تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دانستنی‌های جالب درباره خاطرات انسان

انسان گذشته را چگونه به خاطر می‌آورد؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محققان نوادا دریافتند که دو ناحیه در مغز به یکدیگر کمک کرده و خاطرات انسان را در حافظه او تقویت می‌کنند و باعث می‌شوند که انسان خاطرات گذشته خود را به یاد آورد. این دو ناحیه مغز، هیپوکامپوس و قشر سینگولیت قدامی مغز هستند.

در گذشته محققان می‌گفتند، هنگام تثبیت اطلاعات در مغز، خاطرات از هیپوکامپوس به قشر سینگولیت قدامی منتقل می‌شود. اما بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که قشر سینگولیت قدامی مغز است که هنگام به یاد آوردن خاطرات، ناحیه هیپوکامپوس را به فعالیت وامی‌دارد.

محققان دانشگاه نوادا می‌گویند، کشف آن‌ها مسیر‌های جدید بالقوه‌ای پیش روی تشخیص علت ابتلا به زوال عقل و اختلال‌هایی که در به یاد آوردن خاطرات بلند مدت مشکل به وجود می‌آورند، می‌گذارد. این کشف می‌تواند برای افرادی که به دلیلی دچار فراموشی می‌شوند (مانند بیماری آلزایمر)، روش‌های درمان مناسبی فراهم کند.

مشکلات در به یاد آوردن خاطرات، علامت مهمی در ابتلا به اختلال شناختی خفیف در افراد است. این علامت، یکی از علایم بیماری آلزایمر و انواع دیگر بیماری‌های زوال عقل است.

حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد افراد از اواسط دهه ۶۰ سالگی‌شان، گرفتار اختلال شناختی خفیف می‌شوند. اگرچه این اختلال آنقدر شدید نیست که زندگی روزمره را با اشکال مواجه کند، اما تغییرات ناخوشایندی در حافظه این افراد و به یاد آوردن خاطرات‌شان به وجود می‌آید.

دو نوع اختلال شناختی خفیف، یادزدودگی (amnestic) و غیریادزدودگی (nonamnestic) وجود دارد. در حالت اول، حافظه دچار تغییر می‌شود و در حالت دوم، تفکر صحیح و قضاوت به هم می‌ریزد.

افرادی که گرفتار یادزدودگی می‌شوند، بیشتر رویداد‌های گذشته‌شان، مانند اتفافات، گفتگو‌ها و قرار‌های مهم اخیر خود را فراموش می‌کنند. زمانی‌که فرد توانایی به یاد آوردن خاطرات بلند مدت خود را از دست می‌دهد، بدین معناست که او به نوع شدیدتر اختلال شناختی مبتلا شده است که معمولا خبر از بیماری آلزایمر می‌دهد.

بررسی‌های محققان دانشگاه نوادا، نشان داده است که قشر سینگولیت قدامی مغز می‌تواند اطلاعات متنی را پردازش کرده و همچنین خاطرات گذشته دور را به یاد آورد. این قشر با هیپوکامپوس مغز وارد تعامل می‌شود و آن را فعال می‌کند و بدین ترتیب فرد گذشته خود را به یاد می‌آورد.

محققان نوادا امیدوارند با کشف این مکانیسم در به یاد آوردن خاطرات و درک بهتر قشر سینگولیت قدامی و هیپوکامپوس، بیماران مبتلا به زوال عقل یا آلزایمر را درمان کنند.

منبع: سلامت

انتهای پیام/

انسان چگونه خاطرات خود را به یاد می آورد؟



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دانستنی‌های جالب درباره خاطرات انسان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..