تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درخواست مدیرکل امور موزه‌ها برای واگذاری کاخ مرمر به میراث فرهنگی

واگذاری کاخ مرمر به سازمان میراث فرهنگی؛ درخواست مدیرکل امور موزه‌های کشورمحمدرضا کارگر مدیرکل امور موزه‌های کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به تشریح دلایل کاهش فعالیت های موزه قرآن پرداخت و گفت:موفقیت یک موزه به عوامل مختلفی از جمله موقعیت موزه، مدیریت موزه و برنامه‌هایی که در آن موزه اجرا می‌شود، بستگی دارد. ساختمان موزه نیز در میزان موفقیت موزه اهمیت دارد، اما متاسفانه در خصوص موزه قرآن با مشکل آزاد نبودن موزه مواجه هستیم یعنی این موزه نمی‌تواند در برخی از مواقع برنامه خودش را انجام بدهد و  حراست و انتظامات موزه در اختیار موزه قرآن نیست چرا که تمام فعالیت هایش باید تابع این انتظامات باشد.

وی افزود:دومین مشکلی که بر سر راه فعالیت مناسب موزه قرآن وجود دارد این است که موزه باید فضای باز داشته باشد. کاخ مرمر را که در حال حاضر بلااستفاده است، به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بدهند تا تبدیل به موزه شود و برای موزه قرآن در کنار آن می‌توان  یک مقصد گردشگری تعریف کرد که با این کار بحث گردشگری ما در سمت جنوب شهر نیز تا حدودی تقویت می‌شود.

مدیرکل امور موزه‌های کشور تصریح کرد:کاخ مرمر به طور رسمی به بنیاد مستضعفان و جانبازان واگذار شده است و تقاضای ما این است که به میراث فرهنگی واگذار شود تا آن را به موزه تبدیل کنیم.

کارگر در ادامه در خصوص درخواست کارمندان موزه‌ها برای مشخص و اعلام کردن معیار‌های انتخاب مدیران موزه گفت:به هر حال ما این موضوع را اولین بار در سال۱۳۹۴ و دومین بار نیز ۲هفته پیش با امضای معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به همه موزه‌های کشور ارسال کردیم.
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درخواست مدیرکل امور موزه‌ها برای واگذاری کاخ مرمر به میراث فرهنگی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..