تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تجربیات دفاع مقدس در جنگ نرم قابل معادل سازی است/ کشوری جرات جنگ سخت با ایران اسلامی ندارد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ساوه گفت: با جان فشانی رزمندگان، امروز کشوری جرات جنگ سخت با ایران اسلامی ندارد و باید از تجربیات دفاع مقدس با معادل سازی در جنگ نرم استفاده کرد، امروز سنگر ما از خاکریز به مسجد تبدیل شده است و اسلحه ما بصیرت و تقوا است و لازمه پیروزی در جنگ، اعتقاد راسخ به راه ، تقوا و بصیرت است.

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه، سرهنگ حجت الله دستجانی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ساوه ضمن گرامیداشت یاد شهدای والامقام عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر به خبرنگار ما گفت: با جان فشانی رزمندگان، امروز کشوری جرات جنگ سخت با ایران اسلامی ندارد و باید از تجربیات دفاع مقدس با معادل سازی در جنگ نرم استفاده کرد، امروز سنگر ما از خاکریز به مسجد تبدیل شده است و اسلحه ما بصیرت و تقوا است و لازمه پیروزی در جنگ، اعتقاد راسخ به راه ، تقوا و بصیرت است.
وی با اشاره به تهاجم فرهنگی و اقتصادی دشمن افزود: آسیب پذیری ما در جنگ نرم بیشتر از جنگ سخت است و باید از ابزارهای نوین رسانه ای و فضای مجازی در این جنگ استفاده کرد تا دشمن را شکست داد.
سرهنگ دستجانی بیان کرد: به فرموده حضرت امام خمینی (ره) در جنگ تحمیلی، خسارات مادی زیاد داشتیم ولی از نظر معنوی، یک دانشگاه بود و فارغ التحصیلان با تجریه جنگ توانستند عزت و افتخار را برای میهن اسلامی ثبت کنند.
وی ادامه داد: رزمندگان اسلام پس از آزادی خرمشهر ، دشمن را نسبت به ادامه جنگ ناامید کردند و اثبات کردند که ملت ایران در برابر هجوم خارجی پشت ولی فقیه ایستاده و ید واحد می شوند و برای دفاع از ارزش ها و ناموس خود کوتاهی نمی کنند.
این فرمانده سپاه اظهار کرد: عوامل متعددی در پیروزی عملیات بیت المقدس نقش داشت که مدد الهی و نقش امام راحل در بسیج کردن مردم و اتحاد نیروهای مختلف نظامی، عوامل اصلی بودند.
وی افزود: تغییر در نگرش رزم پس ازعزل بنی صدر نیز از عوامل موفقیت بود زیرا او معتقد بود باید زمین را به دشمن داد و زمان را خرید و روش های کلاسیک جنگی را بکار می برد و اعتقادی به حضور گسترده نیروی مردمی بسیج نداشت.
سرهنگ دستجانی با اشاره به نقش عامل غافلگیری در پیروزی عملیاتها گفت: با حضور بسیج و تشکیل اتاق جنگ مشترک سپاه و ارتش شاهد پیروزی های پی در پی در عملیات های طریق القدس، ثامن الائمه و بیت المقدس و تثبیت انقلاب در داخل و خارج کشور بودیم.
وی ادامه داد: نیروهای مردمی بسیج با خلاقیت و استفاده از امکانات موجود توانستند در عملیات بیت المقدس دشمن را ناامید و حدود 5400 کیلومتر مربع از خاک کشور را آزاد کنند و پیام مقاومت و پیروزی را به جهان مخابره کنند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ساوه با اشاره به موانع طبیعی در منطقه خرمشهر تاکید کرد: مواضع دشمن در خرمشهر را چهار مانع طبیعی آبی خاکی حفاظت می کرد بخاطر همین بر روی دیوارها نوشته بود که " آمدیم ، بمانیم" به مدد الهی در فکه در این موقع از سال بارندگی شده بود و دشمن ، خیالش آسوده شده بود ولی از همین محور توانستیم عبور کرده و دشمن را غافلگیر کنیم.
وی با بیان اینکه ازنظر تجهیزات خیلی ضعیفتر بودیم افزود: در برابر هر یگان پیاده ایران اسلامی ، بعثی ها یگان مجهز زرهی داشتند ولی اخلاص، تقوا و پای کار بودن رزمندگان اسلام ، معادلات جنگ را برهم زد و به مدد الهی با 5 هزار نیروی آفندی توانستیم پدافند دشمن 36 هزار نفری را شکست دهیم در حالیکه طبق جنگ کلاسیک باید نیروی آفندی سه برابر پدافند باشد.
سرهنگ دستجانی یادآوری کرد پیام تاریخی امام خمینی (ره) به خاطر همین امدادهای الهی صادر شد که فرمود:" خرمشهر را خدا آزاد کرد" تا در تاریخ هم این پیروزی را گروهی بعدا به نام خود مصادره نکند.
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تجربیات دفاع مقدس در جنگ نرم قابل معادل سازی است/ کشوری جرات جنگ سخت با ایران اسلامی ندارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..