تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاهش باروری در زنان، هشدار

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور گفت که میانگین باروری مادران ایرانی به کمتر از 2 فرزند رسیده است.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور گفت که میانگین باروری مادران ایرانی به کمتر از 2 فرزند رسیده است.
محمدباقر عباسی افزود: میزان باروری مادران ایرانی از 2.1 فرزند در گذشته بر اساس سرشماری جدید به 1.9 فرزند کاهش یافته است.
وی هشدار داد که با ادامه این روند ساختار سنی جمعیت کشور ابتدا به سمت پیر شدن می رود و در ادامه ، مملکت با مرگ و میر افراد مسن، با کاهش جمعیت رو به رو خواهد شد.
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور گفت که اکنون 70 درصد جمعیت کشور در سن 15 تا 60 سال قرار دارند.

فاصله تمایلات با واقعیات
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور کاهش باروری در مادران را با تمایلات آنان ناسازگار دانست و توضیح داد : در پژوهشی که در مرکز آمار ایران از زوجین در حال ازدواج صورت گرفت ، مشخص شد که میانگین مطلوب فرزند داری برای آنان 2.3 است ، اما در واقعیت و عمل زنان ایرانی به طور متوسط 1.9 فرزند به دنیا آوردند.
وی از افزایش میانگین سن اولین ازدواج به عنوان بزرگ ترین دغدغه ای و عامل کاهش دهنده میزان باروری مادران یاد کرد و افزود که این دغدغه در سایر مباحث جمعیتی کشور هم مطرح است.
عباسی میانگین سن اولین ازدواج در کشور را برای زنان 25 و مردان 30 سال اعلام کرد.
عباسی گفت : آمارها نشان می دهد که 44.7 درصد زنان ایرانی که در سال 1391 ازدواج کردند ، تا نیمه اول سال 1395 یک فرزند به دنیا آوردند و میانگین فاصله ازدواج تا تولد اولین فرزند این افراد به طور میانگین حدود 2 سال بوده است.

کاهش طلاق در کشور
وی با بیان اینکه طلاق به یک موضوع دغدغه آفرین در کشور تبدیل شده است ، بیان داشت : هر چند در خصوص طلاق شاید یک مقداری بزرگ نمایی شده است ، اما به طور کلی میزان طلاق در سال 1395 نسبت به سال 1393 مقداری کاهش داشته است.
عباسی با اعلام این که طلاق و اعتیاد نمی تواند موجب کاهش رشد ولادت در کشور شود ، افزود : تمامی مشکلات خانه دار شدن ، افزایش طلاق ، خانواده های نابارور ، علاج کودکان سرطانی ، اعتیاد و سالمندی برای دولت ها قابل حل است.
وی توضیح داد : مثلا تحلیل ها و بررسی ها نشان می دهد که جوانان معتقدند به لحاظ وضعیت اقتصادی نباید ازدواج صورت بگیرد و با حل این مشکل ، دغدغه افزایش میانگین سن ازدواج اول تا حدودی حل می شود.
او با تاکید بر این که اجرایی و عملیاتی شدن سیاست ها و راهبردهای جمعیتی کشور فقط مربوط به دولت نیست ، افزود : تحکیم بنیان و پایداری خانواده با مشارکت و همراهی آحاد مردم در قالب سازمان های مردم نهاد قابل تحقق است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاهش باروری در زنان، هشدار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..