تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سنجش فشارخون ۸۵۰ هزار عضو تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد آقاجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: تمام اعضای خانواده دانشگاه باید تلاش خود را به کار گیرند تا در مدت اجرای پویش، بزرگترین جمعیت تحت پوشش که مربوط به این دانشگاه است، مورد غربالگری قرار گرفته و سپس در مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه مراقبت‌های بعدی برای مبتلایان به فشار خون بالا به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه در بسیج ملی کنترل فشارخون بالا، بیش از ۸۵۰ هزار نفر در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مورد سنجش قرار می‌گیرند، گفت: پیش بینی می‌شود از این تعداد ۸۵ هزار نفر دچار فشار خون بالا باشند و امیدواریم بتوانیم برای ۵۰ درصد از این افراد یعنی حدود ۴۳ هزار نفر از غربالگری مراقبت‌های بهداشتی انجام دهیم.

فعالیت ۹۴ پایگاه  در طرح بسیج ملی فشار خون رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: برای سنجش فشار خون، علاوه بر ۵۳۰ خانه و مرکز بهداشت روستایی ۹۴ پایگاه در مراکز پرترددی همچون ایستگاه‌های مترو و پارک‌ها نیز در مدت زمان اجرای طرح فعالیت خواهند داشت.

آقاجانی همچنین به همکاری داوطلبانه داروخانه‌ها و موسسه‌های پزشکی و درمانی خصوصی با دانشگاه برای اجرای این طرح اشاره کرد.

وی در ادامه یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با ۱۴ هزار دانشجو، ۱۷ هزار نفر پرسنل، با شعار هر عضو خانواده دانشگاه، یک پایگاه کنترل فشار خون، خانواده و نزدیکان دانشجویان و کارکنان خود را در این پویش شرکت خواهد داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان یادآور شد: جزئیات بیشتر درباره نحوه حضور کارکنان و دانشجویان در طرح سنجش فشار خون به زودی اعلام خواهد شد.

این جلسه با حضور شهنام عرشی معاون امور بهداشتی دانشگاه، علی شهرامی معاون توسعه مدیریت و منابع، افشین زرقی معاون تحقیقات و فناوری، سید هادی میرهاشمی، شادنیا قائم مقام معاونت آموزشیو کریمی مدیر روابط عمومی دانشگاه با هدف ایجاد هماهنگی بین معاونت‌های دانشگاه برگزار شد.

طرح بسیج ملی کنترل فشار خون که به همت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز به کار کرده و تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد، در دو فاز اطلاع رسانی و اجرا انجام خواهد شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سنجش فشارخون ۸۵۰ هزار عضو تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..