است و احیای این شب از اعمال توصیه شده به شمار می‌رود. شب قدر یکی از با ارزش ترین شب هایی است که انسان می تواند دوباره متولد شود. در این شب رحمت خدا بی حد و مرز بر زمین جاری می شود، اگر شخصی شب نوزدهم را از دست داد شب بیست یکم رو از دست ندهد و اگر نتوانست حتما شب بیست و سوم را احیا بدارد و به کارنامه اعمال خود نظری بیاندازد تا خدا از سر گناهانش بگذرد و در مسیر هدایت قرار دهد. در این شب پرونده یکساله (نامه اعمال) ما به امضای حضرت حجت (عج) خواهد رسید که امیدواریم بتوانیم در این شب رو سفید باشیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیمودن راه صد ساله در لیالی قدر/ امضای حضرت حجت (عج) بر نامه اعمال توبه کنندگان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..