تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مجتمع فولاد خراسان به عنوان معین اقتصادی خراسان رضوی انتخاب شد

مجتمع فولاد خراسان به عنوان معین اقتصادی خراسان رضوی انتخاب شد
او همچنین افزود: معین اقتصادی موضوعاتی، چون مباحث فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را مورد توجه قرار داده است.

او هماهنگی میان کلیه دستگاه‌های اجرایی و پایش جامعه هدف را برای رسیدن به این اهداف لازم دانست و شرح داد: در همین راستا ورود رسمی معین اقتصادی به روستا‌ها آغاز شده است.

فرماندار نیشابور همکاری در نیاز سنجی، هماهنگی و پیگیری مصوبات جلسات معین اقتصادی را دارای اهمیت دانست و بسیج کلیه دستگاه‌ها و بخشداران را برای رسیدن معین اقتصادی در دستیابی به اهداف لازم دانست.

شیبانی چهار محور حمایتی این طرح را عنوان کرد، شامل:

پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر که یک رویکرد منحصر به فرد مطرح شده است

آموزش که مبنای مبارزه با فقرو بی عدالتی و ورود به چرخه اشتغال که روستاییان از فقدان آن رنج می‌برند

آب و آبخیزداری که کمک بسزایی در توسعه پایدار دارد

استفاده از بانک‌ها جهت اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی

در ادامه جلسه، سیدحسین احمدی (مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان) با اشاره به انتخاب این شرکت به عنوان معین اقتصادی شهرستان از سوی استانداری خراسان رضوی، گفت: ایجاب می‌کند که از ظرفیت‌های انسانی شرکت برای بالابردن قابلیت­‌ها و توانمندسازی روستا‌ها و بافت اجتماعی و اقتصادی منطقه پیرامونی شرکت نهایت بهره‌برداری را داشته باشیم.

او همچنین تاکید کرد: تمرکز توان انسانی، فنی، مهندسی و علمی در مجتمع فولاد خراسان، فرصت مناسبی برای ایفای این نقش مهم اجتماعی در منطقه است.

وی افزود: مثلث توسعه، که توسط استاندار تعریف شده و یک ضلع آن صنایع و موسسات بزرگ اقتصادی هستند، حرکتی مبتنی بر مشارکت مردم است و هدف آن ظرفیت‌یابی، ظرفیت‌سازی و کمک به افزایش قابلیت‌های مناطق روستایی است و مجتمع فولاد خراسان با برخورداری از کارشناسان متخصص و نیرو‌های دارای دانش و تجربه، با تشکیل یک «اتاق فکر» به این ظرفیت‌سازی و ارتقای توانمندی منطقه کمک می‌کند.

احمدی با بیان اینکه تقویت روستا‌ها و غنی شدن آن­ها در گام اول به معنای پرورش انسان­‌های توسعه‌یافته در این مناطق است، گفت: تقویت روستا‌ها می‌تواند در آینده به وجود نیرو‌های کارآمد برای همه بخش­‌ها، از جمله خود صنعت فولاد، بیانجامد.

مدیرعامل فولاد خراسان در این نشست، توسعه کشت گلخانه‌ه­ای با هدف صیانت از منابع آبی، بالابردن راندمان بخش کشاورزی و بهینه‌سازی مصرف آب در این بخش، کمک به ایجاد کارگاه­‌های بهره‌ور و سودآور برای روستاییان و نظایر آن را به عنوان زمینه‌های قابل مطالعه در حوزه توسعه منطقه‌ای عنوان کرد.

مدیر صندوق استان خراسان رضوی نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بیمه شدگان استان و شهرستان از اجرای طرح معین اقتصادی که به مدیریت مجموعه فولاد خراسان در حال پیگیریست ابراز خرسندی کرد و افزود: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر به عنوان سهامدار اصلی این مجموعه اقتصادی یکی از حامیان اصلی این طرح است و در نظر دارد روستاییان و عشایری که فاقد هرگونه بیمه اجتماعی هستند را تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار دهد. وی افزود: براساس آمار‌های احصاء شده از سازمان هدفمندی یارانه‌ها و مطابقت آن با سیستم بیمه‌گری حدود بیست و چهار هزار نفر افراد ۱۸ تا ۵۰ سال سن فاقد بیمه اجتماعی در شهرستان‌های نیشابور و فیروزه وجود دارد که با تفاهم‌های صورت گرفته در قالب اجرای این طرح تحت پوشش حمایتی چتر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار خواهند گرفت.

دیدار با امام جعه شهرستان نیشابور به عنوان یکی از اضلاع مثلث توسعه اقتصادی از دیگر برنامه‌های اعضای تیم معین اقتصادی بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مجتمع فولاد خراسان به عنوان معین اقتصادی خراسان رضوی انتخاب شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..