تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه افطاری مشترک برگزار کنیم؟

افطاری

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ماه مبارک رمضان، آثار و برکات فراوانی دارد که روح و جان آدمی را می‌پرورد؛ ماه رمضان ماه گشوده شدن درهای رحمت و مغفرت الهی است که با فرا رسیدن آن جان تازه‌ای در کالبد وجود روزه‌داران دمیده می‌شود و آن‌ها را به آرامش و امنیت واقعی جان و جسم می‌رساند.

یکی از اتفاقات زیبای این ماه عزیز برپایی سفره‌های افطاری در منازل افراد است؛ چه خوب و زیباست که مراسم‌های افطاری در عین سادگی به صورت مشترک نیز برگزار شود تا همدلی و مهربانی در برپایی سفره‌های افطاری را بیشتر شاهد باشیم.

کانال ریحانه از کانال‌های وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، با انتشار مطلبی به نحوه برگزاری افطاری مشترک پرداخت که در ادامه آن را می‌خوانید.

چگونه افطاری مشترک برگزار کنیم؟

در راستای مزایای برگزاری افطاری مشترک که در یادداشت های گذشته به آن پرداختیم، در این یادداشت می‌خواهیم بگوییم چه راه هایی برای برگزاری افطاری مشترک با کمک دوستان و اقوام وجود دارد.

هزینه ها را تقسیم کنید
اولین راه این است که یکی از میزبانان وسایل و مواد اولیه افطاری را تهیه کند و خودش نیز تدارک پخت و تهیه غذا را به عهده بگیرد و سپس مجموع هزینه ها را به تعداد میزبانان تقسیم کند. اگرچه در این روش ممکن است خانواده ای که مسئولیت ها را برعهده گرفته و به اصطلاح بانی افطاری شده است، کاملا راضی و خشنود باشد، اما چون فشار زیادی به آن ها وارد می شود، سعی کنید مسئولیت ها را نیز بین میزبانان تقسیم کنید و این تقسیم‌بندی فقط در زمینه مالی نباشد.

هر کدامتان مسئولیت یک غذا را برعهده بگیرید
یکی از ساده ترین راه های میزبانی مشترک این است که هر خانواده مسئولیت یک غذا را برعهده بگیرد. به-عنوان مثال یک خانواده تهیه نان، پنیر، خرما، سبزی و سوپ را برعهده بگیرد و دیگری غذای ساده ای مانند عدس پلو یا لوبیاپلو را بپزد.

مکان از یکی و غذاها با بقیه میزبانان!
گاهی یکی از میزبانان خانه اش را برای صرف افطار در اختیار شما قرار می دهد و شما به همراه چند خانواده دیگر به صورت مشترک تهیه و پذیرایی از مهمانان را برعهده می گیرید. بعضی از خانواده ها تمایل به افطاری دادن دارند اما خانه شان کوچک است یا به هر دلیلی شرایط برگزاری افطاری در خانه شان را ندارند. این روش برای چنین افرادی مناسب می باشد.

هرکس افطاری خود را بیاورد
روش دیگر برای افطاری مشترک این است که هر خانواده طبق قرار قبلی یک بخش از افطاری را برعهده بگیرد و با خود بیاورد. ممکن است وسایل افطاری بین دو یا چند خانواده تقسیم شود و همه نتوانند سهیم شوند اما سعی کنید حتی به اندازه چای یا خرما در این راه گام بردارید و روزه داری را افطاری دهید. با این کار می توانید افطاری دسته جمعی خارج از منزل و به صورت پیکنیک در پارک ها نیز ترتیب دهید.

به هرحال سعی کنید با هر شرایط و وضعیت مالی ای که دارید، خودتان را از اجر معنوی افطاری دادن محروم نکنید و فراخور احوال و سبک زندگی تان یکی از راه های بالا را برای برگزاری افطاری مشترک انتخاب و هرچه زودتر تا دیر نشده اقدام کنید.
چگونه افطاری مشترک برگزار کنیم؟

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه افطاری مشترک برگزار کنیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..