تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فرمول یک موناکو ۲۰۱۹ با قهرمانی همیلتون به پایان رسید

باز هم راننده‌ی اصلی مرسدس بنز و صدرنشین فصل ۲۰۱۹، برتر از رقبا ظاهر شد. این‌بار در جایزه بزرگ مونت‌کارلو، همیلتون به‌سختی توانست مقام اول را تا پایان حفظ کند.

رقابت فرمول یک در خیابان‌های مونت‌کارلو، همیشه جذاب و حساس است. قهرمانی در این مسابقه برای علاقه‌مندان به فرمول یک، بیشتر از دیگر رقابت‌ها اهمیت دارد و حتی رانندگی در آن، یک افتخار بزرگ محسوب می‌شود. سال گذشته، دنیل ریکیاردو به قهرمانی موناکو رسید و امسال، همیلتون در ادامه‌ی موفقیت‌های پرشمار در فصل ۲۰۱۹، مقام اول را به نام خود ثبت کرد.

hamiton f1 monaco

هرچند که قهرمانی همیلتون در جایزه بزرگ مونت‌کارلو باتوجه‌به درخشش او در مسابقات قبل و کسب پول‌پوزیشن در تعیین خط، محتمل به نظر می‌رسید؛ اما تا آخرین لحظات مسابقه، رقابتی نزدیک بین او و رقبا وجود داشت. درنهایت، لوئیس همیلتون با زمان یک ساعت و ۴۳ دقیقه و ۲۸.۴۳۷ ثانیه اول شد. رقیب سنتی او، سباستین فتل از تیم فراری با اختلاف ۲.۶ ثانیه به جایگاه دوم رسید و دیگر راننده‌ی مرسدس، والتری بوتاس با ۳.۱۶۲ ثانیه زمان بیشتر نسبت به قهرمان مسابقه، روی سکوی سوم ایستاد. مکس ورشتاپن که لحظات زیادی از رقابت اصلی را پشت سر همیلتون در رده‌ی دوم سپری کرد، از رانندگی پرریسک‌ در لحظات پایانی نتیجه نگرفت و ضمن دریافت ۵ ثانیه پنالتی، به رده‌ی چهارم سقوط کرد.

Hamilton champion nikki

هیملتون با شرایطی شبیه به معجزه، توانست ۷۷ امین قهرمانی خود در فرمول یک را ثبت کند. او برای سومین بار روی سکوی نخست موناکو ایستاد. روی کلاه ایمنی همیلتون و محافظ هیلو، رنگ قرمز و یادبودی از نیکی لائودا دیده می‌شد؛ اما هنرنمایی او در حفظ لاستیک‌های مستهلک تا پایان مسابقه، رقابتی نفس‌گیر تا لحظات پایانی را به نمایش گذاشت. از دیگر اتفاقات عجیب در جایزه بزرگ موناکو ۲۰۱۹، حذف چارلز لکلرک به‌دلیل پنچری لاستیک از دور ۱۸ بود تا وداعی غم‌انگیز با مسابقه در کشور خود داشته باشد. پیر گسلی، هم‌تیمی ورشتاپن در تیم ردبول هوندا، دیگر ستاره‌ی درخشان در مونت‌کارلو بود که توانست با مهارت خود، علاوه‌بر کسب جایگاه پنجم، بهترین زمان پیست را ثبت کند.

mercedes f1 hamilton 2019

در پایان ششمین مرحله از فصل ۲۰۱۹ فرمول یک جهانی، لوئیس همیلتون و والتری بوتاس، رانندگان مرسدس بنز به ترتیب با امتیازات ۱۳۷ و ۱۲۰، اول و دوم هستند. با اختلاف نسبتا زیاد، سباستین فتل و مکس ورشتاپن از تیم‌های فراری و ردبول هوندا، با ۸۲ و ۷۸ امتیاز در رده‌های سوم و چهارم هستند. رتبه‌های پنجم تا هشتم جدول هم، دراختیار چارلز لکلرک، پیرگسلی و کارلوس ساینز است که به ترتیب برای تیم‌های فراری، ردبول هوندا و مک‌لارن رانندگی می‌کنند. در جدول تیمی، مرسدس بنز با مجموع ۲۵۷ امتیاز اول است، فراری ۱۳۹ امتیاز دارد و ردبول هوندا، با ۱۱۰ امتیاز، پایین‌تر از مرسدس هستند.

مرحله‌ی هفتم از فصل ۲۰۱۹ فرمول یک، ۱۴ روز دیگر به میزبانی کانادا برگزار خواهد شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فرمول یک موناکو ۲۰۱۹ با قهرمانی همیلتون به پایان رسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..