تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سرزمین مفرغ کجاست؟+تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،استان لرستان یکی از استان‌های غربی کشورمان است. این استان از ۱۱ شهرستان ازنا، الیگودرز، بروجرد، پلدختر، خرم‌آباد، دورود، چگنی، دلفان یا نورآباد، رومشکان، سلسله یا الشتر و کوهدشت تشکیل شده است.

شهرستان دلفان در میان رشته کوه‌های زاگرس و در گوشه شمال غربی استان لرستان قرار گرفته است. مردم این شهرستان طبق بررسی‌های باستان‌شناسی، بازماندگان مهرپرستان و قوم بزرگ کاسی هستند. کاسی‌ها قومی باستانی بوده‌اند که در میان کوه‌های زاگرس زندگی می‌کردند. آن‌ها نخستین کسانی بودند که اسب را رام کرده و به کار گرفتند.

سرزمین مفرغ کجاست؟

سرزمین مفرغ کجاست؟

بنابراین گزارش، شهرستان دلفان که در گذشته با نام‌های نیشا و دم آیزه شناخته می‌شد، به نظر برخی از باستان‌شناسان سرزمین مفرغ است. کارشناسان معتقدند که تمدن مفرغ از شهرستان دلفان امروزی ظهور پیدا کرده است. عصر مفرغ یا عصر برنز یکی از دوره‌های تاریخی پیشرفت بشر است و انسان‌ها در این دوره بیشتر به فلزکاری پرداختند.

سرزمین مفرغ کجاست؟

سرزمین مفرغ کجاست؟

شهرستان دلفان دربرگیرنده ۳ بخش با نام‌های بخش مرکزی شهرستان دلفان، بخش کاکاوند و بخش خاوه است. از جاذبه‌های گردشگری شهرستان دلفان می‌توان به پل گرمابه، مهراب‌کوه، چهل نابالغان، آبشار قمیش، تپه باستانی سیکوند، راه باستانی گاوشمار، بقعه حسن گاویار، مقبره بابابزرگ، منطقه شکار ممنوع گرین و آبشار غسلگه اشاره کرد.

گفتنی است تپه سیکوند مربوط به دوران پیش از تاریخ ایران باستان تا دوران‌های تاریخی پس از اسلام است. این تپه در تاریخ ۲۳ بهمن ماه سال ۱۳۸۰ به ثبت ملی رسید.

سرزمین مفرغ کجاست؟


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سرزمین مفرغ کجاست؟+تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..