تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / جدیدترین اظهارات روحانی و ترامپ درباره تنش ایران و آمریکا / دیدار ظریف با سناتور امریکایی و سفر محرمانه واسطه های آمریکا به ایران / اقدام غیرمنتظره ترکیه علیه ایران / یک اسپانیایی روی نیمکت تیم ملی / اس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید /

پمپئو هم از بولتون می ترسد - سی ان ان با اشاره به نگران شدن پمپئو وزیر خارجه آمریکا از تجاوز بولتون، مشاور امنیتی ملی آمریکا به حیطه وظایف او نوشت: بولتون در درخواست هایی که برای دریافت اطلاعات به سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) ارسال می کند، نام پمپئو را حذف می کند تا در جریان این اطلاعات قرار نگیرد که این امر ناراحتی وزیر خارجه آمریکا را در پی داشته است. خود پمپئو هم این موضوع را تایید کرده. او درباره اختلاف نظر با بولتون درباره ایران به سی ان بی سی گفته: ممکن من و جان به طور کامل با همدیگر موافق نباشیم اما درباره چشم انداز تهدیدهای جهانی به طور کامل در یک راستا هستیم.

ظریف: ما پای میز مذاکره هستیم - ظریف در مصاحبه با سی ان ان گفت: ما پای میز مذاکره هستیم و آمریکاست که میز مذاکره را ترک کرده است. ما و سایر طرف‌های برجام هنوز پای میز مذاکره هستیم و در قالب کمیسیون مشترک برجام دائماً با هم مذاکره می‌کنیم. آمریکا میز مذاکره را ترک کرده و باید به قوانین بین‌المللی پایبند باشد.

استانی شدن انتخابات منتفی است - سخنگوی کمیسیون شوراها اظهار داشت: با توجه به اینکه ایرادات شورای نگهبان و مجمع تشخیص به طرح استانی شدن انتخابات، ایرادات اساسی و ریشه‌ای است، استانی شدن انتخابات مجلس منتفی است. اصغر سلیمی افزود: ایراداتی هم هیأت نظارت مجمع در مورد سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری گرفته است، بنابراین اگر بر مصوبه مجلس پافشاری کنیم و طرح استانی شدن انتخابات مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام هم برود، رد خواهد شد.

امروز؛ «ترزا می» استعفا می دهد؟ - روزنامه انگلیسی تایمز  دیروز گزارش کرد که «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس احتمالاً فردا (جمعه) استعفای خود را اعلام می‌کند. می چهارشنبه شب با فشارها برای کناره‌گیری از سمت نخست‌وزیر انگلیس مقابله کرد و تأکید داشت که امروز را به مبارزه برای انتخابات اروپا تخصیص خواهد داد. همپیمانان نخست‌وزیر انگلیس با اینحال اعلام کرده‌اند که می بعد از دیدار با «گراهام برادی» رئیس کمیته 1992، استعفای خود را اعلام خواهد کرد. چند روز پیش بوریس جانسون وزیر پیشین خارجه انگلیس برای نخست وزیری اعلام آمادگی کرده بود.

دستیاران ویلموتس مشخص شدند؛ یک اسپانیایی و دو بلژیکی - به نوشته dh بلژیک، طبق اطلاعاتی که کسب شده است مانو فررا اسپانیایی، مربی ۶۰ ساله که در تیم پایه‌های خنت بلژیک کار می‌کرد دستیار نخست ویلموتس در تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران است. تیری وریانس نیز دستیار دیگر ویلموتس در تیم ملی ایران خواهد بود. هرمان دی لانتشیر نیز که به عنوان آنالیزور در تیم‌ ‌ملی فوتبال بلژیک با ویلموتس کار کرد دومین عضو جدید کادر فنی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران خواهد بود.

اقدام غیرمنتظره ترکیه علیه ایران - یک مقام دولتی ترکیه گفته است که دولت این کشور در حال حاضر از تحریم نفتی آمریکا علیه ایران تبعیت می‌کند. سه روز پیش، رویترز به نقل از منابع نفتی گزارش کرده بود که از اول ماه مه و لغو معافیت‌های شش ماهه قبلی، هیچ نفتکشی که در بنادر ایران بارگیری شده باشد وارد بنادر ترکیه نشده است. تحلیلگران گفته‌اند که ترکیه به جای ایران، نیاز نفتی خود را از عراق، روسیه و قزاقستان تامین می‌کند.

