تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فشار خون دقیقاَ چیست؟

سلامت نیوز: معمولا معاینه یک پزشک با اندازه‌گیری فشار خون آغاز می‌شود. اما این اعداد دقیقا بیانگر چه چیزی هستند؟ بسیاری این را نمی‌دانند و همچنین عواقب فشار خون بالا را دست کم می‌گیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از دویچه وله، در آلمان حدود ۳۵ میلیون نفر فشار خون بالا دارند. فشار خون بالا خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و گردش خون را افزایش می‌دهد؛ خطری که باعث بیشترین میزان مرگ و میز در آلمان می‌شود.

سازمان بهداشت جهانی، لیستی حاوی میزان فشار خون‌های مختلف را منتشر کرده است که بر اساس آن فشار خون بالا از ارقام ۱۴۰ (سیستول) و ۹۰ (دیاستول) آغاز می‌شود.

دو رقم بالا و پایین فشار خون

برای اندازه‌گیری فشار خون از دو رقم استفاده می‌شود. یکی رقم بالایی (سیستول) و دیگری رقم پایينی (دیاستول). رقم بالایی، بالاترین فشار در ماهیچه قلب را درست پس از اینکه پمپ می‌زند اندازه گیری می‌کند. رقم دوم مربوط به زمانی است که ماهیچه قلب پس از پمپ زدن خود را رها می‌کند. این رقم به فشاری که در رگ‌ها وجود دارد مربوط می‌شود، زیرا در آن هنگام است که خون وارد رگ‌ها می‌شود. همین امر باعث می‌شود که اکسیژن اعضای بدن تامین شوند.

رگ‌های بدن انسان انعطاف پذیر هستند، یعنی می‌توانند باز و بسته شوند. اما اگر فشار درون سرخرگ‌ها مدام بالا باشد، این رگ‌ها قابلیت ارتجاع پذیری خود را از دست می‌دهند و سپس آهک نیز در آنجا انباشته می‌شود. بدین ترتیب دیگر به اندازه کافی به اعضای بدن خون نمی‌رسد و همین امر می‌تواند باعث سکته مغزی یا قلبی شود.

دلایل این بیماری

فشار خون بالا می‌تواند باعث سکته مغزی یا قلبی شود

طبق داده‌های پزشکی، اضافه وزن، مصرف مرتب نوشیدنی‌های الکلی و از همه بیشتر مصرف نمک، فشار خون را بالا می‌برند.

شمار افرادی که به بیماری فشار خون مبتلا هستند در کشور آلمان بالا است، اما نه تنها در این کشور، بلکه در کشورهای اطراف خلیج فارس و خاورمیانه و همچنین چین، حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد مردم، دارای فشار خون بالا هستند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فشار خون دقیقاَ چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..