تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




16 سال فعالیت رسانه‌ای در سایه قرآن

ایکنا از مراسم تولد 16 سالگی‌اش گزارش می‌دهد؛

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم شانزدهمین سال تأسیس خبرگزاری بین‌المللی ایکنا، تنها رسانه قرآنی جهان اسلام که به 19 زبان دنیا به تولید محتوای کاربردی قرآنی می‌پردازد، شامگاه پنج‌شنبه دوم خردادماه در سالن نشست‌های بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم واقع در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.

در این مراسم، جمعی از مسئولان سیاسی و فرهنگی کشور و شخصیت‌هایی همچون سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالهادی فقهی زاده، رئیس نمایشگاه قرآن و معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی، حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات، حجت‌الاسلام محمدرضا نورالهیان، مشاور عالی رئیس کتابخانه ملی، حسن بیادی، فعال قرآنی، فاطمه ذوالقدر، زهرا سعیدی، حجت‌الاسلام احمد سالک و حجت‌الاسلام احد آزادیخواه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

ایکنا برای فضای مجازی برنامه‌های ویژه‌ای دارد

در ابتدای این مراسم که با اجرای مهدی صفری، مجری شبکه قرآن سیما همراه بود، سیدمحمدجواد شوشتری، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل ایکنا اظهار کرد: ایکنا در طول شانزده سال اخیر، مسیر پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته‌ است، در این مسیر طولانی و نورانی، افراد فراوانی افتخار خدمت در سایه قرآن را داشته اند، شخصیت‌هایی همچون دکتر منتظری، دکتر طیبی، دکتر خاکی و دکتر صابرفرزام شخصیت‌هایی هستند که باید از زحمات آن‌ها برای حمایت و پشتیبانی از ایکنا در طول سال‌های اخیر تاکنون به طور ویژه قدردانی کرد.

مدیرعامل ایکنا در ادامه تصریح کرد: نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که زمانی این خبرگزاری به ۴۳ زبان پوشش خبر داشت اما کسی سؤال نکرد چرا به 19 زبان کاهش پیدا کرد، قطعاً به دلیل عدم حمایت‌های مالی کافی بوده است، امیدواریم نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی حمایت کنند تا مشکلات مالی خبرگزاری حل شود.

سرپرست سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در پایان تأکید کرد: همه باید کمک کنیم تا برقراری ارتباطات قرآنی در فضای مجازی، تقویت و عطر قرآن را بیش از پیش در این فضا پخش شود که به این منظور خبرگزاری ایکنا برای فضای مجازی برنامه‌های ویژه‌ای را در سال جاری مدنظر دارد.

تأسیس ایکنا، گامی بلند در فناوری اطلاعات دینی بود

دکتر سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی  و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم شانزدهمین سال تأسیس خبرگزاری ایکنا با قدردانی از زحمات مدیران این خبرگزاری و دست‌اندرکاران آن در طول ۱۶ سال گذشته اظهار کرد: همه ما وظیفه داریم در خواندن درست، فهم صحیح و هر فعالیتی که مربوط به قرآن کریم است، تلاش کنیم.

وی افزود: جهاددانشگاهی، مولود مبارک انقلاب اسلامی از ابتدای تأسیس خود به ترویج فرهنگ قرآنی با رویکرد عمق‌بخشی به مطالعات قرآنی اهتمام داشته است و در ادامه مسیر خود با تأسیس خبرگزاری ایکنا گامی جدید در مسیر فناوری اطلاعات قرآنی برداشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم عمل به قرآن گفت: اگر ما به عنوان مسلمان و شیعه معتقدیم که قرآن کریم، برنامه جامع رسیدن به سعادت در دنیا و آخرت است باید برای آن الگوسازی و تعالیم آن را در جامعه پیاده‌سازی کنیم.

رئیس جهاددانشگاهی ادامه داد: یکی از تعالیم قرآنی، دعوت به آگاهی و فهمیدن و دین اسلام نیز مظهر علم و دانش است. اگر می‌خواهیم قرآنی زندگی کنیم باید علم را جدی بگیریم، جهاددانشگاهی که نهادی الگوساز به شمار می‌رود، توانمندی‌های خود را در زمینه تولید علم و کاربردی‌سازی آن نشان داده است که از این رو، مسئولان باید توجه بیشتری داشته باشند.