سفر محرمانه واسطه های آمریکا به ایران - سخنگوی شورای عالی امنیت ملی گفت: سفر مقامات مسئول کشورهای مختلف به ایران افزایش یافته است، عمدتا از آمریکا نمایندگی دارند. برخی رسانه ای می شود و پاره ای از سفرها نیز محرمانه می ماند. کیوان خسروی گفت: بر اساس سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران، بدون استثناء، پیام اقتدار، منطق، مقاومت و ایستادگی ملت ایران به آنان ابلاغ شده است. به صراحت گفته ایم تا رفتارها عوض نشود، تا حقوق کشور تامین نشود، تا از لفاظی به اقدام عملی تغییر مسیر ندهند، راه همین است. به هیچ وجه مذاکره ای در کار نخواهد بود.

حزب «مودی» در انتخابات هند پیروز شد- «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند روز پنج شنبه شاهد پیروزی بزرگ حزبش در انتخابات پارلمان این کشور بود. حزب مودی با وعده دنبال کردن سیاست‌های سازگار با اقتصاد، دادن اولویت به هندوها و سخت‌گیری در خصوص مسائل مربوط به امنیت ملی، تا این لحظه ۳۴۳ کرسی از مجموع ۵۴۲ کرسی پارلمان را تصاحب کند.

تلاش پنج کشور برای میانجیگری بین ایران و آمریکا - یک نماینده عراقی مدعی شد در کنار کشورش، چهار کشور دیگر در حال تلاش هستند تا تنش میان ایران و آمریکا کمتر شود یا اینکه از این تلاش‌های حمایت می‌کنند. مسئولان در کویت تمایل خود برای مشارکت در تلاش‌های میانجیگرانه بین تهران و واشنگتن برای دفع خطرات جنگ را ابراز کرده‌اند و سفر عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق به کویت، هماهنگی عربی برای کاهش تنش در منطقه را بررسی کرد.

دیدار ظریف با سناتور امریکایی - سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در پاسخ به خبرهای مربوط به دیدار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با سناتور آمریکایی گفت: 'این جلسه طبق روال قبلی که با اعضای کنگره داشتیم، انجام شده است'.

روحانی: بمباران هم شویم، تسلیم نمی شویم - حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری با تاکید براینکه صدای ملت ما در سراسر جهان صدای ایستادگی و مقاومت است، گفت: صدای ذلت و تسلیم از سرزمین و از ایران ما بلند نخواهد شد. او گفت: اگر سرزمین ما بمباران شود، دست از هدف استقلال کشورمان و عزت مان بر نمی داریم.

۴۰۰ هزار تومان از حقوق فرهنگیان کم شد - یارمحمد حسین‌بُر مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به انتقاد برخی از فرهنگیان از کاهش ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی حقوق و مزایای اردیبهشت امسال نسبت به فروردین، گفت: ۴۰۰ هزار تومان افزایش حقوق در ماه اول امسال به صورت علی‌الحساب به همه کارمندان دولت پرداخت شده است.

ترامپ: احتیاج به اعزام نیروی بیشتر به خاورمیانه نیست - دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در خصوص گزارش ها درباره اعزام نیروهای بیشتر به خاورمیانه برای مقابله با ایران گفته است: فکر نمی‌کنم نیازی به این باشد، اما در صورت ضرورت، ما در هر تعدادی که نیاز باشد در آنجا حضور خواهیم داشت. پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا، روز پنجشنبه بدون ذکر رقم دقیقی، تأیید کرد که پنتاگون به درخواست فرماندهان آمریکایی در خاورمیانه در حال بررسی افزایش نیروهایش در این منطقه است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / جدیدترین اظهارات روحانی و ترامپ درباره تنش ایران و آمریکا / دیدار ظریف با سناتور امریکایی و سفر محرمانه واسطه های آمریکا به ایران / اقدام غیرمنتظره ترکیه علیه ایران / یک اسپانیایی روی نیمکت تیم ملی / اس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..