تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آغاز گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب جایگزین «ترزا می»/ برگزیت خانم نخست‌وزیر را اینگونه بلعید!

آغاز گمانه زنی‌ها برای جایگزین «ترزا می»/ برگزیت خانم نخست وزیر را بلعید!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، "ترزا می" نخست وزیر صبح روزجمعه اعلام کرد از هفتم ژوئن از سمت خود استعفا خواهد داد، این خبر گمانه زنی‌هایی را درباره جانشین وی مطرح می‌کند که در حساس‌ترین مرحله تاریخ این کشور طی چندین دهه گذشته سمت خود را ترک می‌کند. انتظار می‌رود مردم انگلیس در طول دو هفته آینده شاهد فعالیت‌های سیاسی گرمی باشند.

پس از استعفای می‌انتخابات جدیدی برگزار نمی‌شود و حزب منتخب حاکم باید از میان اعضای خود جانشینی برای نخست وزیر مستعفی تعیین کند که این مساله گمانه زنی‌ها را بسیار ساده‌تر می‌کند، زیرا شخصیت‌های برجسته هر حزب مشخص است.

بوریس جانسون وزیر خارجه پیشین ، قدرتمندترین مرد حزب محافظه کاران و کاندیدایی که بیشترین شانس را دارد. وی ژوئیه گذشته از سمت خود استعفا داد و از مشارکت در دولت انگلیس دست کشید که همین اقدام وی از همان روز موجب تضعیف دولت شد.

بر اساس اطلاعات وارده جانسون هم اکنون یکی از برجسته‌ترین و قدرتمندترین شخصیت‌های سیاسی انگلیس است، زیرا پیش از اینکه وزیر خارجه شود شهردار لندن بود سپس در اعتراض به اولین پیش نویس توافق می‌با اتحادیه اروپا برای اجرای برگزیت، استعفا داد.

جانوسن همان موقع نامه تندی برای می‌ارسال کرد و با ایراد اظهاراتی از این توافق انتقاد کرد و گفت این توافق انگلیس را تحت تسلط اروپا می‌برد.

اگر جانسون به نخست وزیری انگلیس برسد بحران جدیدی در این کشور با اتحادیه اروپا ایجاد خواهد شد، زیرا وی با توافقات می‌با اروپای‌ها مخالف است.

" جرمی هانت " دومین نامزد برای جانشینی می‌است وی ۵۲ سال دارد وهم اکنون وزیر امور خارجه است و همواره حامی ماندن در اتحادیه اروپا بود و، اما اخیرا تغییر موضع داد. وی تاجری است که به خوبی زبان ژاپنی می‌داند و در و از شهرت برخوردار است وی پیش از آن وزیر بهداشت بود و ۶ سال بر سیستم بهداشت عمومی که با بحران‌های خطرناکی روبرو بود، نظارت داشت.

دومینیک راپ سومین کاندیداست وی ۴۵ سال دارد و وزیر برگزیت بود وی ژوئیه گذشته عهده دار این پست شد و ۴ ماه بعد به دلیل اختلاف با می‌درباره توافق خروج با کمیساریای اتحادیه اروپا، استعفا داد.

مایکل گاف چهارمین کاندید و وزیر محیط زیست است که درحال مبارزه با استفاده از پلاستیک است وی ۵۱ سال دارد و به اتحادیه اروپا به عنوان حامی هواداران برگزیت در دولت می، به دیده شک می‌نگرد.

وی در همه پرسی معاون جانسون بود، اما سال ۲۰۱۶ از حمایت وی برای نخست وزیری دست کشید.

ساجد جاوید کاندید پنجم و اولین مسلمان از خانواه‌ای مهاجراست وی وزیر کشور است که در سال ۲۰۱۸ عهده دار این منصب شد، جاوید ۴۹ ساله با مدیریت رسوایی برخورد با مهاجران نژاد کارائیب که پس از جنگ جهانی دوم به آمده بودند، احترام همکارانش را به خود جلب کرد.

ششمین کاندیدا اندره لیدسوم است وی مدافع سرسخت برگزیت است، وی وزیر امور پارلمانی بود، اما اخیرا استعفا داد و بدین ترتیب می‌بزرگترین حامی خود را از دست داد.

امبر راد، هفتمین کاندید برای جانشنی می‌است وی معاون پارلمان بود در سال ۲۰۱۰ در بخش مطبوعات اقتصادی فعالیت داشت و ترزا را در به قدرت رسیدن همراهی کرد و این حمایت موجب تعیین وی به عنوان وزیر کشور و سپس وزیر کار منجر شد، اما وی با ماندن در اتحادیه اروپا موافق است.

در همین اثنا اتحادیه اروپا نیز با اعلام استعفای ترزا می‌از نخست وزیری در ۷ ژوئن اعلام کرد موضعش نسبت به خروج از این اتحادیه تغییر نیافته است.

منبع:العالم

انتهای پیام/

چه کسی جانشین 'ترزا می' می شود؟



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آغاز گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب جایگزین «ترزا می»/ برگزیت خانم نخست‌وزیر را اینگونه بلعید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..