طیبی در پایان با اشاره به لزوم کمک مجلس شورای اسلامی در بحث بودجه قرآنی جهاددانشگاهی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های جهاد، پیگیری راه‌اندازی و تقویت پژوهشکده مطالعات میان‌رشته‌ای قرآنی است که اگر این ایده بخواهد به خوبی عملیاتی شود، نیاز به بودجه و حمایت کافی دارد.

رونمایی از اپلیکیشن ایکنا

در ادامه این مراسم، از اپلیکیشن ایکنا که اخبار این خبرگزاری را به صورت شبانه‌روزی در اختیار کاربران این اپلیکشین قرار می‌دهد، رونمایی به عمل آمد که اقدامی در راستای ترویج محتوای قرآنی در فضای مجازی محسوب می‌شود.

حسن بیادی، فعال قرآنی در سخنانی کوتاه اظهار کرد: رسول خدا(ص) به اصحاب خود فرمودند انسان تا آخر عمر به موعظه نیاز دارد، پس قرآن بخوانید که بهترین موعظه‌هاست. خبرگزاری ایکنا برای این موعظه تلاش و مثل یک وزارت ارشاد کوچک عمل می‌کند که قابل تحسین است.

ایکنا؛ دانش‌نامه‌ای متراکم از معارف قرآن

در ادامه، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با گرامیداشت سوم خردادماه، سالروز آزادسازی خرمشهر و با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی اظهار کرد: در چهار دهه اخیر، فعالیت‌های قرآنی رشد چشمگیری پیدا کرده است به گونه‌ای که جامعه شیعی ایران یکی از پیشتازان قرآنی در جهان اسلام محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه سابقاً در برخی کشورهای اسلامی گمان می‌شد که جامعه شیعی توجهی به فعالیت‌‌های قرآنی ندارد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی فرصتی پدید آورد تا فعالیت‌های قرآنی در کشورمان با ایجاد شبکه قرآن، رادیوقرآن، هنرهای قرآن و مجموعه‌هایی عظیم از دانش‌های قرآنی، ترازی جدید پیدا کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: یکی از اتفاقات خوب قرآنی در جمهوری اسلامی، تأسیس خبرگزاری قرآنی ایکنا بود و من از دوران پیش از وزارت نیز از آن شناخت خوبی دارم، جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی برخواسته از انقلاب که در توسعه علمی کشور نقش قابل توجهی داشته است، این خبرگزاری را تأسیس کرد.

صالحی تصریح کرد: خبرگزاری ایکنا، دانش‌نامه‌ای متراکم از قرآن کریم در طول 16 سال اخیر است که لحظه به لحظه غنی‌تر می‌شود زیرا صرفاً انتقال خام اخبار قرآنی را دنبال نمی‌کند و با رویکردی پویا، تولید محتوای کارآمد برای قرآنیان را در دستور کار قرار داده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه وجود یک خبرگزاری تخصصی در حوزه‌ای که تبلیغ برای آن ظرافت‌ها و سختی‌های خاص خود را دارد، نشان از همت دست‌اندرکاران آن است، گفت: دستاوردهای ایکنا نشان‌دهنده تعلق همکاران آن به قرآن کریم و ظرفیت بی‌پایان این کتاب آسمانی برای زندگی امروز بشر است.

صالحی در پایان گفت: به همه دست‌اندرکاران ایکنا دستمریزاد می‌گویم و امیدوارم شانزده‌سالگی ایکنا به هزار سالگی برسد.

گرامیداشت یاد مرحوم «محسن مظاهری»

در حاشیه این مراسم قرآنی، یاد و خاطره مرحوم محسن مظاهری، پیشکسوت قرآنی و یار قدیمی استاد مولایی که شب گذشته دعوت حق را لبیک گفت، گرامی داشته شد و مسئولان سیاسی و فرهنگی و شخصیت‌های قرآنی حاضر، برای این خادم آستان قرآن کریم فاتحه و صلوات قرائت کردند.

یادآوری می شود؛ خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) نیمه ماه مبارک رمضان سال 1382 در نمایشگاه بین المللی قرآن کار خود را آغاز کرده است.

برای دیدن گزارش تصویری این مراسم اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «16 سال فعالیت رسانه‌ای در سایه قرآن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..