تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شب‌ زنده‌داران زودتر می‌میرند

تحقیقات جدید دانشمندان عصب‌شناس حاکی از آن است که شب زنده‌داری مرگ زودرس افراد را به همراه دارد.

آفتاب‌‌نیوز :

کریستین کونتسین، دانشیار علوم اعصاب دانشگاه نورت‌وسترن شیکاگو در مطالعات جدید خود نشان داده است که خطر مرگ در افرادی که عادت دارند شبها بیدار بمانند در طی شش سال و نیم حدود ۱۰٪ افزایش می‌یابد.

این تحقیق که بر روی حدود نیم میلیون نفر صورت گرفته نشان می‌دهد که نداشتن خواب شبانه سبب می‌شود تا نظم سیستم فیزیولوژیک بدن افراد بر هم بخورد. شب زنده‌داری همچنین سبب می‌شود تا افراد در ساعات نامناسبی غذا بخورند.

کریستین کونتسین در این باره به خبرنگاران گفت: «شب بیداری سبب تغییر در عادات غذایی می‌شود. غذا خوردن در ساعات نامناسب سبب می‌گردد تا بدن نتواند قند خون را به درستی تنظیم کند و این مساله با دیابت و بیماری‌های قلبی در ارتباط است.»

وی به افرادی که عادت دارند شبها را بیدار بمانند توصیه کرده است که تلاش کنند هرشب کمی زودتر به رختخواب بروند تا عادت شب زنده‌داری را به تدریج ترک کنند.

وی در ادامه گفت: «عادات بد خود را به عادات خوب تغییر دهید. تغذیه سالم، ورزش کردن و داشتن خواب سروقت متضمن سلامت شما است. اگر می‌خواهید عادات بد خوابیدن خود را اصلاح کنید سعی کنید در ساعت مشخصی به رختخواب بروید، حتی اگر خوابتان نمی‌آید. بدین ترتیب با تکرار آن بدن شما به روال طبیعی باز می‌گردد.»

منبع: یورونیوز




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شب‌ زنده‌داران زودتر می‌میرند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..